Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 1000D vs Sony DSLR A-290L

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon 1000D vs Sony DSLR A-290L

    Hallo,

    Welke zou ik het best aankopen?
    Canon eos 1000D + 18-55 lens + tas 8GB memcard voor 360 euro.
    Sony DSLR A290L + 18-55 lens voor 365 euro.

    Het zou onze eerste spiegelreflex worden. Aangezien we volledige beginners zijn opteren we voor een budgettoestel.
    De camera zal vnl. gebruikt worden om spelende kinderen mee te fotograferen en voor de vakantiekiekjes natuurlijk.
    Heb al ervaring met een Sony a200 en m'n voorkeur neigt nu toch naar de Sony.

    Mvg,

  • #2
    Re: Canon 1000D vs Sony DSLR A-290L

    Geen van de twee, geef iets meer uit en je hebt een veel beter toestel.

    Sony
    http://www.camera.nl/Catalogus/Bekij...4905524529517/

    Canon
    http://www.camera.nl/Catalogus/Bekij...8714574535326/

    Nikon
    http://www.camera.nl/Catalogus/Bekij...R-18208919567/
    Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
    Mijn bird foto's en urbex foto's

    Comment


    • #3
      Re: Canon 1000D vs Sony DSLR A-290L

      Het is logisch dat als het meer kost het wel beter zal zijn. Ik ga ervan uit dat een toestel van 700 euro ook beter zal zijn dat wat je me voorstelt.
      De vraag is echter of dit voor mij veel verschil zal betekenen. Waarom zou ik +- 150 euro duurder gaan?
      Heb vrijwel nihil ervaring met dslr.

      Mvg,

      Comment


      • #4
        Re: Canon 1000D vs Sony DSLR A-290L

        De Sony A290 doet maar 2.5bps, is vrij traag. Ook heeft die een CCD-sensor ipv een Cmos sensor, vooral belangrijk bij hoge ISO, is amper bruikbaar op ISO400 bij bv. vogelfotografie.
        De Canon heeft maar 10MP, te weinig tegenwoordig en de snelheid is ook laag met 3bps, heeft maar een 7-punts AF.

        Omdat je een beginner bent wil niet zeggen dat je minder materiaal moet aanschaffen, dat vind ik toch.
        Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
        Mijn bird foto's en urbex foto's

        Comment


        • #5
          Re: Canon 1000D vs Sony DSLR A-290L

          OK. Merci.
          Zijn er trouwens ook compactcamera's die eenzelfde kwaliteit leveren.
          Toestel zou vnl. bedoeld zijn voor dagdagelijks gebruik.
          Heb nu zo'n superzoomtoestel doch de tijd die het toestel nodig heeft tussen de verschillende opname's is zo groot dat ik vaak te laat ben voor een echt mooi plaatje.

          Mvg,

          Comment


          • #6
            Re: Canon 1000D vs Sony DSLR A-290L

            Oorspronkelijk geplaatst door dvbls Bekijk bericht
            OK. Merci.
            Zijn er trouwens ook compactcamera's die eenzelfde kwaliteit leveren.
            Toestel zou vnl. bedoeld zijn voor dagdagelijks gebruik.
            Heb nu zo'n superzoomtoestel doch de tijd die het toestel nodig heeft tussen de verschillende opname's is zo groot dat ik vaak te laat ben voor een echt mooi plaatje.

            Mvg,
            kijk eens naar de sony nex3 en nex5
            die lijken me ideaal voor jou
            5DmkIII en wat glas

            Comment


            • #7
              Re: Canon 1000D vs Sony DSLR A-290L

              Oorspronkelijk geplaatst door dvbls Bekijk bericht
              De camera zal vnl. gebruikt worden om spelende kinderen mee te fotograferen en voor de vakantiekiekjes natuurlijk.
              Heb al ervaring met een Sony a200 en m'n voorkeur neigt nu toch naar de Sony.
              Op basis hiervan zie ik absoluut niet waarom een instap-dslr zoals a290 niet zou voldoen.
              Spelende kinderen, OK... Maar dat is nog helemaal geen professionele sportfotografie waarvoor men graag 7 of meer fps en tientallen AF-punten wenst.

              Voor vakantie en spelende kinderen kan je met een a290 perfect uit de voeten vind ik.
              En als je er de twee kitlenzen (18-55 + 55-200) bij neemt, dan heb je meteen ook voldoende tele om van de kinderen vanop afstand een plaatje te maken.
              Als je de a200 kent, zal je merken dat de a290 heel gelijkaardig is.

              Of zoals Matthias zegt: een Nex-toestel. Dan je heb een dslr-sensor in een compacter doosje.

              Succes !
              "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

              Comment


              • #8
                Re: Canon 1000D vs Sony DSLR A-290L

                OK. Ga zeker eens kijken naar zo'n NEX toestel.
                Deze zijn blijkbaar wel wat duurder dan de a290.
                Hoe zit het met de snelheid tussen de verschillende foto's door?

                Alleszins al hartelijk dank voor alle antwoorden en hulp!

                Mvg

                Comment


                • #9
                  Re: Canon 1000D vs Sony DSLR A-290L

                  2,3 fps of 3 fps is niet zo'n groot verschil . Valt goed mee hoor, je kan wel een paar foto's na elkaar nemen...of je gebruikt de speed priority-modus (7 fps). Pas op, die gaat héél snel (daarstraks geprobeerd op m'n nieuwe NEX-5 )...
                  Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Canon 1000D vs Sony DSLR A-290L

                    Oorspronkelijk geplaatst door alex606 Bekijk bericht
                    De Sony A290 doet maar 2.5bps, is vrij traag. Ook heeft die een CCD-sensor ipv een Cmos sensor, vooral belangrijk bij hoge ISO, is amper bruikbaar op ISO400 bij bv. vogelfotografie.
                    De Canon heeft maar 10MP, te weinig tegenwoordig en de snelheid is ook laag met 3bps, heeft maar een 7-punts AF.

