Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Probleem met kleuren Olympus e520

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Probleem met kleuren Olympus e520

    Hoi,
    Ik heb sinds vorig jaar een Olympus e520.
    De laatste tijd als ik foto's wil maken en het is avond en er is bijvoorbeeld 1 lamp dan wordt de display zwart-wit. Ik ben naar de winkel geweest waar ik het kocht en die zeiden dat zij er niks aan konden doen. Het kwam door de lichtzwakte die er dan was/is en het gebeurt automatisch. Maar nou vraag ik me af of dit wel normaal is en het niet een grote beperking is, en dat me camera misschien toch (deels) kapot is.

    Alvast bedankt voor het antwoord!

  • #2
    Re: Probleem met kleuren Olympus e520

    Dat vind ik toch een beetje raar. Ik gebruik dat toestel al een hele tijd in allerlei omstandigheden en wat jij vertelt, heb ik nog nooit gemerkt, laat staan last van gehad. Ik vermoed dat, als de winkel je niet verderhelpt, je best contact opneemt met Olympus zelf.

    Comment


    • #3
      Re: Probleem met kleuren Olympus e520

      Bedankt voor de reactie,
      Ik vond het zelf ook al zo vreemd omdat de man van de winkel mij vertelde dat als hij het zou opsturen naar de fabriek, ze niks zouden vinden. Het zou misschien een instelling kunnen zijn maar naar mijn weten is er geen instelling waarbij kleuren worden omgevormd tot zwart wit. Ik denk dat ik dan inderdaad met Olympus ga mailen.

      Comment


      • #4
        Re: Probleem met kleuren Olympus e520

        Ik begrijp uw post niet helemaal maar het is inderdaad normaal dat de camera in live -view mode een zwart-wit beeld laat zien bij te weinig licht.
        De foto die u neemt zal echter in kleur zijn.

        Dit verschijnsel doet zich bij mijn camera voor (Olympus E450) bij de volgende instellingen: Live-View boost on en dan bij weinig licht. Als u dit niet wilt, zult u de live view boost uit moeten zetten. Dan wordt het echter wel lastiger om uw live-view te gebruiken.

        Kort samengevat:
        Er is niks mis met de camera, het is een instelling. Zet live-view boost uit en het probleem is opgelost. U kunt dit terugvinden in uw handleiding.

        Met vriendelijke groet,
        Bart Kerste

        Comment

        Working...
        X