Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Bose Acoustimass-5 "upgraden met actieve subwoofer ander merk?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Bose Acoustimass-5 "upgraden met actieve subwoofer ander merk?

    Even een vraagje voor de kenners.

    Ik heb nu een acoustimass-5 systeem van Bose met twee kleine satellietjes vooraan en twee aangepaste Bose-speakers achteraan.
    Ik ben echter niet zo erg tevreden over de lagetoon weergave van de passieve subwoofer van Bose.
    Zou het mogelijk zijn om alléén die subwoofer te vervangen door een actieve subwoofer van een ander merk en de satellietjes van Bose daarbij te behouden?
    Last edited by dréten; 17 juli 2011, 22:19.

  • #2
    Re: Bose Acoustimass-5 "upgraden met actieve subwoofer ander merk?

    Het hele setje is zo op elkaar ingespeeld dat vermoedelijk een nieuwe merkvreemde sub je geluid slechter zal maken maar het is niet meer dan een vermoeden.

    Note: vroeger bij het begin van subwoofers vertelde men dat deze zomaar ergens in de living kon geplaatst worden tot achter een zetel toe omdat een mens toch nooit de origine van lage tonen kon bepalen wat ook enigsinds klopt maar door een sub in een hoek te zetten of achter een zetel ga je deze veel te veel dempen met het verlies aan kwaliteit tot gevolg. De plaatsing van een sub is een wetenschap op zich hoor. Niettegenstaande Bose nu niet het audiofiele merk bij uitstek is is het als een instapsysteempje niet zo slecht (alhoewel ik het niet moet hebben ). Veel hangt af van je verwachtingspatroon. Een goeie sub is toch al snel +€1.000

    Comment


    • #3
      Re: Bose Acoustimass-5 "upgraden met actieve subwoofer ander merk?

      ik zou alles vervangen door een echt hifi merk
      als audiofiel loop ik met een heel grote boog rond het merk bose rond
      dat is een serieus over het paard getild merk

      Comment


      • #4
        Re: Bose Acoustimass-5 "upgraden met actieve subwoofer ander merk?

        Oorspronkelijk geplaatst door Gert1971 Bekijk bericht
        ik zou alles vervangen door een echt hifi merk
        als audiofiel loop ik met een heel grote boog rond het merk bose rond
        dat is een serieus over het paard getild merk
        wordt me ook steeds duidelijker.

        Comment


        • #5
          Re: Bose Acoustimass-5 "upgraden met actieve subwoofer ander merk?

          zit er in die subwoofermodule geen versterker ingebouwd?
          gaan je satelliet speakers via de subwoofer module?
          het is niet zo simpel om daarvoor op 123 een goede oplossing voor te zoeken
          heeft je versterker een aparte uitgang om een actiever sub aan te sturen (gewoonlijk is dat een mono uitgang)

          Comment


          • #6
            Re: Bose Acoustimass-5 "upgraden met actieve subwoofer ander merk?

            Oorspronkelijk geplaatst door Gert1971 Bekijk bericht
            zit er in die subwoofermodule geen versterker ingebouwd?
            gaan je satelliet speakers via de subwoofer module?
            het is niet zo simpel om daarvoor op 123 een goede oplossing voor te zoeken
            heeft je versterker een aparte uitgang om een actiever sub aan te sturen (gewoonlijk is dat een mono uitgang)
            2 satellietjes gaan erdoorheen, de andere 2 zijn gewoon direct aan de versterker aangesloten.
            Bijkomend probleem is ook dat het gaat om een Yamaha DSP-A590, die voorzien is van een soundprocessor.
            Volgens mij is dat ook niet echt ideaal bij gebruik van een Bose-systeem, omdat die processor op zijn beurt een (electronisch) ruimtelijk effect creëert, net als mijn Bose systeem doet.
            Volgens mij zit er geen versterker in de sub, maar alléén een soort scheidingsfilter.
            Aan mijn versterker heb ik inderdaad een mono aansluiting voor een actieve sub.
            Kom je hiermee verder?
            (hierbij ook de handleiding ).
            Last edited by dréten; 28 december 2010, 09:24.

            Comment


            • #7
              Re: Bose Acoustimass-5 "upgraden met actieve subwoofer ander merk?

              Oorspronkelijk geplaatst door Gert1971 Bekijk bericht
              ik zou alles vervangen door een echt hifi merk
              als audiofiel loop ik met een heel grote boog rond het merk bose rond
              dat is een serieus over het paard getild merk
              Helemaal correct.
              Ga eens kijken bij B&W of quad of kef of jbl.
              De Britten hebben de overwegend de meeste ervaring met speakers.
              Ik zweer nog altijd bij een twee-weg systeem.
              Nikon D800, Nikkor AF-S 24mm f 1.4, Nikkor AF-S 50mm f 1.4, Nikkor AF-S 85mm f 1.4, Nikkor Micro AF-S 105mm f 2.8, Nikkor AF-S VR 70-200 f 2.8, Gitzo 3530LSV, Arca-Swiss Z1sp

              Comment


              • #8
                Re: Bose Acoustimass-5 "upgraden met actieve subwoofer ander merk?

                Oorspronkelijk geplaatst door dréten Bekijk bericht
                2 satellietjes gaan erdoorheen, de andere 2 zijn gewoon direct aan de versterker aangesloten.
                Bijkomend probleem is ook dat het gaat om een Yamaha DSP-A590, die voorzien is van een soundprocessor.
                Volgens mij is dat ook niet echt ideaal bij gebruik van een Bose-systeem, omdat die processor op zijn beurt een (electronisch) ruimtelijk effect creëert, net als mijn Bose systeem doet.
                Volgens mij zit er geen versterker in de sub, maar alléén een soort scheidingsfilter.
                Aan mijn versterker heb ik inderdaad een mono aansluiting voor een actieve sub.
                Kom je hiermee verder?
                (hierbij ook de handleiding ).
                ik zou zeggen
                gooi al om te beginnen die passieve sub er tussen uit
                dus rechtstreeks de satelieten via je reciever aansturen
                en op de uitgang van je versterker een actieve sub plaatsen
                ik weet niet wat je budget is ,maar iets of wat degelijke actieve sub gaat toch snel richting de 800€ en meer
                indien je budget wat beperkt is ga eens kijken naar de instapmodelen van kef
                bv volgende

                maar volgende 5.1 setje is ook niet slecht

                dan heb je direct alles dat op elkaar is afgestemd en iets dat goed werkt met een surround versterker

                Comment


                • #9
                  Re: Bose Acoustimass-5 "upgraden met actieve subwoofer ander merk?

                  op zoek naar een goeie subwoofer? SVS is je ding. www.svsound.com

                  voor mij de enige sub die audiofiele kwaliteiten heeft. jammer van de prijs....

                  Comment

                  Working...
                  X