Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

van analoog naar digitaal..

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • van analoog naar digitaal..

    hi,
    eigenlijk vooral een info vraagje:
    na lang twijfelen wil ik toch mijn eos 300 wegdoen, en een digitale variant kopen.
    Probleem is dat ik niet goed weet hoeveel ik nog mag-kan vragen voor mijn oude camera. het is een totaalpakket met allereerst de body natuurlijk met zijn standaardlens, een extra telelens 75-300 mm, lensfilters, een externe flits (merk vivitar) en twee draagtassen.
    omdat mijn kennis van de digitale camera's vrij beperkt is, weet ik ook niet of die lenzen van dit analoog toestel ook gebruikt kunnen worden voor zijn digitale broertjes.
    belangrijk om weten natuurlijk, qua verkoopprijs.
    kan er mij iemand daarin wat bijstaan?
    thanx

  • #2
    Re: van analoog naar digitaal..

    uw lenzen zijn ook te gebruiken op digitale EOS- camera's, geen probleem, uw telelens heeft waarschijnlijk het probleem dat deze niet gestabiliseerd is, IS in de benaming. Als de benaming begint met de letters EF-S dan kunnen ze niet gebruikt worden voor Full-frame camera's, maar mensen die zo'n camera hebben weten dit. De body is meer iets voor verzamelaars, nog zeer weinig mensen trekken analoog, zelf zou ik hier 20 tot 30 Euro voor veil hebben, voor de lenzen kan je misschien wel wat meer vragen, voornaam is dan om de volledige benaming van de lens over te nemen vb.: lens Canon EF-S 70-300 f 4.5-5.6 IS USM dan weten de mensen wat ze kopen. Ik hoop U hiermee van dienst te zijn geweest, succes en prettige feestdagen JP

    Comment


    • #3
      Re: van analoog naar digitaal..

      Voor analoog cam krijg je niets meer, hooguit paar tientjes.
      Ook voor digitaal oude bodys krijg je niet veel of het moeten echte toppers geweest zijn en dan nog.
      We zitten nu in een tijdperk waarbij bodys gewoon wegwerp artikel is geworden en maar paar jaar meegaat nog (niet in duurzaamheid maar omdat er steeds beter materiaal op de markt komt)
      bij lenzen is het een ander verhaal, hou je lenzen, die passen zo op ALLE digitale bodys.
      Het is zels zo dat veel moderne lenzen nog steeds gemaakt worden op design uit de jaren 70! (vooral de primes)

      Als centen geen probleem zijn zou ik je metteen aanraden om de stap te maken naar full frame in digitaal omdat je dan de zelfde look and feel houd met je lenzen zoals je het al jaren gewoon bent op analoog. Automatisch kom je dan uit op de EOS 5D toestellen of de EOS 1Ds reeks.
      Als prijs een probleem is, kan je eventueel een tweede hands opteren van een 5D en anders zal het een crop camera worden e

      Comment


      • #4
        Re: van analoog naar digitaal..

        Oorspronkelijk geplaatst door xafke Bekijk bericht
        anders zal het een crop camera worden e
        niets mis met een cropcamera, al geniet FF natuurlijk de voorkeur.

        Hou die EOS 300 maar gewoon bij. Je krijgt er nagenoeg niets meer voor en misschien heb je ooit een camera nodig waarmee je 3 weken op 1 batterij foto's kan maken.
        The Knight That Says Ni...kon

        Comment


        • #5
          Re: van analoog naar digitaal..

          Zet die camera in de kast en begin eens met die oude lenzen op een nieuwe body.
          Ik heb nog een stuk of 4 van dergelijke body's (gekocht wegens accessoires & lenzen) en ze zijn echt geen drol waard.

          Comment


          • #6
            Re: van analoog naar digitaal..

            Verleden week nog een eos 300 zien liggen in een tweedehands zaak.... 30 euro. Had ik een Canon man geweest ik kocht 'em voor de lens. 35mm formaat is wegwerp de dag van vandaag...... Jammer eigenlijk. Je kan met zo'n ding nog altijd prachtige foto's maken...

            Analoog kan nog steeds stinkend duur zijn hoor, een fuji gw900 III, in zeer goed staat kan je nog steeds kwijt voor zo'n 1000 euro.
            TOYO-FIELD 45AII - Arrax 88 - Yashica Mat 124 G - Pentacon six - Voigtländer Bessa III - Nikon D700 - Nikon D300S - 17,2kg glas om dat alles te doen werken!

