Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke van de 4 is best voor mij?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Welke van de 4 is best voor mij?

    Halo, ik ben bram.
    Student vormgeving en vanaf het 2de semester heb ik ook een paar vakken ivm fotografie.
    Daarom dat ik een DSLR wil kopen om het zelf thuis ook wat te proberen.
    Mijn richting concentreerd zich vooral op reclame, websites, drukwerk,...
    Niet kunst fzo.

    Ik twijfel tussen:
    Olympus E-450
    Canon EOS 1000D
    Sony A230
    Sony A290

    Welke van de 4 is best?
    Ik ben zelf geneigd om de A290 te nemen omdat die er op papier het best uit ziet en omdat hij Image Stabelization heeft in de body zelf.
    De olympus is redelijk goedkoop
    En van Canon hoor ik dat het de beste zijn.

    Wat denken jullie?
    Of hebben jullie nog andere suggesties?

    Oh, btw: het mag niet zo veel kosten. Ik ben van plan om na mijn huidige studie nog een studie fotografie te doen en dan zal ik waarschijnlijk een nieuw toestel kopen dus dit toestel zal ik maar een 2 tal jaar gebruiken.
    Het zou wel tof zijn dat ik mijn lenzen en accesoires zou kunnen gebruiken bij mijn ander ook.
    .MacBook Pro 17" i5
    .Wacom Bamboo One
    .Sony Alpha 390 (18-55 & 75-300)

  • #2
    Re: Welke van de 4 is best voor mij?

    Oorspronkelijk geplaatst door CIBi Bekijk bericht
    Halo, ik ben bram.
    Student vormgeving en vanaf het 2de semester heb ik ook een paar vakken ivm fotografie.
    Daarom dat ik een DSLR wil kopen om het zelf thuis ook wat te proberen.
    Mijn richting concentreerd zich vooral op reclame, websites, drukwerk,...
    Niet kunst fzo.

    Ik twijfel tussen:
    Olympus E-450
    Canon EOS 1000D
    Sony A230
    Sony A290

    Welke van de 4 is best?
    Ik ben zelf geneigd om de A290 te nemen omdat die er op papier het best uit ziet en omdat hij Image Stabelization heeft in de body zelf.
    De olympus is redelijk goedkoop
    En van Canon hoor ik dat het de beste zijn.

    Wat denken jullie?
    Of hebben jullie nog andere suggesties?

    Oh, btw: het mag niet zo veel kosten. Ik ben van plan om na mijn huidige studie nog een studie fotografie te doen en dan zal ik waarschijnlijk een nieuw toestel kopen dus dit toestel zal ik maar een 2 tal jaar gebruiken.
    Het zou wel tof zijn dat ik mijn lenzen en accesoires zou kunnen gebruiken bij mijn ander ook.
    Er is niet zo iets als de beste. De beste is degene waar jij je goed bij voelt. Maar als budget belangrijk is, ga dan op zoek achter een tweedehands nikon of canon digitale crop camera. Steek er een 35 mm vaste prime op (belangrijk als je later fotografie gaat studeren, het waarom vind je dan wel uit).
    Last edited by LesC; 22 december 2010, 22:31.
    TOYO-FIELD 45AII - Arrax 88 - Yashica Mat 124 G - Pentacon six - Voigtländer Bessa III - Nikon D700 - Nikon D300S - 17,2kg glas om dat alles te doen werken!

    Comment


    • #3
      Re: Welke van de 4 is best voor mij?

      [Mod-LesC]Eventjes de titel aangepast (in beide posts) voordat hier weer iemand over valt. [/Mod]
      BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

      Comment


      • #4
        Re: Welke van de 4 is best voor mij?

        en heeft er iemand iets aan te merken op een
        Sony Alpha 550?

        ik vond een die zeer interresant geprijsd was op digitalwarehouse.be

        .MacBook Pro 17" i5
        .Wacom Bamboo One
        .Sony Alpha 390 (18-55 & 75-300)

        Comment


        • #5
          Re: Welke van de 4 is best voor mij?

          Absoluut niets op aan te merken.

          De interessante prijs voor deze camera is het gevolg van de vervangers die ondertussen ook beschikbaar zijn (a560/a580).
          Dat geldt trouwens ook voor a450 en a500.

          Als je over Sony-materiaal (en Minolta, de voorganger,) veel info wil, kan je altijd terecht op www.dyxum.com, zowel wat cameras als lenzen of flitsers betreft :
          http://www.dyxum.com/dforum/topic24851.html
          http://www.dyxum.com/gear/camera/a55...on_the_web.asp

          En op www.mhohner.de vind je een handig overzicht van specificaties van cameras, lenzen en flitsers van Sony (en Minolta).

          Je haalt met dit toestel in elk geval een degelijke middenklasser in huis, dus al heel wat anders dan instappers zoals de a290/390.
          Last edited by K-2; 23 december 2010, 09:44.
          "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

          Comment


          • #6
            Re: Welke van de 4 is best voor mij?

            Sony A550 is in ieder geval stukken beter dan die jij opsomt en omwille van einde reeks mooi geprijsd. Nikon D3100 is ook een mooi toestel om mee te beginnen en bij Canon kan je bij de EOS 500D terecht om in dezelfde prijsklasse te blijven.
            Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
            Mijn bird foto's en urbex foto's

            Comment

            Working...
            X