Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Eindejaarsvragen - Humo stijl

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Eindejaarsvragen - Humo stijl

    Het opzet is heel simpel, antwoord de 4 vragen zoals die ook jaarlijkse gesteld worden aan BV's in "den Humo". Om het de mod's wat gemakkelijker te maken toch graag even volgende: gelieve geen commentaar te geven op antwoorden van andere posters, ook geen beledigende antwoorden naar personen of volksgroepen.

    1.Wat vindt u de belangrijkste gebeurtenis, evolutie of trend van het voorbije jaar?

    2. Wat vindt u het beste en wat het slechtste radio- en/of tv-programma van 2010?

    3. Wat is het beste boek dat u in 2010 gelezen hebt, wat is de beste film die u hebt gezien, wat het beste toneelstuk en/of concert, en wat is uw favoriete cd van dit jaar?

    4. Wie wenst u wat toe voor 2011 (ten goede of ten kwade)?

    En ik zal de spits afbijten:
    1. Zoveel eigenlijk maar het jaaroverzicht van de Canvas nieuwsdienst bewijst nog maar eens dat de mens zichzelf in de vernieling aan het rijden is. Dat zelfs de koning nog steeds de "fine art" van het compromis wil. Dat mensen zonder harde bewijzen toch opgesloten kunnen worden in België en er steunoptochten zijn voor jongelui die overvallen plegen.

    2. De ochtend op Radio 1, God en klein Pierke (Eén), naar slechte radio en TV luister/kijk ik niet.

    3. Dat blijft de Stieg Larsson Millenium trilogie, gewoonweg schitterend. Als film is dit overduidelijk Inception maar als acteur blijft Mickey Rourke me weer verbazen na zijn "heropstanding". Spijtig genoeg heb ik maar 1 concert gezien dit jaar zijnde U2 met hun 360° tour en dus het beste wat ik gezien heb . Geen full CD die me dit jaar heeft kunnen bekoren

    4. Dat Nikon een DX body uitbrengt tot ISO115.000 zonder ruis op 60MPx die ook nog eens betaalbaar blijft . Minder materieel maar daarom niet minder belangrijk: een goede gezondheid aan allen zonder tegenslagen (cliché als een huis) zodat 2011 veel beter mag zijn dan het, hopeljk reeds goede, jaar 2010.
    Last edited by Sultana; 26 december 2010, 09:42.

  • #2
    Re: Eindejaarsvragen - Humo stijl

    1. Verrechtsing en rechts populisme (ik heb niks tegen populisme ansich).
    De opgang van een bepaalde godsdienst en de afgang van een andere.
    Alle slachtoffers van de crisis (massale ontslagen).

    2. Radio? Heb ik maar enkele uren beluisterd en dan nog in de auto.
    TV > geëngageerde documentaires (Duiste tv en BBC)
    Af en toe goede humor gezien.
    Vlaamse tv-zenders: eigenlijk zielig
    Nog altijd chapeau voor Woenstijnvis en sommige van hun programma's.

    3. Enkel kranten gelezen en voornamelijk de opiniestukken

    4. De vrouw van een goede vriend die pas is begonnen aan een kuur bestralingen...
    wil ik hier veel sterkte en goede moed wensen.
    Last edited by theokus; 25 december 2010, 21:21.
    Ubi bene, ibi patria.
    BD0388BE
    Een website

    Comment


    • #3
      Re: Eindejaarsvragen - Humo stijl
      1. De totale verzuring van de maatschappij.
      2. Beste: Tuin van Eden (Klara) - Slechtste: elk TV programma. geen uitzonderingen
      3. Foor11 van de nieuwe snaar, Via Crucis l'Arpeggiatta, Come Around Sundown K.O.L.
      4. Een snelle regering. Of niet.


      Nerdi
      Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

      Comment


      • #4
        Re: Eindejaarsvragen - Humo stijl

        1. Dat er wereldvreemden zijn zonder enig normbesef die beweren de norm te kunnen stellen. (gelukkig met steeds minder succes).

        2. Beste radio: StuBru, slechtste: niet naar geluisterd. Beste tv, VRT-Woestijnvis, BBC Top Gear. Slechtste tv: zenders die programmablokken uitzenden tussen de reclame.

