Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Help

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Help

    hallo

    Ik ben op zoek naar een goede spiegelreflexcamera...
    de bedoeling is vooral om mensen, dieren, landschap en macro te fotograferen.
    Vandaag ben ik eens gaan rondneuzen en mijn keuze lag toen tussen de CANON EOS 550D en de NIKON D3100.
    Toen had ik een lichte voorkeur voor de Nikon...
    Als ik nu echter jullie forums lees, lees ik vooral dat CANON in het algemeen veel beter is dan een NIKON. En dat je beter de NIKON D90 kiest ipv de D3100...
    Kan iemand mij een beetje verder bij mijn keuze helpen aub?
    Momenteel heb ik nog een gepensioneerde OLYMPUS....

    Heel heel erg superbedankt!!!

    P.S. weet er iemand waar je de KELLY MOORE fototassen kan kopen in België?

  • #2
    Re: Help

    Wie zegt er hier dat Canon beter is dan Nikon?

    Er zijn hier altijd wel ergens discussies te vinden over de kwaliteiten van Canon, Nikon, Sony, Pentax, Olympus...

    Zolang die discussies blijven duren is er zeker geen merk dat er zo sterk bovenuit steekt dat de andere niet meer meespelen.

    Er zijn natuurlijk wel verschillen, maar die zijn zo klein dat je gelukkig achteraf niet aan de foto kan zien welke camera er is gebruikt.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #3
      Re: Help

      Hallo Mac1.

      Ik heb zelf onlangs een d90 gekocht (zo'n 6 maand geleden) en ben er heel tevreden van, het grootste gebrek aan deze camera is... mezelf

      Of je nou Canon of Nikon (of Olympus) kiest, elke camera zal z'n voor en z'n nadelen hebben. Ik heb voor m'n aankoop ook zitten twijfelen voor de 550d en D90. Ik heb toen gekozen voor de D90 omwille van de prijs, en omwille van de set die aangeboden werd op de plaats waar ik hem kocht.

      Feit is ook, als je mensen, dieren, landschap én macro wilt fotograferen, je waarschijnlijk meer dan 1 lens zult nodig hebben. Ik denk dat je even moet nadenken waarmee je wilt beginnen, en van daaruit verder kijken. ;-)
      -- Nikon D90 + 18-105VR --
      Mijn foodblog: www.tafel.be

      Comment


      • #4
        Re: Help

        Denk dat je, je niet blind moet staren op de camera. Er worden nauwelijks nog slechte dslr's gemaakt. Het is een combinatie van objectief, camera en jij zelf die dit geheel bediend. De laatste is vaak de beperkende factor

        Zelf heb ik een 550D in mijn bezit en ben hier zeer content mee. Kan wel zeggen koop deze, maar wat ik prettig vind kun jij wel tien keer niks vinden.

        Als het gaat om een keuze maken voor een merk. Dan zou ik kijken naar welk merk heb ik persoonlijk het beste gevoel. Welk merk word er in mijn naaste omgeving gebruikt. Om bijvoorbeeld kennis, maar ook objectieven te lenen/testen. Maar ga naar een winkel en houd de camera vast. Persoonlijk vind ik een camera met batterij grip prettiger aanvoelen.

        Comment


        • #5
          Re: Help

          Ik heb zowel een canon (450D)gehad, en nu een nikon D90. Voor mij zijn het alletwee zeer goede merken aan elkaar gewaagt. Hebben alletwee hun voordelen en nadelen.
          Ook de andere merken zijn zeer goed tegenwoordig dus zoals gezegd kun je nog weinig een slechte DSLR kopen. Maar als ik je advies mag geven, op wat ik nu heb de D90. Dan kan ik je die alleen maar aanbevelen want dat is een toptoestel en nu sterk geprijsd door de komst van de D7000.

          Grtz.

          Templar.
          D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
          Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

          Comment


          • #6
            Re: Help

            hallo heb een 2maanden geleden een nikon d5000 gekocht met de standaard lens op
            ik kende een fotograaf die me het begin een beetje uitlede ik zou volgende maand mogen tegegaan zijn maar deze arme man is plots overleden wie wil me verder helpen in de fotografie les of tips

            vriendelijke groeten kevin zwerts

            Comment


            • #7
              Re: Help

              Hier een goede raad. Schaf je alvast dit boek aan!!



              het zal je al een hele stap verder helpen....er bestaat ook een boek specifiek voor de D5000 zelf.

              En onderhoor waar je een fotocursus "de basiseigenschappen van fotografie kan volgen"

              grtz

              Templar
              D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
              Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

              Comment

              Working...
              X