                    Omdat je een beginner bent wil niet zeggen dat je minder materiaal moet aanschaffen, dat vind ik toch.
                    waarom is 10 megapixels te weinig????????
                    wat heeft dit er nu mee te maken voor gewone vakantiefoto's en spelende kinderen?

                    ik denk dat er hier veel gaan zeggen dat dit voldoende is, of is elke beginner / leek direct een pixelpeeper tot in het oneindige?

                    ik heb een tijd met een 300d (6.1 megapixels) gefotografeerd en heb nu de stap gezet naar de 40d onlangs die ook 'maar' 10 megapixels heeft en dit voldoet voor mij meer dan voldoende zenne
                    en als je hier bij velen hun handtekening kijkt, zijn er hier nog een hoop 'anciens' waarvan er nog veel met de 350d, 30d, 40d enz werke en behoorlijk knappe foto's afleveren

                    een degelijke / knappe foto heeft niet te maken met het aantal megapixels maar met het kennen van je toestel en omgeving en dit toe te passen

                    hij kan beter met een instapdslr beginnen om zo te leren spelen met alle dingen instellingen e.d. zoals ik ook heb gedaan met de 300d die ik occassie zelfs nog heb gekocht en nu de 40d in occassie heb gekocht om een stapje verder te gaan

                    dus dvbls, kies de camera waar jij je je het beste bij voelt, in de tijd van tegenwoordig bestaan er eigenlijk geen slechte camera's meer, de ene voldoet gewoon beter dan de andere aan iemands eisen, wijzigen / uitbreiden kan je nadien nog door betere body die bij je voorkeuren / interesses past alsook dan de bijhorende objectieven
                    Website: http://www.svisimaging.be

                    Comment


                    • #11
                      Re: Canon 1000D vs Sony DSLR A-290L

                      OK. Ik ga volgende week dus eens op stap.
                      Iemand ervaring met fotowinkel Verschoore in Terneuzen? Is blijkbaar een keten in NL met naar mijn idee nogal scherpe prijzen. Sony A290 voor 365 euro incl. 18-55. Pentax K-X voor 425 euro incl. 18-55.
                      Bij Dixons in Terneuzen trouwens een aanbieding voor de Canon 1000D voor 359 (incl. 18-55 + SD 8GB + Canon tas).
                      Iemand trouwens ervaring met de Pentax K-X? Deze staat daar te koop aan 425 euro. Lijkt mij op het eerste zicht een beter toestel dan de canon of de sony. Mogelijk nadeel gebruik van AA batterijen?
                      Daarnaast vraag ik mezelf ook af of het gemakkellijk is objectieven te vinden voor de Pentax.

                      mvg,

                      Comment


                      • #12
                        Re: Canon 1000D vs Sony DSLR A-290L

                        @ Userke: niemand zei dat je met weinig megapixels geen goede foto's kan maken, maar het is gewoon praktisch - ikzelf crop bijvoorbeeld bijna altijd om de gewenste uitsnede te krijgen (bij vliegtuigen het meteen perfect doen is niet altijd even eenvoudig) en dan is het aangenaam om iets meer pixels te hebben . Een beter presterende sensor qua hoge ISO waarderen ook veel mensen.

                        Meer megapixels zijn niet zaligmakend natuurlijk, als je dat wil zeggen .
                        Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Canon 1000D vs Sony DSLR A-290L

                          Oorspronkelijk geplaatst door alex606 Bekijk bericht
                          De Canon heeft maar 10MP, te weinig tegenwoordig
                          Dus voorheen was dat wel genoeg?

                          Comment


                          • #14
                            Re: Canon 1000D vs Sony DSLR A-290L

                            Oorspronkelijk geplaatst door JorisVdB Bekijk bericht
                            @ Userke: niemand zei dat je met weinig megapixels geen goede foto's kan maken, maar het is gewoon praktisch - ikzelf crop bijvoorbeeld bijna altijd om de gewenste uitsnede te krijgen (bij vliegtuigen het meteen perfect doen is niet altijd even eenvoudig) en dan is het aangenaam om iets meer pixels te hebben . Een beter presterende sensor qua hoge ISO waarderen ook veel mensen.

                            Meer megapixels zijn niet zaligmakend natuurlijk, als je dat wil zeggen .
                            Da bedoel ik inderdaad

                            Eerst leren stappen alvorens men wil lopen he
                            dvbls zoekt een goedkope instapper en dit is niet meer dan logisch
                            hij wil aftasten of het hem kan bevallen of niet en gaandeweg zal hij al dan niet zijn specifieke interesses binnen fotografie vinden en kan hij upgraden naar aangepaste objectieven / body's e.d.

                            Ben ik zelf ook trouwens nog mee bezig
                            Website: http://www.svisimaging.be

                            Comment


                            • #15
                              Re: Canon 1000D vs Sony DSLR A-290L

                              Oorspronkelijk geplaatst door alex606 Bekijk bericht
                              De Canon heeft maar 10MP, te weinig tegenwoordig.
                              Niet te weinig, maar minder als de nieuwere toestellen, maar van een toestel met het altijd al 'te weinge' aantal pixels van slechts 4MP laat ik wel op A3 afdrukken.
                              Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                              Comment

                              Working...
                              X