Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

vraag omtrent Yongnuo Advanced Manual Flash YN-560 (Manuele Strobist flitser)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • vraag omtrent Yongnuo Advanced Manual Flash YN-560 (Manuele Strobist flitser)

    Hi,

    Ik zou me graag nog een tweetal flitsers willen bij aanschaffen en had gedacht aan onderstaande :

    Yongnuo Advanced Manual Flash YN-560 (Manuele Strobist flitser)

    Alvorens ik deze zou aanschaffen had ik graag jullie feedback ontvangen :

    - is het mogelijk deze flitsen aan te sturen via het Nikon-CLS systeem ? ( Nikon D90 )
    - Indien ja, is het ook mogelijk om ze samen aan te sturen met mijn huidige SB-600, zodat de 3 flitsen tegelijk afgaan ? ( via CLS )
    - Wat zijn jullie ervaringen met deze flitsen ? ( ik zou ze enkel occasioneel gebruiken, dus ik verwacht zeker niet de kwaliteit van professioneel topmateriaal )
    - zijn er ( goedkoper ) alternatieven ?

    Alvast bedankt voor jullie reacties !
    http://www.dso74photography.net/

  • #2
    Re: vraag omtrent Yongnuo Advanced Manual Flash YN-560 (Manuele Strobist flitser)

    Oorspronkelijk geplaatst door DSO74_Photography Bekijk bericht
    - is het mogelijk deze flitsen aan te sturen via het Nikon-CLS systeem ? ( Nikon D90 )
    - Indien ja, is het ook mogelijk om ze samen aan te sturen met mijn huidige SB-600, zodat de 3 flitsen tegelijk afgaan ? ( via CLS )
    - Wat zijn jullie ervaringen met deze flitsen ? ( ik zou ze enkel occasioneel gebruiken, dus ik verwacht zeker niet de kwaliteit van professioneel topmateriaal )
    - zijn er ( goedkoper ) alternatieven ?
    - cls: neen, je stuurt ze best aan met een radiotrigger (RF602 is prima), samen aansturen met radio triggers...

    - mijn ervaring is erg goed, zeer solide en betrouwbaar

    - YN406 II kost nog eens de helft minder
    some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
    Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

    Comment


    • #3
      Re: vraag omtrent Yongnuo Advanced Manual Flash YN-560 (Manuele Strobist flitser)

      Hey, bedankt voor de reactie !

      Is het echt niet mogelijk die YN 406 II via CLS te laten werken ? ik heb geen zin om triggers aan te schaffen. Voor hetgeen ik fotografeer volstaat CLS meer dan voldoende ( Ik werk niet in volle zon of extreem grote ruimtes, enkel in de "huiskamer/studio"
      http://www.dso74photography.net/

      Comment


      • #4
        Re: vraag omtrent Yongnuo Advanced Manual Flash YN-560 (Manuele Strobist flitser)

        Nee, geen CLS met de YN 460 II. Met geen enkele Youngnuo flitser.
        Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

        Comment


        • #5
          Re: vraag omtrent Yongnuo Advanced Manual Flash YN-560 (Manuele Strobist flitser)

          CLS gaat idd niet.
          Je kan ze wel als slave gebruiken zodat ze reageren op de afgaande flits van je andere flits(en) geloof ik.
          Nikon D50, Tamron 18-200, Nikor 35 1.8

          Comment


          • #6
            Re: vraag omtrent Yongnuo Advanced Manual Flash YN-560 (Manuele Strobist flitser)

            Oorspronkelijk geplaatst door BaDMaN Bekijk bericht
            CLS gaat idd niet.
            Je kan ze wel als slave gebruiken zodat ze reageren op de afgaande flits van je andere flits(en) geloof ik.
            absoluut, maar 't is een slecht idee om iTTL over CLS te mengen met manuele flitsen...

            je stuurt manuele flitsers veel beter aan met een radiotrigger à la RF602
            some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
            Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

            Comment


            • #7
              Re: vraag omtrent Yongnuo Advanced Manual Flash YN-560 (Manuele Strobist flitser)

              En voor die prijs van een RF602 moet je 't ook niet laten he.
              ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

              Comment


              • #8
                Re: vraag omtrent Yongnuo Advanced Manual Flash YN-560 (Manuele Strobist flitser)

                nope lekker goedkoop!!

                naam zegt het zelf hoor!! manual flash!! geen CLS geen TTL gewoon manueel instellen.
                zoom, power

                simpel geen gezever geen moeilijk menu! recht toe recht aan!!!

                veel licht voor de prijs!

                heb er ook 2 en een sb900
                nikon stuff

                Comment


                • #9
                  Re: vraag omtrent Yongnuo Advanced Manual Flash YN-560 (Manuele Strobist flitser)

                  Oorspronkelijk geplaatst door david_ve Bekijk bericht
                  nope lekker goedkoop!!

                  naam zegt het zelf hoor!! manual flash!! geen CLS geen TTL gewoon manueel instellen.
                  zoom, power

                  simpel geen gezever geen moeilijk menu! recht toe recht aan!!!

                  veel licht voor de prijs!

                  heb er ook 2 en een sb900
                  Tja , ik weet het (nog) niet wat ik ga doen .

