Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

welke camera?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • welke camera?

    Hoi, ik ben Erik en sinds kort ben ik lid geworden op het forum. Dit jaar maken we een reis naar Costa Rica en ik wil hier graag een mooie herrinnering aan over houden. Ik ben op zoek naar een veelzijdige camera. Nu gebruik ik een compactcamera van Pentax (de Optio A20). Niet dat dit een slechte camera is (verre van), maar ik wil toch graag iets meer.

    Ik heb zelf al wat rond gezocht op internet en ik heb 1 van volgende camera's in gedachten:

    1) Panasonic DMC FZ100
    2) Canon SX30
    3) Nikon P100

    Ik ken er zelf niet veel van, maar zijn er mensen die tips kunnen geven? Of reeds ervaring hebben met deze toestellen? Ik heb een lichte voorkeur voor de Panasonic, maar het blijft moeilijk om er 1 uit te kiezen.

  • #2
    Re: welke camera?

    wat mis je aan je optio? wat wil je meer?
    The Knight That Says Ni...kon

    Comment


    • #3
      Re: welke camera?

      Hmm, het toestel is reeds enkele jaren oud. Gekocht toen het nog niet lang op de markt was. Maar het schaamrood komt me nu op 't gezicht , We hebben nl. niet de A20 zoals hierboven gezegd, maar de A10. Het is niet dat na de aankoop van een andere camera deze definitief de kast in vliegt, want het toestel is ideaal voor feestjes en evenementen en zo... Past perfect in m'n broekzak en de foto's die we ermee maken mogen naast veel foto's van nieuwere compactcamera's staan. Qua megapixel en kwaliteit van foto's zit die wel goed.
      Wat ik dan eraan mis:
      1) de zoom (is maar 3x optisch en 4x digitaal), daarbij komt dat ik de digitale zoom eigenlijk nooit gebruik.
      2) verder wordt dit toestel ongeveer altijd in de "Automaat"-stand gebruikt en daar wil ik toch wat verder in gaan. (lees: experimenteren)

      Comment


      • #4
        Re: welke camera?

        je 3 genoemde toestellen lijken me zeer vergelijkbaar. Allemaal krachtige zooms en degelijke toestellen.
        Kijk misschien welke je de handigste vindt kwa gebruik (besturing, het in de hand liggen,...)

        Comment


        • #5
          Re: welke camera?

          idd, hoe hij "voelt" zal voor jou belangrijker zijn dan wat hij echt kan...
          de kwaliteit is vergelijkbaar dus die 100Pix meer of minder zal je niet merken...

          je kan wellicht ook nog erg veel leren door te experimenteren met je huidige toestel
          www.aeri-photography.be

          Comment


          • #6
            Re: welke camera?

            Vandaag ben ik eens langs gegaan bij een fotozaak. Maar de Panasonic was toen net weg. Van de Nikon zei de verkoper dat hij de tijd niet had om z'n voorraad bij te vullen. De verkoop loopt dan blijkbaar als een trein, dus dit zal zeker geen slecht toestel zijn. Hij raadde me aan om terug te gaan wanneer de FZ100 weer binnen is, maar dat zal wsl pas na nieuwjaar zijn. En plus, die reactie geeft me ook het vertrouwen dat men me niets wil opdringen. En als ze alledrie binnen zijn is het makkelijker vergelijken (of wordt het net moeilijker om te beslissen).

            Comment


            • #7
              Re: welke camera?

              Ik zou voor de FZ38 gaan. Kijk maar eens op cameralabs of photographyblog en je zal zien dat dit de beste camera in zijn categorie is. Tegenwoordig vind je deze camera voor minder dan 300 €.

              Comment


              • #8
                Re: welke camera?

                Ik zou met iets minder zoom tevreden zijn en kijken voor een toestel met een lichtsterk
                lensje, RAW, en hoge kwaliteit. Dit brengt je dan bij de Lumix LX5, de Canon G11 of de
                95S. Min of meer onopvallende toestellen die makkelijk in een handtas meekunnen en je
                zullen belonen met een deftige kwaliteit.

                Comment


                • #9
                  Re: welke camera?

