Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

550D of 60D of toch nog iets anders?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • 550D of 60D of toch nog iets anders?

    Hallo iedereen,

    [heel lang achtergrondverhaal]
    Ik ben een verschrikkelijke twijfelaar die in het komende jaar de stap naar DSLR wil zetten. Ik moet dus op tijd beginnen zoeken, en ik vrees dat ik wat hulp nodig heb.

    Ik ben zeker geen amateur-fotograaf, nauwelijks een hobbyist (hoewel mijn familie mij als "de kenner" beschouwd, voel ik mij allesbehalve zo). Ik sleur mijn toestel gewoon overal mee naar toe, en door zoveel mogelijk te lezen en leren van anderen floept er zo nu en dan iets fatsoenlijk uit. Ik trek eigenlijk het liefst van al foto's op vakantie (landschappen, gebouwen, wat natuur...).

    Ik ben tot nu toe een trouwe Canon-adept gebleken (eerst powershot A80, dan G9 die ik blijf gebruiken voor onder water), dus ik ben mijn zoektocht daar ook begonnen. Een niet-overtuigend maar wel meespelend punt is dat ik ook een Speedlite 430 EX II heb liggen, die ik nu ook op mijn G9 gebruik. De reden om te "upgraden" is dat ik toch wel tegen wat beperkingen begin aan te lopen met de G9 (bij weinig licht, toch te weinig groothoek - ook al heb ik de convertorlens, soms wel eens te traag maar vooral spelen met scherptediepte valt me alsmaar meer tegen). Als ik dan in de winkel 5 minuutjes zit te spelen met een DSLR, zie ik al direct behoorlijk wat nieuwe deuren opengaan.

    Mijn initieel budget is ongeveer 1000 euro (voor body & 1 of 2 lensjes, afhankelijk van wat jullie me aanraden, maar misschien moet dat in een draadje in "objectieven", van glas ken ik echt niets).
    [/heel lang achtergrond verhaal]