Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Panasonic Lumix GH2 14-140 - iemand ervaring ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Panasonic Lumix GH2 14-140 - iemand ervaring ?

    Hallo,

    Ik denk er aan om de Panasonic Lumix GH2 aan te schaffen met 14-140 lens. Het toestel krijgt uitmuntende kritieken op dpreview. Heeft er iemand praktische ervaring met dit toestel ?

    Groetjes,
    Tonny

  • #2
    Re: Panasonic Lumix GH2 14-140 - iemand ervaring ?

    Nog niet met de GH2, maar wel met de GH1. Persoonlijk vind ik de GH1 al een schitterend toestel. De lens is super handig. Perfect bereik & optisch meer dan behoorlijk.
    De GH2 kan alleen maar nog beter zijn

    Comment


    • #3
      Re: Panasonic Lumix GH2 14-140 - iemand ervaring ?

      Hi. Ik ben fotograaf en heb bij m'n bestaande Canon uitrusting de GH2 gekocht met 14-140 en 14 pancake. De camera bevalt goed. Is lekker snel en geeft uitstekende resultaten.
      Ruis viel wel wat tegen, maar op de juiste manier behandeld zijn er uitstekende resultaten mee te halen. De vier jaar oudere, 10 megapixel Canon 1D mkIII is beter, absoluut, maar dat neemt niet weg dat de GH2 heel goed is. Hij is overigens ook drie keer zo klein en vier keer zo licht als de 1D. De EVF is heel goed en went snel. De camera is makkelijk te bedienen en doet lang met z'n accu (dat is maar goed ook, want er zijn nog steeds geen accu's los leverbaar). Kijk zelf maar naar deze galley:
      Billions of happy photos, millions of passionate customers. Gorgeous online photo albums. Protect your priceless memories. Buy beautiful prints & gifts.


      Nog even een toevoeging: ik heb hem nu ± 2,5 maand en het is wel raar dat Panasonic nog steeds geen losse accu's levert. Je zal maar een dag de bergen in willen met je GH2. Beetje erg laks Panasonic! En daarbij ook nog dit: waarom wéér een nieuw type accu? Standaardisatie aub.
      Last edited by Joop8906; 19 februari 2011, 12:53.

      Comment


      • #4
        Re: Panasonic Lumix GH2 14-140 - iemand ervaring ?

        Ik heb gedurende jaren met Canon gewerkt en blijf overtuigd van de kwaliteit van de Canon lenzen, zoals trouwens deze van Leica en van Nikon.
        Ik filmde met een Sony camera.

        Intussen heb ik de Panasonic Lumix GH1 ontdekt. Dit was het meest geschikt toestel om fotos te trekken èn te filmen. Sindsdien heb ik de GH2 aangeschaft en laat ik doorgaans mijn zwaardere Canon 60 D liever thuis. Mijn dure Sony camera heb ik weggeschonken.
        Er is geen enkel videocamera die de beeldkwaliteit bereikt van de GH1 en GH2 en voor de foto's blijft het een behoorlijk toestel. En et een adapter kunnen mijn oude FD-Canon lenzen verder worden gebruikt met de LUMIX-G reeks!

        De lens 14-140mm is de beste polyvalente lens van de LUMIX reeks. Ideaal om te filmen. Wel minder goed om foto's te trekken in slechte lichtomstandigheden. Een minpunt van de Lumix G ... Maar hiervoor is er een uitstekende lens: de pancake 14mm - 1,7.
        Zeker aan te schaffen als tweede lens.

        Comment


        • #5
          Re: Panasonic Lumix GH2 14-140 - iemand ervaring ?

          Voor JOOP8906

          Ik heb een bijkomend batterij voor de LUMIX GH2 kunnen aanschaffen bij Coolblue (cf. Internet).
          Wel zijn zij regelmatig uitgeput. Ook vindbaar op E-Bay (originele en goedkopere niet originele).

          Comment


          • #6
            Re: Panasonic Lumix GH2 14-140 - iemand ervaring ?

            Oorspronkelijk geplaatst door TonnyV Bekijk bericht
            Hallo,

            Ik denk er aan om de Panasonic Lumix GH2 aan te schaffen met 14-140 lens. Het toestel krijgt uitmuntende kritieken op dpreview. Heeft er iemand praktische ervaring met dit toestel ?

            Groetjes,
            Tonny
            Op Dpreview krijg je altijd een objectieve review en als zij der positief over zijn zal het geen slecht toestel zijn.
            Ik heb het toestel uitgebreid kunnen proberen met de 14-140 maar das maar een eerste indruk die wel goed was. Bouwkwaliteit is vergelijkbaar met een instap DSLR, kleiner dan b.v een Canon 550D met 18-200, autofocus is snel, zoeker heel groot (elektronische zoeker), veel directe toetsen zonder in je menu te moeten gaan. Sensor is uniek (zoals LX5) in de zin dat andere formaten dezelfde diagonaal hebben. (geen crop op je sensor)
            Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

            Comment

            Working...
            X