                  Je moet ook eens kijken naar de fuji HS10 een heel mooie camera lijkt wel een dslr

                  Deze baanbrekende camera beschikt over een extreme optische 30x zoomlens met fantastische groothoekeigenschappen die in ÉÉn enkel lenssysteem geÏntegreerd zijn. De dagen dat fotografen zware tassen vol lenzen moesten meeslepen, zijn verleden tijd: de FINEPIX HS10 is een superieur alternatief voor elk SLR systeem – en is in een handomdraai klaar om briljante en perfect scherpe foto’s te maken. Het uiterst precieze optische FUJINON systeem dekt een gigantisch zoombereik af – alles van de 24 mm groothoek tot een 720 mm telelens.

                  Comment


                  • #10
                    Re: welke camera?

                    Oorspronkelijk geplaatst door koen1950 Bekijk bericht
                    Je moet ook eens kijken naar de fuji HS10 een heel mooie camera lijkt wel een dslr

                    Deze baanbrekende camera beschikt over een extreme optische 30x zoomlens met fantastische groothoekeigenschappen die in ÉÉn enkel lenssysteem geÏntegreerd zijn. De dagen dat fotografen zware tassen vol lenzen moesten meeslepen, zijn verleden tijd: de FINEPIX HS10 is een superieur alternatief voor elk SLR systeem – en is in een handomdraai klaar om briljante en perfect scherpe foto’s te maken. Het uiterst precieze optische FUJINON systeem dekt een gigantisch zoombereik af – alles van de 24 mm groothoek tot een 720 mm telelens.
                    zegt de Fuji vertegenwoordiger. Heb als vakantiejob gewerkt in MediaMarkt en heb dus ook veel verschillende toestellen in mijn handen gehad. Die fuji is niet slecht, kan wel niet tippen aan een echte dslr omdat je nog altijd met een superzoom te maken hebt. Uit de superzooms is dit echter toch wel de beste. Je kunt ook manueel zoomen en je hebt een aansluiting voor externe flits wat je niet altijd hebt. Ik zou voor deze gaan. Je hebt het comfort van een dslr (zoeker, grote sensor= bijna dezelfde of een dslr) , een goede lens en het gemak van een compact (verschillende standen, groot scherm).

                    1 nadeel is dat het wel een elektronische zoeker is met een lage resolutie dus niet zoals de zoeker in een alfa 55 van sony

                    met vriendelijke groet
                    canonfreak1000D
                    Canon 1000D, 18-55, 50, Metz 36-AF5, Sigma 150mm F2.8 Macro OS, Nissin Di700
                    hier vind je mijn foto's en hier ook

                    Comment


                    • #11
                      Re: welke camera?

                      wat ook je keuze mag zijn, neem wel je oude(vertrouwde) toestel ook mee op vakantie.
                      grt,bouk.
                      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                      Comment


                      • #12
                        Re: welke camera?

                        En die fuji is ook ongeloofelijk goedkoop geworden van 500 naar 309 euro , goedkoop voor zo een camera lijkt wel op een DLSR zeker in grote

                        Comment


                        • #13
                          Re: welke camera?

                          Oorspronkelijk geplaatst door koen1950 Bekijk bericht
                          J
                          Deze baanbrekende camera beschikt over een extreme optische 30x zoomlens met fantastische groothoekeigenschappen die in ÉÉn enkel lenssysteem geÏntegreerd zijn. De dagen dat fotografen zware tassen vol lenzen moesten meeslepen, zijn verleden tijd: de FINEPIX HS10 is een superieur alternatief voor elk SLR systeem – en is in een handomdraai klaar om briljante en perfect scherpe foto’s te maken. Het uiterst precieze optische FUJINON systeem dekt een gigantisch zoombereik af – alles van de 24 mm groothoek tot een 720 mm telelens.

                          Copy+paste uit een folder of website?

                          Comment


                          • #14
                            Re: welke camera?

                            Oorspronkelijk geplaatst door koen1950 Bekijk bericht
                            En die fuji is ook ongeloofelijk goedkoop geworden van 500 naar 309 euro , goedkoop voor zo een camera lijkt wel op een DLSR zeker in grote
                            http://img692.imageshack.us/img692/8...oduct19540.jpg
                            Hoe groot is de sensor?

                            Comment


                            • #15
                              Re: welke camera?

                              Oorspronkelijk geplaatst door Keeskanon Bekijk bericht
                              Hoe groot is de sensor?
                              Op de foto zie ik 30x zoom, 4.2 tot 126. Als ze dit gelijkstellen aan 24-720, kom ik op een crop factor van 5.7. Een beetje kleiner als een SLR dus

                              Comment

                              Working...
                              X