        3. Lectuur: QST (magazine) en "den Humo". Geen films gezien die "bleven hangen". Al 10 jaar geen Cd's meer beluisterd.

        4. Dat iedereen eens doet waar hij/zij voor betaald wordt.
        bye, Maurice
        https://on4bam.com/
        Nikon D7500

        Comment


        • #5
          Re: Eindejaarsvragen - Humo stijl

          1: De onverschilligheid van de mens.
          2: Ik luister enkel in de wagen naar de radio, van wat ik kan oppikken op de radio blijft: Peters & Pichal de laatste weken het meest hangen, muzikaalgewijs blijft de muziekkeuze van Radio 1 mij ook wel het beste bij. Voor mij een serieuze ommezwaai: ik was vroeger fervent luisteraar van Studio Brussel, maar hun commeriële muziekkeuzes(tien keer dezelfde song op 1 dag draaien) en hun steeds vulgair wordend taalgebruik heeft mij laten uitwijken. De eerste voorkeurzender die in het rijtje voorkwam was radio 1 en ik ben er sindsdien blijven plakken.
          Op tv-gebied vind ik dat er een einde moet komen aan al die zgz "reality"-shows: plaats een 'doodgewone' vlaming in beeld en laat hem zo belachelijk mogelijk overkomen. Ik kijk al uit wat Eén gaat doen met het sterk verminderd budget... ik verwacht me (hopelijk) toch aan kwaliteitsvollere programma's.
          3:Het beste boek: Het grootste spektakel ter wereld van Richard Dawkins. De beste film "Inception"
          Ik kan niet echt een beste cd aangeven. Als metal-liefhebber heb ik alleen maar herkauwde muziek gehoord. Geen metal die er uit springt. Ben wel fier op de muziek die ik zelf gemaakt hebt voor "The Darius Project", een thuisprojectje van mezelf. (voor de geïntersseerden: www.thedariusproject.be
          5: Ik hoop van harte dat het mag beter worden kwestie van de gezondheid in de schoonfamilie: drie broers van m'n schoonmoeder kampen met kanker... Dat ze er mogen doorgeraken en nog een paar mooie jaren tegemoet gaan!
          www.brunodyserinck.be
          https://www.facebook.com/pages/Bruno...88376907872022

          Comment


          • #6
            Re: Eindejaarsvragen - Humo stijl

            1. De domheid van sommige mensen.

            2. Beste radio: Hell's Bells op Classic 21, slechtste: Qmusic, meer getetter dan muziek. Beste tv: Top Gear, slechtste: Alle roddelsoaps

            3. Boek: 'Het geheim van de alchemist' van scott mariani, Film: Inception, CD: 36 crazyfists 'Collisions and Castaways'.

            4. Iedereen die het verdient een zeer goed leven.

            Comment


            • #7
              Re: Eindejaarsvragen - Humo stijl

              1.Wat vindt u de belangrijkste gebeurtenis, evolutie of trend van het voorbije jaar?
              Dat België het OCMW dreigt te worden van Europa....

              2. Wat vindt u het beste en wat het slechtste radio- en/of tv-programma van 2010?
              Slechtste Radio : Studio Brussel
              Betere radio : alle andere
              Slechtste TV programma : alle familie feuilletons
              Beste TV : Alle nieuws- en wetenschappelijke programma's


              3. Wat is het beste boek dat u in 2010 gelezen hebt, wat is de beste film die u hebt gezien, wat het beste toneelstuk en/of concert, en wat is uw favoriete cd van dit jaar?
              Beste Boek : helaas niets speciaal gelezen
              Beste film : Avatar
              Muziek : geen interesses

              4. Wie wenst u wat toe voor 2011 (ten goede of ten kwade)?
              Dat iedereen een goede gezondheid behoudt of krijgt.
              There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
              A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
              Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

              Comment


              • #8
                Re: Eindejaarsvragen - Humo stijl

                1.Wat vindt u de belangrijkste gebeurtenis, evolutie of trend van het voorbije jaar?

