Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sony NEX: de E-mount, volledig elektronisch ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Sony NEX: de E-mount, volledig elektronisch ?

    Heb al even rondgezocht maar geen duidelijk antwoord gevonden...je hebt dus de scherpstelring van de NEX-lenzen. De E-mount is (denk ik) volledig elektronisch.

    Dus als je eraan draait in AF-mode (niet DMF waar m'n NEX-5 nu op ingesteld staat) gebeurt er niets/maak je niets kapot zoals je bij een 'screw-driven' camera en lens zou doen ?

    Ben nog niet 100 % vertrouwd met m'n NEX-5...handleiding gelezen, maar zo duidelijk is die nu weer niet.
    Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

  • #2
    Re: Sony NEX: de E-mount, volledig elektronisch ?

    Kan je volgens mij inderdaad ook gewoon aan draaien in AF-mode, net als bij SSM/HSM-lenzen met a-vatting.
    "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

    Comment


    • #3
      Re: Sony NEX: de E-mount, volledig elektronisch ?

      Dus je hoeft niet noodzakelijk al half ingedrukt te hebben - gewoon met de ontspanknop los, maakt het niet uit denk je ?

      Ik heb dat DMF gedoe eigenlijk zelf nog nooit gebruikt met mijn 70-400 ...op de hogere Alphamodellen is er ook een apart knopje (AF/MF), dat zou ik ook wel erg handig vinden .
      Last edited by JorisVdB; 28 december 2010, 08:44.
      Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

      Comment


      • #4
        Re: Sony NEX: de E-mount, volledig elektronisch ?

        met de ontspanknop los heeft het geen enkele zin, want dan zal hij opnieuw autofocussen bij indrukken

        de bedoeling (zoals bij SSM-lenzen) is net dat je de AF overruled zonder eerst een knopje te wijzigen
        Sony α450[/B] ~ 50 F1.4 ~ 85 F2.8 ~ 16-80 F3.5-4.5 ZA ~ 70-300 F4.5-5.6 G ~ Minolta 70-210 F3.5-4.5 | HVL-F20AM ~ HVL-F58AM | FDA-ME1AM ~ STP-GB1AM ~ MC protector VF-62MPAM ~ e.a. te koop

        Comment

        Working...
        X