Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

welke lenzen?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • welke lenzen?

    ik ga zo een setje kopen canon camera+ lenzen.
    wat is het beste? en beste kwaliteit
    -18-55 en 55-200 of 1 van 18-200 mm
    ik heb ook horen zeggen als je er een van 18-200 mm zou nemen dat de kans er inzit dat ze er uit kan vallen,is dat zo?

  • #2
    Re: welke lenzen?

    ...18-55 en 55-200, wel de IS versies.

    ......een objectief valt er niet zomaar uit.

    .........Je hebt je vraag in het verkeerde forum geplaatst.

    ............doe eens wat moeite voor een fatsoenlijke topic titel en vraagstelling.
    Mijn objectieven zijn all round...

    Comment


    • #3
      Re: welke lenzen?

      Beste setje lenzen is 18-55IS + 55-250IS van canon twee echt goede lenzen.

      Volgens mij bedoelt de TS dat een 18-200mm kan uitschuiven als ge hem naar beneden houd. Bij de vorige versie van Nikon 18-200VR was dat wel het geval ja,al viel dat eigenlijk wel mee.
      Bij canon kan je dat blokeren volgens mij.

      Grtz

      Templar
      D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
      Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

      Comment


      • #4
        Re: welke lenzen?

        Klinkt logischer inderdaad... Maar kán gebeuren...hoeft niet heel hinderlijk te zijn.
        Mijn objectieven zijn all round...

        Comment


        • #5
          Re: welke lenzen?

          Oorspronkelijk geplaatst door Templar Bekijk bericht
          Beste setje lenzen is 18-55IS + 55-250IS van canon twee echt goede lenzen.
          +1

          Bovenstaande setje is een uitstekend starters setje waar je heel veel plezier van zult hebben.

          Comment


          • #6
            Re: welke lenzen?

            ik had dat horen zeggen,ken er niks van.
            en bij een 55-250 IS kan dat niet gebeuren?
            als dat niet is dan kan ik toch beter werken met 1 lens van 18-200 mm IS.
            moet je ook nooit wisselen of zie ik dat verkeerd?
            Oorspronkelijk geplaatst door Templar Bekijk bericht
            Beste setje lenzen is 18-55IS + 55-250IS van canon twee echt goede lenzen.

            Volgens mij bedoelt de TS dat een 18-200mm kan uitschuiven als ge hem naar beneden houd. Bij de vorige versie van Nikon 18-200VR was dat wel het geval ja,al viel dat eigenlijk wel mee.
            Bij canon kan je dat blokeren volgens mij.

            Grtz

            Templar

            Comment


            • #7
              Re: welke lenzen?

              Beste plop, als je het forum doorzoekt zul je de voor en nadelen lezen van een 18-200. Deze vraag is meerdere malen beantwoord In het kort komt het er op neer dat je in de meeste gevallen de beste prestatie haalt als je het bereik opdeelt in twee a drie objectieven.

              één van de grootte voordelen van een dslr is het kunnen wisselen van objectieven.

              Comment


              • #8
                Re: welke lenzen?

                Oorspronkelijk geplaatst door plop81 Bekijk bericht
                ik had dat horen zeggen,ken er niks van.
                en bij een 55-250 IS kan dat niet gebeuren?
                als dat niet is dan kan ik toch beter werken met 1 lens van 18-200 mm IS.
                moet je ook nooit wisselen of zie ik dat verkeerd?
                Als wisselen een probleem is...raad ik aan een compleet andere camera te kopen
                Mijn objectieven zijn all round...

                Comment


                • #9
                  Re: welke lenzen?

                  Inderdaad een Bridge met 30 maal optische zoom bv....nooit wisselen van lenzen en elk bereik bij je.....maar kwalitatief zeker geen Dslr. Aan u om te kiezen....

                  Nee...kom je kan natuurlijk een 18-200mm aanschaffen voor het gemak op vakantie. Heb deze ook gehad als eerste lens...maar je boet zeker in op kwaliteit als je voor dezelfde mm twee lenzen neemt....een 18-55IS + 55-250IS zijn zoveel beter dan een 18-200mm geloof me....en dan spreek ik niet over een beetje verschil.

                  grtz.

                  Templar.
                  D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
                  Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

                  Comment


                  • #10
                    Re: welke lenzen?

                    oke bedankt voor je andwoord,dat moest ik weten.
                    het zullen 2 lenzen worden.
                    Oorspronkelijk geplaatst door Templar Bekijk bericht
                    Inderdaad een Bridge met 30 maal optische zoom bv....nooit wisselen van lenzen en elk bereik bij je.....maar kwalitatief zeker geen Dslr. Aan u om te kiezen....

                    Nee...kom je kan natuurlijk een 18-200mm aanschaffen voor het gemak op vakantie. Heb deze ook gehad als eerste lens...maar je boet zeker in op kwaliteit als je voor dezelfde mm twee lenzen neemt....een 18-55IS + 55-250IS zijn zoveel beter dan een 18-200mm geloof me....en dan spreek ik niet over een beetje verschil.

                    grtz.

                    Templar.

                    Comment

                    Working...
                    X