                Dat we de kaap van 7 miljard mensen op deze kleine aardkl00t gepasseerd zijn, en dat dat zelfs amper een nieuwsfeit is. Dat de meest mensen zelfs nog de overbevolking in vraag durven stellen, maar voor de rest wel klagen over gestegen prijzen, lange files, geen werk vinden, en noem maar op.


                2. Wat vindt u het beste en wat het slechtste radio- en/of tv-programma van 2010?

                Beste radio; stuBru, met uitzondering van de laat-ons-eens-de-vette-weddes-van-de-grote-NGO's-sponsoren-en-denken-dat-we-op-het-andere-halfrond-iets-veranderd-hebben week. Naar slechte radio luister ik niet.

                TV; ik keek enkel nog naar natuurprogrammas, maar dat is de laatste jaren zo'n ontgoocheling dat ik dit jaar amper gekeken heb en nu overweeg om TV Vlaanderen buiten te gooien. Ik krijg namelijk fameus het zuur van die over-dramatisatie en zucht naar sensatie. Zo heb ik een kerel in een jeep horen vertellen dat nachtelijke gamedrives gevaarlijk zijn, omdat er wel eens een leeuw in je auto kan springen. In één ruk vertelde hij erbij dat ze dan "allemaal op je vliegen, en dat de gemiddelde (!) leeuwentroep 19 leden telt".
                Ik merk trouwens ook dat de zenders die me vroeger dierbaar waren zich intussen niet meer interesseren in de natuur. Neen, ze tonen liever spectaculaire beelden van vissers (je weet wel; die boer die niet zaait) en van ontbossers. Of ze volgen zo een survival kerel met een ganse cameraploeg door de natuur. Die moet dan natuurlijk een dier doden "om te overleven", en als het donker wordt moet hij zijn eigen pis drinken om te overleven. Of zoiets. Whatever.


                3. Wat is het beste boek dat u in 2010 gelezen hebt, wat is de beste film die u hebt gezien, wat het beste toneelstuk en/of concert, en wat is uw favoriete cd van dit jaar?
                Boek;
                "In Bushveld And Desert, a game ranger's life" door Christiaan Bakkes. Geschreven met veel humor, het equivalent van een stofborstel die langs de binnenkant van je borstkas wordt gehaald. En helaas ook tranen van verdriet en woede.
                "The South African Bushveld: a field guide from the Waterberg" door Lee Gutteridge. Lee is één van de weinige redenen waarom het in Zuid-Afrika de goede kant op gaat met ecotoerisme. Ik kan niet wachten hem terug te zien.
                "The White Man's Burden: why The West's efforts to aid the Rest have done so much ill and so little good" door William Easterly. Het boek dat iedereen zou moeten lezen vooraleer iets aan "Music For Life" of andere zever te geven. Want het enige wat de mensen kopen met hun donatie is een goed gevoel.

                Film:
                Helaas wordt er niks meer gemaakt behalve pulp voor Amerikaanse leeghoofden. Dan maar "De Helaasheid Der Dingen". Da's tenminste écht.

                Concert:
                Eindelijk nog eens U2 gezien in Holland. Bangelijke show, maar Bono moet zijn wereldverbeterende toot houden.
                Op een tweede plaats; Rock Ternat, omdat ik er meehelp en mijn jaarlijks team event (van mijn firma) op poten zet, en omdat dat altijd dik in orde is.

                CD's:
                Signe Tollefsen: Signe Tollefsen
                Rachael Yamagata: Elephants... Teeth Sinking Into Heart
                Admiral Freebee: The Honey And The Knife. Merci Tom, merci!