            Comment


            • #7
              Re: van analoog naar digitaal..

              Oorspronkelijk geplaatst door putor Bekijk bericht
              niets mis met een cropcamera, al geniet FF natuurlijk de voorkeur.
              Daar denken een heleboel mensen toch anders over en gebruiken bewust alleen crop, heeft iets te maken lange brandpunten enzo.
              Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

              Comment


              • #8
                Re: van analoog naar digitaal..

                Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                Daar denken een heleboel mensen toch anders over en gebruiken bewust alleen crop, heeft iets te maken lange brandpunten enzo.
                Ik ken die discussie en snap dat standpunt volledig. Net zoals het in de analoge tijd volkomen begrijpbaar was dat iemand groot formaat links liet liggen om met een 600mm op een 35mm camera foto's van vogeltjes te maken.

                Ik ga ervan uit dat wie geld heeft voor een FF ook geld heeft voor een tele van een maatje langer en dat de grotere COC van FF iets meer marge geeft voor minder scherpte door gebruik van teleconverters.
                The Knight That Says Ni...kon

                Comment


                • #9
                  Re: van analoog naar digitaal..

                  Ik vermoed dat je de 28-80mm 3.5-5.6 kitlens hebt samen met die 75-300 mm.
                  Die passen op elke digitale eos, crop en Fullframe.
                  Voor zover ik gelezen heb op internet zijn het niet de beste lenzen (maar dat is dan misschien een extra uitdaging ), maar met die 75-300 werk ik nog steeds op een digitale eos. Weliswaar uiterst zelden, maar gewoon omdat ik uiterst zelden in telestanden werk. Moest ik meer met tele werken, dan zou ik hem wel vervangen door een exemplaar met IS en misschien/waarschijnlijk meer lichtsterkte.
                  Maar ik ben met beide lenzen begonnen op eos 350d,ideaal volgens mij, nu ook nog bij de recentere instap-eos-versies in jouw geval, en je kan achteraf nog vervangen waar je vindt dat deze lenzen tekortschieten. Voordeel: het zijn lekker lichte lensjes.
                  Body zal je niet veel voor krijgen, maar je kan altijd eens vergelijken op de website van KEH.com? Ik merk dat op tweedehandswebsites hier de bodies met omschrijving "werkt nog, lichte gebruikerssporen", meestal weggaan aan de prijs die KEH aangeeft tussen bargain (bgn) en excellent (ex), het hangt er vanaf in hoeverre je effectief een koopje hebt gedaan naar welke prijs het neigt. Grofweg gemiddeld genomen om iets van referentiepunt te hebben, hé.
                  De juiste prijs is wat de zot er voor wil geven, hé .

                  Comment


                  • #10
                    Re: van analoog naar digitaal..

                    bedankt iedereen voor alle uitleg en aangeboden tips!
                    ik heb er zeker iets aan gehad, merci!

                    Comment


                    • #11
                      Re: van analoog naar digitaal..

                      Hopelijk geld dit niet als topic-kapen, in dat geval moet dit bericht maar verwijderd worden.
                      Is het enkel bij canon dat je de oude lenzen op een digitale camera kan plaatsen, of ook voor een pentax? (Mijn ouders hebben nl allebei nog een oude reflex-camera liggen dat ze nooit gebruiken, types weet ik niet van buiten, dus moet ik navragen)
                      Ik ben maar een eenvoudig beginnertje, die de basisprincipes nog aan het leren is...

                      Comment


                      • #12
                        Re: van analoog naar digitaal..

                        Oorspronkelijk geplaatst door xafke Bekijk bericht

                        Als centen geen probleem zijn zou ik je metteen aanraden om de stap te maken naar full frame in digitaal omdat je dan de zelfde look and feel houd met je lenzen zoals je het al jaren gewoon bent op analoog. Automatisch kom je dan uit op de EOS 5D toestellen of de EOS 1Ds reeks.
                        Als prijs een probleem is, kan je eventueel een tweede hands opteren van een 5D en anders zal het een crop camera worden e
                        dat is echt irritant het verschil tussen de canon 1D mark III en de canon 1Ds mark III kunnen ze dat niet beter aanduiden
                        Canon 1000D, 18-55, 50, Metz 36-AF5, Sigma 150mm F2.8 Macro OS, Nissin Di700
                        hier vind je mijn foto's en hier ook

                        Comment

                        Working...
                        X