Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

D300s (filmen)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • D300s (filmen)

    Hallo

    Ik val direct met de deur in huis. 3 weken geleden heb ik mijn camera meegenomen naar buiten (het was toen dicht bij 0°C) om een filmpje op te nemen. Ik heb hem nog niet lang btw.
    Mijn eerste opname was goed, maar naar mate ik meer en meer begon te filmen, werd de kwaliteit van mijn opnames slechter en slechter.
    Als ik ze achteraf op mijn computer bekeek was het net alsof het met een gsm gefilmd was.
    Weet iemand hoe dit komt? Is het misschien door de koude?

    mvg

  • #2
    Re: D300s (filmen)

    Het zou me niks verwonderen als er condens op uw sensor is gekomen buiten... dan krijg je wel van die GSM-achtige opnames (foto of film).

    Of had je er geen last van tijdens het maken van foto's?

    Comment


    • #3
      Re: D300s (filmen)

      Door de kou zou je minder ruis moeten krijgen. Was het na 1/2 4 's middags soms?
      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

      Comment


      • #4
        Re: D300s (filmen)

        Mijn eerste gedacht zou ook zijn damp op je objectief, maar normaal is het omgekeerd, van de koude naar de warmte, damp op de sensor zou wel heel erg zijn, daar geloof ik niet in, tenzij je een lenzenwissel doet binnen als je een uurtje bent buitengeweest.

        Comment


        • #5
          Re: D300s (filmen)

          Hello demeyereg,
          Ik heb ook een Nikon D300s en vandaag toch een uurtje of 3 nog met buiten geweest, geen probleem, zit je objectief wel goed vast?
          I try to do always my best.
          http://fotografieluc.jimdo.com/

          Comment


          • #6
            Re: D300s (filmen)

            Zet het liever eens in hd op youtube. Dan weten we meteen waarmee je te maken hebt...
            5DmkIII en wat glas

            Comment


            • #7
              Re: D300s (filmen)

              Oorspronkelijk geplaatst door luegen Bekijk bericht
              Hello demeyereg,
              Ik heb ook een Nikon D300s en vandaag toch een uurtje of 3 nog met buiten geweest, geen probleem, zit je objectief wel goed vast?
              Voor alle duidelijkheid, het is niet mijn probleem, maar dat van TS.

              Comment


              • #8
                Re: D300s (filmen)

                om te antwoorden op alle vragen:

                -Ben nu het filmpje aan het uploaden, zal dan de link doorsturen.
                Voor foto's zie je dat de kwaliteit niet super is maar toch totaal niet zo erg in verhouding met het filmen.
                -Het was rond 16u. in de namiddag.
                -Ik ben naar buiten geweest en voor een uur of 2 niet meer binnen geweest.
                -Heb niet van lens verwisseld en heb er geen lens afgehaald.

                Als het condens is op het objectief kan ik dit dan verhelpen op de een of andere manier?

                gr

                Comment


                • #9
                  Re: D300s (filmen)

                  Enjoy the videos and music you love, upload original content, and share it all with friends, family, and the world on YouTube.


                  Dit is echt de kwaliteit die ik ook om mijn computer zie. In het eerste filmpje is het nog goed maar het verslechterd naar het einde toe. (normaal is er ook leuke muziek maar mag niet van youtube )

                  Misschien stom maar kan dit ook aan mijn instellingen liggen?

                  Comment


                  • #10
                    Re: D300s (filmen)

                    Op sec 19 zie je hoe laag de zon staat en op het eind is die al verdwenen, kortom veel minder licht en ik weet niet hoe jij of de camera dat bij filmen oplossen, maar het zal invloed hebben op de beeldkwaliteit.
                    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                    Comment


                    • #11
                      Re: D300s (filmen)

                      Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                      Op sec 19 zie je hoe laag de zon staat en op het eind is die al verdwenen, kortom veel minder licht en ik weet niet hoe jij of de camera dat bij filmen oplossen, maar het zal invloed hebben op de beeldkwaliteit.
                      Dus dit is zuiver een kwestie van lichtintensiteit volgens u?

                      Comment


                      • #12
                        Re: D300s (filmen)

                        Volgens mij wel en zeker geen condensatie, want dat treedt pas op als van buiten naar het warme binnen gaat.
                        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                        Comment


                        • #13
                          Re: D300s (filmen)

                          bedankt.
                          Ik ben na wat zoeken tot de conclusie gekomen dat ik gewoon mijn instellingen niet juist heb gezet.
                          Hoe stom het ook klinkt

                          toch bedankt voor de snelle reacties!

                          Comment


                          • #14
                            Re: D300s (filmen)

                            Oorspronkelijk geplaatst door varjack Bekijk bericht
                            bedankt.
                            Ik ben na wat zoeken tot de conclusie gekomen dat ik gewoon mijn instellingen niet juist heb gezet.
                            Hoe stom het ook klinkt

                            toch bedankt voor de snelle reacties!
                            Kan je ons ook eens uitleggen wat er verkeerd was aan de instellingen ? Mischien interessant om weten.

                            Comment


                            • #15
                              Re: D300s (filmen)

                              Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                              Kan je ons ook eens uitleggen wat er verkeerd was aan de instellingen ? Mischien interessant om weten.
                              hij stond simpelweg nog op 640x424...

                              Comment

                              Working...
                              X