                4. Wie wenst u wat toe voor 2011 (ten goede of ten kwade)?
                Di Rupo een strikske dat teveel spant rond zijn zelfingenomen dikke nek.
                http://www.theafricabug.com

                Comment


                • #9
                  Re: Eindejaarsvragen - Humo stijl

                  1. Wat vindt u de belangrijkste gebeurtenis, evolutie of trend van het voorbije jaar?
                  Dat het ganse land gegijzeld wordt door de NVA.
                  2. Wat vindt u het beste en wat het slechtste radio- en/of tv-programma van 2010?
                  Luister zelden radio - indien toch Radio1 of Klara. TV : films en documentaires op Canvas en Arte - muziek op Mezzo.
                  3. Wat is het beste boek dat u in 2010 gelezen hebt, wat is de beste film die u hebt gezien, wat het beste toneelstuk en/of concert, en wat is uw favoriete cd van dit jaar?
                  'k Lees boeken zoals "De ontrafeling van de kosmos" door Brian Greene. Toneel zie ik meer dan genoeg in real life. Jazzconcerten van FES, Daniel Carter, Gianluca Petrella, Roni Ben-Hur, Louis Sclavis, Corrie van Binsbergen met Jeroen van Herzeele, Alano Gruarin ... enz.
                  4. Wie wenst u wat toe voor 2011 (ten goede of ten kwade)?
                  Snel een regering en voor iedereen een goede gezondheid en veel plezier.
                  Nikon Coolpix 995 - Fuji Finepix F10 & F30 - Panasonic DMC FZ5 - Pentax K100D super, K20, K200, K-m, K-x & K-5.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Eindejaarsvragen - Humo stijl

                    1. Wat vindt u de belangrijkste gebeurtenis, evolutie of trend van het voorbije jaar?
                    Dat je met ouder worden het trage besef krijgt eigenlijk helemaal niks
                    te weten. Behalve dat mannen zich almaar mooiere vrouwen uitzoeken om almaar
                    viezere dingen mee te doen. Tja.


                    Wat vindt u het beste en wat het slechtste radio- en/of tv-programma van 2010?
                    Radio beste: Klara. Maar dat zet ik nooit op.
                    Radio slechtste: Dat ge-emmer over files de ganse dag.
                    TV beste: De wereld draait door. Nog nooit gezien.
                    TV slechtste: Stand-up comedians van allerlei pluimage.

                    3. Wat is het beste boek dat u in 2010 gelezen hebt, wat is de beste film die u hebt gezien, wat het beste toneelstuk en/of concert, en wat is uw favoriete cd van dit jaar?
                    Beste boek: Vertrouwen in jou (Barbara Voors)
                    Beste film: Napoleon (Abel Gance. van 1923 of zo.)
                    Toneelstuk: ...
                    CD: Gregoriaanse gezangen.

                    4. Wie wenst u wat toe voor 2011 (ten goede of ten kwade)?
                    Dat iedereen de treurnis van echte liefde zou kunnen voelen. De tristesse van gelukkig
                    zijn. De schoonheid die in pijn huist.
                    En dat we met zijn allen wat zachter leren praten.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Eindejaarsvragen - Humo stijl

                      1.Wat vindt u de belangrijkste gebeurtenis, evolutie of trend van het voorbije jaar?
                      de domheid van onze politici en hoe blind ze zijn voor de stroom asielzoekers die alsmaar groter wordt.
                      2. Wat vindt u het beste en wat het slechtste radio- en/of tv-programma van 2010?
                      beste : Peeters & Pichal . slechtste : geen mening
                      3. Wat is het beste boek dat u in 2010 gelezen hebt, wat is de beste film die u hebt gezien, wat het beste toneelstuk en/of concert, en wat is uw favoriete cd van dit jaar?
                      Boek: lees geen boeken. Film: geen. Concert:Meena. Beste CD: Ganashake

                      4. Wie wenst u wat toe voor 2011 (ten goede of ten kwade)?
                      wens iedereen een goede gezondheid toe.
                      EOS5DMkIII/40D /Sony RX 100 MkIII/ EF70-200mmF/2.8L USM / EF 24-70mmF/2.8 / EF50mmF1,4 USM / EF100mmmF2,8 USM
                      https://sites.google.com/view/pdh65/

                      Comment


                      • #12
                        Re: Eindejaarsvragen - Humo stijl

                        1. Het is nog niets eens allemaal opgekuist maar 99% van de mensen is alweer vergeten dat BP een ravage aanrichtte in de Golf van Mexico: uit het nieuws, uit het hoofd ... Dat de jachtlobby een heksenjacht voerde op een inheemse diersoort (vos) en dat incompetente politici zich voor die kar laten spannen. Dat andere incompetente politici zich zodanig in posities ingraven dat ze nu te klein zijn geworden om boven de loopgraven uit te kunnen kijken. In juni afscheid moeten nemen van een goede vriendin, haar verjaardag op 5 januari belooft een zure appel te worden. Een goede vriend kon zijn droom verwezenlijken en bracht een schitterend fotoboek uit.