                  Blijkbaar is iedereen klaar en duidelijk dat voor dergelijke toepassingen werken met triggers à la RF602 de beste oplossing is, dus dit advies neem ik zeker mee, alleen ben ik er nog niet van overtuigd dat dit voor mij persoonlijk de beste oplossing is.

                  Net omdat ik maar heel occasioneel zou werken met meerdere flitsers ben ik op zoek naar een goedkope oplossing (met bepaalde kwaliteit weliswaar).

                  Een belangrijke reden waarom ik anderhalf jaar geleden van Sony ben overgestapt naar Nikon was o.a. de CLS-functionaliteit en ik moet zeggen dat ik tot nu toe tamelijk tevreden ben over deze functie in combinatie met mijn SB600. Alleen stel ik nu vast, en eigenlijk wist ik dat ook wel vooraf, dat 1 flits te beperkt is om echt goede resultaten te bekomen in sommige situaties.
                  http://www.dso74photography.net/

                  Comment


                  • #10
                    Re: vraag omtrent Yongnuo Advanced Manual Flash YN-560 (Manuele Strobist flitser)

                    een RF602 triggerset kost ongeveer 30£, een manuele flits iets van 50$ ?

                    Dus voor de prijs hoef je 't niet echt te laten he
                    ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

                    Comment


                    • #11
                      Re: vraag omtrent Yongnuo Advanced Manual Flash YN-560 (Manuele Strobist flitser)

                      Oorspronkelijk geplaatst door DSO74_Photography Bekijk bericht
                      Net omdat ik maar heel occasioneel zou werken met meerdere flitsers ben ik op zoek naar een goedkope oplossing (met bepaalde kwaliteit weliswaar).

                      2 extra SB600's kosten je een 400€

                      2 YN460 II's kosten je 70€
                      Een setje triggers voor alle flashes kost je nog eens een 70€

                      alles samen een 140€ upv. 400€ voor sporadisch gebruik... wat houd je tegen?
                      't is absoluut gemakkelijk werken en betrouwbaar (wat we van CLS niet kunnen zeggen)
                      some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                      Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

                      Comment


                      • #12
                        Re: vraag omtrent Yongnuo Advanced Manual Flash YN-560 (Manuele Strobist flitser)

                        Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
                        2 extra SB600's kosten je een 400€

                        2 YN460 II's kosten je 70€
                        Een setje triggers voor alle flashes kost je nog eens een 70€

                        alles samen een 140€ upv. 400€ voor sporadisch gebruik... wat houd je tegen?
                        't is absoluut gemakkelijk werken en betrouwbaar (wat we van CLS niet kunnen zeggen)
                        Tja, in feite heb je gelijk ! Voor €140 kan je inderdaad niet sukkelen en gezien de positieve commentaren die ik hier op dit forum lees mag ik mij verwachten aan leuke "hebbedingetjes" waar ik weer een tijdje zoet mee zal zijn....

                        Kan ik deze elders aankopen dan op e-bay ? Persoonlijk heb ik nog geen negatieve ervaringen maar ik ben toch ietwat terughoudend over aankopen uit China, Engeland met paypal enzo.

                        Meestal koop ik alles via online shops zoals Cameranu e.d.
                        http://www.dso74photography.net/

                        Comment


                        • #13
                          Re: vraag omtrent Yongnuo Advanced Manual Flash YN-560 (Manuele Strobist flitser)

                          Oorspronkelijk geplaatst door DSO74_Photography Bekijk bericht
                          Tja, in feite heb je gelijk ! Voor €140 kan je inderdaad niet sukkelen en gezien de positieve commentaren die ik hier op dit forum lees mag ik mij verwachten aan leuke "hebbedingetjes" waar ik weer een tijdje zoet mee zal zijn....

                          Kan ik deze elders aankopen dan op e-bay ? Persoonlijk heb ik nog geen negatieve ervaringen maar ik ben toch ietwat terughoudend over aankopen uit China, Engeland met paypal enzo.

                          Meestal koop ik alles via online shops zoals Cameranu e.d.
                          Denk dat Yongnuo enkel via ebay gaat.

                          Kijk gewoon naar de status van de verkoper, ik heb de mijne het laatst gekocht bij: http://stores.ebay.com/hkyongnuophotoequipment

                          2 weken later had ik mijn materiaal.
                          ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

                          Comment


                          • #14
                            Re: vraag omtrent Yongnuo Advanced Manual Flash YN-560 (Manuele Strobist flitser)

                            Oorspronkelijk geplaatst door Destn Bekijk bericht
                            Denk dat Yongnuo enkel via ebay gaat.

                            Kijk gewoon naar de status van de verkoper, ik heb de mijne het laatst gekocht bij: http://stores.ebay.com/hkyongnuophotoequipment

                            2 weken later had ik mijn materiaal.
                            Ik heb de mijne daar ook gekocht en na iets meer dan een week had ik de YN560 thuis. Heb nu nog een YN460II besteld van een andere verkoper en daar zit ik al heel wat langer op te wachten (het zal aan de feestdagen liggen zeker....)
                            www.benbammens.be

                            Comment


                            • #15
                              Re: vraag omtrent Yongnuo Advanced Manual Flash YN-560 (Manuele Strobist flitser)

                              tuurlijk zitten de feestdagen voor iets tussen
                              nikon stuff

                              Comment

                              Working...
                              X