Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

draadloos aansturen 580 speedlite met canon 7d

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • draadloos aansturen 580 speedlite met canon 7d

    Als ik mijn externe flits draadloos aanstuur met de canon 7d, blijft de interne flitser toch nog altijd simultaan flitsen alhoewel anders ingesteld in het software menu.Is dit de zgn ettl II preflits om de juiste instellingen voor flitsinstellingen door te geven of loopt hier toch iets verkeerd softwarematig?
    bedankt voor de input...
    A picture says more than a thousand words

  • #2
    Re: draadloos aansturen 580 speedlite met canon 7d

    Ook bezitter van de 7D. Totnogtoe altijd geflitst met de 580ExII bovenop de camera, maar onlangs wilde ik dat draadloos flitsen ook uitproberen. Ik kan verkeerd zijn, maar meen begrepen te hebben (althans volgens de manual, p.119) dat daarbij de interne flits als master fungeert en de externe flits, die je dan ergens kunt opstellen als de slave. Dus beide flitsen gaan inderdaad af.
    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

    Comment


    • #3
      Re: draadloos aansturen 580 speedlite met canon 7d

      Akkoord : de instelling is inderdaad master/slave. Maar als je de manual iets verder leest zie je dat (p119) je enkel een externe flitser zou moeten kunnen aansturen of desgewenst (p121) externe flitser+interne flitser met een instelbare flitsverhouding tussen beide...
      A picture says more than a thousand words

      Comment


      • #4
        Re: draadloos aansturen 580 speedlite met canon 7d

        Ik ga het zeker nog eens een keer proberen, maar hoop ook op meer deskundige reacties dan die van mij. Uitstekende vraag!
        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

        Comment


        • #5
          Re: draadloos aansturen 580 speedlite met canon 7d

          de interne flitser flitst om de slave aan te sturen maar deze flits gebeurt net voor het effectief nemen van de foto zodat het licht van de interne flits geen invloed heeft op de foto ....

          het is dus normaal dat de interne flitser ook afgaat
          Mijn website: http://www.michelpyck.be

          Comment


          • #6
            Re: draadloos aansturen 580 speedlite met canon 7d

            Oorspronkelijk geplaatst door pin13689 Bekijk bericht
            de interne flitser flitst om de slave aan te sturen maar deze flits gebeurt net voor het effectief nemen van de foto zodat het licht van de interne flits geen invloed heeft op de foto ....
            Dat kan natuurlijk niet waar zijn, de meet- en instelflitsen gaan voor de sluiter opent, maar de sync. flits gaat op het moment dat er gelflitst moet worden. test maar eens uit op het tweede gordijn.
            Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

            Comment


            • #7
              Re: draadloos aansturen 580 speedlite met canon 7d

              Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
              Dat kan natuurlijk niet waar zijn, de meet- en instelflitsen gaan voor de sluiter opent, maar de sync. flits gaat op het moment dat er gelflitst moet worden. test maar eens uit op het tweede gordijn.
              wie zegt er dat we hier op tweede gordijn flitsen ?
              Mijn website: http://www.michelpyck.be

              Comment


              • #8
                Re: draadloos aansturen 580 speedlite met canon 7d

                Oorspronkelijk geplaatst door pin13689 Bekijk bericht
                wie zegt er dat we hier op tweede gordijn flitsen ?
                lees den tekst nog es goed!!!

                interne flits flitst voo opengaan van de sluiter ivm hoeveelheid licht nodig is!
                dan bij opengaan van de sluiter gaat de "belichtings"flits af!!!

                als je de tekst leest zou je door een als test te flitsen op het 2de gordijn dit verschil duidelijk zien!!!!

                maar blijkbaar is't moeilijk
                nikon stuff

                Comment


                • #9
                  Re: draadloos aansturen 580 speedlite met canon 7d

                  Oorspronkelijk geplaatst door pin13689 Bekijk bericht
                  de interne flitser flitst om de slave aan te sturen maar deze flits gebeurt net voor het effectief nemen van de foto zodat het licht van de interne flits geen invloed heeft op de foto ....

                  het is dus normaal dat de interne flitser ook afgaat
                  nog een beetje uitleg op onderstaande link, ga naar 3m:20sec van de video

                  My Canon 7D Crash Course can be ordered from the following link:https://canontrainingvideo.com* Michael The Maven is a participant in the B&H Photo affiliate...
                  Mijn website: http://www.michelpyck.be

                  Comment


                  • #10
                    Re: draadloos aansturen 580 speedlite met canon 7d

                    Oorspronkelijk geplaatst door david_ve Bekijk bericht
                    lees den tekst nog es goed!!!

                    interne flits flitst voo opengaan van de sluiter ivm hoeveelheid licht nodig is!
                    dan bij opengaan van de sluiter gaat de "belichtings"flits af!!!

                    als je de tekst leest zou je door een als test te flitsen op het 2de gordijn dit verschil duidelijk zien!!!!

                    maar blijkbaar is't moeilijk
                    'k ga hier niet verder op in gaan, de nodige uitleg - en volgens mij nuttige info - voor de vraagsteller heb ik hier gepost

                    een paar minder uitroeptekens en een toontje lager zouden u niet misstaan ...
                    Mijn website: http://www.michelpyck.be

                    Comment


                    • #11
                      Re: draadloos aansturen 580 speedlite met canon 7d

                      Voor de TS: je kunnen kijken of een Nikon SG 3IR ook voor de flits van de 7D past en het venstertje voor de IR op de juiste plaats zit, dan blokkeer je het zichtbare licht, maar alle IR info gaat erdoor, werkt voor mij op Nikon perfect.
                      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                      Comment


                      • #12
                        Re: draadloos aansturen 580 speedlite met canon 7d

                        Ik heb ondertussen ook antwoord gehad via canon support; net zoals in het filmpje op youtube wordt uitgelegd ( zie hogerop ) blijft de interne flitser blijkbaar toch altijd meeflitsen ( ongeacht de programmastand ) weliswaar zeer zwak als je de optie kiest 'externe flitser alleen '. Het gaat hier dus niet om een zgn pre flits.
                        Toch vind ik het jammer dat je de interne flitser niet echt kunt uitzetten.
                        Ik denk dat ik dus mijn antwoord heb gekregen en dat deze thread mag gesloten worden
                        A picture says more than a thousand words

                        Comment


                        • #13
                          Re: draadloos aansturen 580 speedlite met canon 7d

                          Bedankt om dit terug te rapporteren. Nu weten we het zeker, in tegenstelling tot de speculaties van bepaalde posters hierboven. Uit de manual blijkt het niet echt duidelijk. Nu, persoonlijk had ik er geen probleem mee dat de interne flash meeflitste, maar het is goed om weten.


                          [Mod-LesC](Een draad wordt niet gesloten als een probleem opgelost is. Enkel als een en ander uit de hand loopt, of b.v. een draad van lang geleden opnieuw wordt opgevist zonder dat daar echt nood aan is. Elke dag heb ik als Mod zo wel eentje)[/Mod]
                          BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                          Comment

                          Working...
                          X