                        2. Slechtste tv zap ik wnel weg, weinig goede tv gezien. Op de radio luister ik graag naar "Joos" op radio 1 en "de Maxx" op StuBru.

                        3. Boek: eenzaamheid der priemgetallen gelezen en goed bevonden
                        CD: niet van dit jaar maar nu gekocht: Goldberg Variations door Glenn Gould - is werkelijk van een andere planeet
                        Concert: Volbeat @ Heineken Music Hall
                        Film: Iron Man 3 is de enige film die ik mij kan herinneren, maar of die nu zo goed was ...

                        4. Aan iedereen wat meer goede bedoelingen en zelfrelativering; alle fotonemers een heel mooi album, alle volwassenen een beetje verwondering en alle kinderen een veilige omgeving
                        People don't quit playing games when they grow old; they grow old when they quit playing games.
                        http://www.flickr.com/photos/canon_elvis/

                        Comment


                        • #13
                          Re: Eindejaarsvragen - Humo stijl

                          Oorspronkelijk geplaatst door Christophe_db Bekijk bericht
                          CD: niet van dit jaar maar nu gekocht: Goldberg Variations door Glenn Gould - is werkelijk van een andere planeet
                          Dat is inderdaad een schitterende CD. Fantastisch hoe die gekke Canadees de hele plaat
                          door lustig zit mee te brommen, en ondertussen Bachs muziek stuurt naar waar maar heel
                          weinig stervelingen ooit zullen komen. Dat is geen schijfje maar een juweel.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Eindejaarsvragen - Humo stijl

                            1.Wat vindt u de belangrijkste gebeurtenis, evolutie of trend van het voorbije jaar?

                            Dat de Kerk zich nog steeds boven de wet waant en er niets tegen ondernomen wordt.

                            2. Wat vindt u het beste en wat het slechtste radio- en/of tv-programma van 2010?

                            Beste : Stubru, Duyster
                            Slechtste : Minerva, Joe ...

                            3. Wat is het beste boek dat u in 2010 gelezen hebt, wat is de beste film die u hebt gezien, wat het beste toneelstuk en/of concert, en wat is uw favoriete cd van dit jaar?

                            Beste concert : Swans in de AB, Heather Nova in Parijs.

                            4. Wie wenst u wat toe voor 2011 (ten goede of ten kwade)?

                            Dat de vele ontslagen werknemers snel nieuw werk vinden
                            Canon-man. Concerten en natuur.
                            Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

                            Comment


                            • #15
                              Re: Eindejaarsvragen - Humo stijl

                              1.Wat vindt u de belangrijkste gebeurtenis, evolutie of trend van het voorbije jaar?

                              2. Wat vindt u het beste en wat het slechtste radio- en/of tv-programma van 2010?

                              3. Wat is het beste boek dat u in 2010 gelezen hebt, wat is de beste film die u hebt gezien, wat het beste toneelstuk en/of concert, en wat is uw favoriete cd van dit jaar?

                              4. Wie wenst u wat toe voor 2011 (ten goede of ten kwade)?


                              1. De geboorte van mijn zoon die vandaag 7 maand en 1 dag is.

                              2. Slechtste: flikkenprogramma's waarin microscopen en borsteltjes belangrijker zijn dan een goed verhaal.
                              2. Beste: Ik heb veel genoten van de Bel 2000

                              3. a van de recent uitgekomen films vond ik Predators een heel sterke (in verhouding tot de verwachting)
                              3. b De helaasheid der dingen is ongetwijfeld het beste dat ik in 2010 las

                              4. ik wens mijn zoon een broer of zus, maar denk dat dat 2012 zal worden.
                              The Knight That Says Ni...kon

                              Comment

                              Working...
                              X