Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

prijs samenstellen album???

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • prijs samenstellen album???

    Hallo allemaal,
    Wellicht hebben veel van jullie ervaring met samenstellen van fotoalbums. Ik moet een prijsopgave geven aan een klant voor wie ik foto's heb gemaakt, maar heb echt geen flauw idee wat ik moet vragen. Ik zou graag enkele voorbeelden van jullie willen krijgen, als het mag.
    Ik weet nog niet hoeveel foto's en hoeveel pagina's erin moeten. Totaal is door mij zo'n 170 foto's afgeleverd. Dus het zal geen kleintje worden, denk ik...
    Alvast veel dank voor jullie suggesties!

    Liefs, Marina

    ps. ik wil een 'normale' gemiddelde prijs geven, aangezien ik al veel te weinig voor de afgeleverde shoot had gevraagd...

  • #2
    Re: prijs samenstellen album???

    kijk een op de site van pixum. staat perfect weergegeven hoeveel het kost volgens aantal pag, volgens welke afwerking,...
    Leveren hoogstaande boeken af.

    Comment


    • #3
      Re: prijs samenstellen album???

      Oorspronkelijk geplaatst door maMarina Bekijk bericht
      Ik weet nog niet hoeveel foto's en hoeveel pagina's erin moeten. Totaal is door mij zo'n 170 foto's afgeleverd. Dus het zal geen kleintje worden, denk ik...
      Digitaal?
      Plakalbum?
      Welke albumleverancier?

      ...
      www.fotofolio.be

      Comment


      • #4
        Re: prijs samenstellen album???

        kijk ook eens op profoto.nl. Top kwaliteit en niet de goedkoopste.

        Groeten, Bert
        Nikon D300s met grip + D80met grip. Sigma 10-20 3.5; 24-70 2.8; 70-200 2.8; 105 2.8 macro. Metz 58. Manfrotto.
        www.bertofotografie.be

        Comment


        • #5
          Re: prijs samenstellen album???

          Om een berekening te kunnen maken heb je 2 zaken die je in rekening moet brengen.
          1. De productiekosten van het album, de prijs van de door jou gekozen leverancier dus.
          2. De prijs die jij aanrekent voor het samenstellen van het album. Een gemiddelde prijs zit ergens tussen de 5 & 10€ per blad, een beetje afhankelijk van hoeveel nazorg er in de lay-out gestoken wordt.
          Vriendelijke groeten,Raf

          www.rafvandenbogaert.be

          Comment


          • #6
            Re: prijs samenstellen album???

            Oorspronkelijk geplaatst door Fotofolio Bekijk bericht
            Digitaal?
            Plakalbum?
            Welke albumleverancier?

            ...
            Digitaal, geen plakalbum.
            Leverancier heb ik nog niet naar gekeken.
            het gaat erom hoeveel ik voor mijn eigen werk moet vragen...
            Er moeten toch ergens richtprijzen zijn?

            Comment


            • #7
              Re: prijs samenstellen album???

              Oorspronkelijk geplaatst door maMarina Bekijk bericht
              Er moeten toch ergens richtprijzen zijn?
              Nee, want wat ik kan in 1uur kan jij misschien in 10min of omgekeerd.
              Richtprijzen geven je een verkeerd beeld, je moet je baseren op je eigen tijdsinvestering.

              Hoeveel € /u. vraag je nu voor de opmaak?
              www.fotofolio.be

              Comment


              • #8
                Re: prijs samenstellen album???

                Hoeveel tijd kost het je om er een te maken en hoeveel vind jij dat je moet verdienen per uur? Als je dat weet weet je hoeveel je moet vragen.
                Bij je eerste albums maak je verlies.een klant wil niet betalen voor jouw leerschool.
                www.nowforever.be We are your reflection from the past for the future

                Comment


                • #9
                  Re: prijs samenstellen album???

                  Oorspronkelijk geplaatst door Fotofolio Bekijk bericht
                  Nee, want wat ik kan in 1uur kan jij misschien in 10min of omgekeerd.
                  Richtprijzen geven je een verkeerd beeld, je moet je baseren op je eigen tijdsinvestering.

                  Hoeveel € /u. vraag je nu voor de opmaak?
                  Da's waar, maar ik heb nog nooit zoiets samengesteld, dus heb ook geen idee hoeveel tijd erin gaat zitten. euro per uur - weet ik niet... Heb je een tip daarover?
                  Ik ben echt helemaal blanco wat prijzen betreft.

