Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

reflectie

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • reflectie

    Ik weet niet of het hier goed staat maar omdat het toch ook om het licht betreft....

    Ik heb in een andere lijn een foto gezet, bij de kerstkaarten.
    Niet te veel commentaar op de foto want ik weet het ... nog zat te verbeteren qua licht maar ik ben nog een beginner met al dat digispul dus ik maak ze nog niet zo mooi...

    Maar goed... deze heb ik afgelopen middag gemaakt en tijdens het maken en bekijken daarvan kwam me een erg storende factor in de ogen die ik maar niet weet op te lossen.


    Op/ in de kerstballen zie je de reflectie van de lichttent en mijn nood oplossing ....een wit stuk stof die ik tot over de camera heb gehangen .... omdat er daarvoor een storend wit plafond met groene balken als reflectie kwam en dat was helemaal een vreemd gezicht.
    De lichtbronnen...2 lampen... staan aan de zijkanten net buiten het witte tentje opgesteld , de linker wat te dicht bij zie ik nu

    Maar het gaat me natuurlijk om die reflectie, is daar een oplossing voor zodat je niet zoals hier het plafond, of de doek of zelfs de camera ziet ?
    Ik heb ook een ringflits maar dan zie je die rare ronde schijf erg nadrukkelijk spiegelen en dat vind ik ook niet echt mooi....

    Hoe doen jullie dat ?
    Want dit komt natuurlijk wel vaker en op andere oppervlaktes voor.
    Ik zie hier ook wel eens macro's bijvoorbeeld met druppels waar ik geen camera in gespiegeld zie maar begrijp niet hoe men dit dan doet ?
    Nikon D5000 en wat lenzen.

  • #2
    Re: reflectie

    Ik zou gewoon een plastieken doos (opbergbox) gebruiken in van dat melkglas die vind bv. in diverse doe het zelf zaken of in grote warenhuizen.
    En daar een witte doek voorspannen met een kijkgat waar je lens kan doorsteken.
    En je licht zet dan aan beide zijde van de box.
    groetjes
    Nikon D850, Z7, SB910x2 en wat glas erbij.
    www.dewolfmarc.be