Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

txt bestand openen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • txt bestand openen

    Via e-mail een txt bestand gekregen, als ik het open krijg ik niets anders dan een paar tekens, enkel BTW 6% is zichtbaar. Weet hier soms iemand raad? Met verschillende programma's geprobeerd zonder resultaat.

  • #2
    Re: txt bestand openen

    Oorspronkelijk geplaatst door Kelly Bekijk bericht
    Via e-mail een txt bestand gekregen, als ik het open krijg ik niets anders dan een paar tekens, enkel BTW 6% is zichtbaar. Weet hier soms iemand raad? Met verschillende programma's geprobeerd zonder resultaat.
    De afzender contacteren en vragen om een nieuw bestand door te sturen? Waarschijnlijk is het niet eens een puur tekstbestand. Je kan ook proberen om de extentie te veranderen, b.v. in *.doc en zien of het dan wel werkt.
    bye, Maurice
    https://on4bam.com/
    Nikon D7500

    Comment


    • #3
      Re: txt bestand openen

      Ik heb het geprobeerd, maar ook dat lukt niet.
      Bedankt Maurice

      Comment


      • #4
        Re: txt bestand openen

        Oorspronkelijk geplaatst door Kelly Bekijk bericht
        Via e-mail een txt bestand gekregen, als ik het open krijg ik niets anders dan een paar tekens, enkel BTW 6% is zichtbaar. Weet hier soms iemand raad? Met verschillende programma's geprobeerd zonder resultaat.
        Openen met een hexadecimale editor. Kan zelfs met Irfanview (open as hexfile ...).
        Nikon Coolpix 995 - Fuji Finepix F10 & F30 - Panasonic DMC FZ5 - Pentax K100D super, K20, K200, K-m, K-x & K-5.

        Comment


        • #5
          Re: txt bestand openen

          Jazzer, ik heb dat geprobeerd, maar ik krijg enkel wat cijfers.
          Toch bedankt voor de moeite.

          Comment


          • #6
            Re: txt bestand openen

            Oorspronkelijk geplaatst door Kelly Bekijk bericht
            Jazzer, ik heb dat geprobeerd, maar ik krijg enkel wat cijfers.
            Toch bedankt voor de moeite.
            En rechts van de hexadecimale getallen? Daar zie je in een kolom (16 tekens breed) de leesbare variant van de 16 xx-getallen links. Als je daar niets kunt lezen is het txt-bestand ernstig beschadigd.
            Nikon Coolpix 995 - Fuji Finepix F10 & F30 - Panasonic DMC FZ5 - Pentax K100D super, K20, K200, K-m, K-x & K-5.

            Comment


            • #7
              Re: txt bestand openen

              Daar staat zeer weinig.
              enkel attest 6% txt en een 2

              Comment


              • #8
                Re: txt bestand openen

                Als het bestand in jouw e-mailprogramma staat, kun je niet kiezen met welk programma je dat bestand wil openen. Dat kan wél als je het document op je computer opslaat.

                Ik ga ervan uit dat je Windows gebruikt.
                Probeer deze werkwijze eens:
                1) klik RECHTS op het tekstdocument in bijlage van de e-mail
                2) kies "Opslaan" en sla het document op in een map op je computer
                3) open de verkenner van Windows en ga naar die bewuste map
                4) klik RECHTS op het opgeslagen tekstdocument en scan op virussen
                5) is het document virusvij, dan klik je opnieuw RECHTS op het document en kies je "Openen met ..." en in het volgende submenu "Programma kiezen ...".
                Met "Kladblok" of "Word" zal je normaal gezien de tekst kunnen lezen.

                Wil je dat je computer dergelijke bestanden ALTIJD met het gekozen programma opent, dan zet je (ná de programmakeuze) een vinkje bij "Dit type bestanden altijd met dit programma openen".

                Ga je na deze procedure terug naar je e-mailprogramma, dan zal de bijlage met een dubbelklik door het door jou gekozen programma geopend worden.
                Vriendelijke groet,

                Jos

                Comment


                • #9
                  Re: txt bestand openen

                  Bedankt Jos, alles geprobeerd, het is met niets leesbaar.
                  Een virus is er ook niet.
                  Ik heb gevraagd om het opnieuw te verzenden, daar ik het morgen nodig heb, maar het is zondag en waarschijnlijk worden daar dan geen mails gelezen dan.
                  Groetjes

                  Comment


                  • #10
                    Re: txt bestand openen

                    Linux installeren Ik kan er eventueel ook eens naar kijken.

                    In linux heb je het leuke commando 'file'. Dit bekijkt het bestand en zegt je wat het is, ongeacht de extensie. Werkt ook op mac trouwens

                    Comment


                    • #11
                      Re: txt bestand openen

                      Bedankt allemaal, maar ik heb ondertussen een nieuw gekregen.

                      Comment


                      • #12
                        Re: txt bestand openen

                        Oorspronkelijk geplaatst door Kelly Bekijk bericht
                        Bedankt allemaal, maar ik heb ondertussen een nieuw gekregen.
                        En..!!!?? even onleesbaar???
                        perman
                        canon EOS 350D, EOS 60D en een beetje glaswerk

                        Comment

                        Working...
                        X