                  Comment


                  • #10
                    Re: prijs samenstellen album???

                    Hoe worden de foto's aangeleverd? Is de volgorde aangegeven, is lengte/breedte verhouding aangegeven, welke groot en welk klein in het boek, hoeveel op een blz.? Als je veel foto's moet gaan scalen, verkleinen etc, kost dat veel tijd. Ook als je meer foto's hebt als album of omgekeerd, dan moet eigenlijk opnieuw beginnen, want je kan niet tussenvoegen, wel invoegen, als je er één uithaalt, maar dan is je volgorde weg.
                    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                    Comment


                    • #11
                      Re: prijs samenstellen album???

                      Prijskwaliteit vind ik Elkacolor één van de betere,ook veel keuze aangaande formaten
                      Canon 5D MKII - Canon 24-105 f/4 IS USM - Canon 35 f/2 IS USM - Canon 70-200 f/4 L IS USM - Canon 6D

                      Comment


                      • #12
                        Re: prijs samenstellen album???

                        Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                        Hoe worden de foto's aangeleverd? Is de volgorde aangegeven, is lengte/breedte verhouding aangegeven, welke groot en welk klein in het boek, hoeveel op een blz.? Als je veel foto's moet gaan scalen, verkleinen etc, kost dat veel tijd. Ook als je meer foto's hebt als album of omgekeerd, dan moet eigenlijk opnieuw beginnen, want je kan niet tussenvoegen, wel invoegen, als je er één uithaalt, maar dan is je volgorde weg.
                        de foto's heb ik gemaakt en heb ze ook zelf - ze worden dus niet aangeleverd. Volgorde moet ik dus uit gaan pluizen - alhoewel het staat natuurlijk al op volgorde. Maar rescalen moet nog wel gebeuren - uiteraard is dat een tijdvreter!

                        Comment


                        • #13
                          Re: prijs samenstellen album???

                          170 foto's "proppen" in een album zal een huzarenstukje worden met gigantisch veel pagina's, tenzij je 6 foto's per pagina zal gebruiken natuurlijk.

                          Ik denk dat je best eerst eens op zoek gaat naar leveranciers en bekijkt wat hun tarieven zijn ... wil je je klanten een goedkoop standaard album aanbieden kijk dan naar Albelli, Hema, Elka ... alllemaal dezelfde kwaliteit & prijs.

                          Wil je een professioneel album aanbieden en je beschikt over een KvK nummer: AsukaBooks & Vakcolor ...

                          Ik zou voor optie 2 gaan ...

                          Ik kan je niet helpen om je eigen "opmaak"-prijs te bepalen maar hou er rekening mee dat een album opmaken zeer tijdsintensief is.
                          www.fotofolio.be

                          Comment


                          • #14
                            Re: prijs samenstellen album???

                            Bedankt voor alle suggesties!!!

                            Oorspronkelijk geplaatst door Fotofolio Bekijk bericht
                            170 foto's "proppen" in een album zal een huzarenstukje worden met gigantisch veel pagina's, tenzij je 6 foto's per pagina zal gebruiken natuurlijk.

                            Ik denk dat je best eerst eens op zoek gaat naar leveranciers en bekijkt wat hun tarieven zijn ... wil je je klanten een goedkoop standaard album aanbieden kijk dan naar Albelli, Hema, Elka ... alllemaal dezelfde kwaliteit & prijs.

                            Wil je een professioneel album aanbieden en je beschikt over een KvK nummer: AsukaBooks & Vakcolor ...

                            Ik zou voor optie 2 gaan ...

                            Ik kan je niet helpen om je eigen "opmaak"-prijs te bepalen maar hou er rekening mee dat een album opmaken zeer tijdsintensief is.
                            Bedankt, ja het zal meer om optie 2 gaan idd. 't blijft moeilijk, maar ik zal vanuit de leveranciers beginnen, dan heb ik vast een constante in de prijs.

                            Comment


                            • #15
                              Re: prijs samenstellen album???

                              Oorspronkelijk geplaatst door maMarina Bekijk bericht
                              .......... Ik moet een prijsopgave geven aan een klant voor wie ik foto's heb gemaakt.
                              das een leuke, als je de opnamen al gemaakt hebt.
                              wat te doen als de klant het te duur vind?
                              grt,bouk.
                              wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                              http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                              https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                              Comment

                              Working...
                              X