Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

nieuwe digitale spiegelreflexcamera

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • nieuwe digitale spiegelreflexcamera

    hallo,
    Ik sta op het punt een nieuwe camera aan te schaffen maar zie net als vele twijfelaars door de bomen het bos niet meer. Ik wou gaan voor de CANON EOS 550 of eventueel de Nikkon (dacht 3100)
    Ik zie nu dat Sony toch goedkoper is , vraag mij dan ook af of deze toestellen vergelijkbaar/goed zijn.
    Ik ben zéér beginnend, moet nog met cursus starten
    Graag reacties en /of suggesties
    vriendelijke groeten, Sien

    Ik wil elke dag dat vandaag beter is dan gisteren !

  • #2
    Re: nieuwe digitale spiegelreflexcamera

    Welkom...maaar:

    wat wil je zoal gaan fotograferen?
    en wat kan je/wil je uitgeven?
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #3
      Re: nieuwe digitale spiegelreflexcamera

      ik wil vooral portretten,kinderen, landschappen fotograferen .Filmen graag; budget ongeveer € 700
      vriendelijke groeten, Sien

      Ik wil elke dag dat vandaag beter is dan gisteren !

      Comment


      • #4
        Re: nieuwe digitale spiegelreflexcamera

        Met een Sony, Pentax, Oly, Canon of Nikon camera van gelijke klasse(ongeveer prijs) kun je allemaal dezelfde goede foto's maken, het ligt meer wat je als gebruiker makkelijker vindt. Bij je eerste camera maakt het allemaal weing uit, want dan zijn het allemaal moeilijke dingen en na een paar jaar vind je dat allemaal handig en die van xxxx echt onhandig.
        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

        Comment


        • #5
          Re: nieuwe digitale spiegelreflexcamera

          uitstekende winkel om te gaan kijken (niet kopen) Media Markt, ze hebben veel toestellen staan die je aan kan raken, proeven, ruiken, likken (alhoewel).
          Zoals voorganger zei de meeste toestellen zijn redelijk aan elkaar gewaagd dus gewoon kijken wat je het lekkerst in de hand ligt.
          Wel belangrijk is ven nadenken wat je in de toekomst van plan bent, zo hebben bepaalde merken gewoon iets meer keuze qua lensaanbod, met name tweedehands.
          Canon en Nikon meest voorhande, Sony, Pentax etc.. iets minder.
          Mijn beste Foto moek nog trekke.

          Comment


          • #6
            Re: nieuwe digitale spiegelreflexcamera

            Die vraag is hier al tig keer gesteld in de laatste weken /maanden.
            Als de EOS550 er tussen zit dan is dat eenvoudig weg de winnaar.
            Waarom?
            Niet duur voor veel camera, goed merk met goede support, meest gelikte bediening (eenvoudig en doeltreffend), veel lenzen voorhanden (ALLE canon lenzen van de laatste 20 jaar passen er op), zeer ruim aanbod van accesoires zowel nieuw als tweede hands.
            En nog massa voordelen.
            Hoge ISO met aanvaardbare ruis....
            Mss interessante vermelding ook is dat de beeldchip die er in zit dezelfde is als in de highend 7D.

            Een minpuntje is het filmen die niet zo goed is als op de sony maar in beschouw filmen als iets dat je niet moet doen met een fotocamera, koop dan een filmcamera.

            Comment


            • #7
              Re: nieuwe digitale spiegelreflexcamera

              de nieuwe generatie sony sensors hebben heel wat verandering teweeggebracht in dslr landschap, de kwaliteit van deze sensors is vrij hoog, en canon loopt momenteel wat achterop wat dat betreft. Nikon pentax en sony gebruiken de sony sensors

              je hebt de 14 mp sensor, terug te vinden in de pentax k-r de sony a33, a560 en in gewijzigde vorm in de nikon d3100. Nikon is er niet in geslaagd met zijn aanpassingen het niveau wat beeldkwaliteit betreft te evenaren van de sony's, zelfs niet van de nex3 en nex5. Toestel dat beste resultaat geeft met deze sensor is de pentax k-r.
              als je een snel toestel wenst met zeer goede filmfunctie is de a33 of de a560 een zeer goede keuze. (sony zit wat tussen pentax en nikon wat beeldkwaliteit betreft)

              dan heb je de 16mp sensor, die wordt gebruikt in de pentax k-5, nikon d7000 en de sony a55 en a580. Terug is pentax hier de betere en waarschijnlijk beste aps toestel op de markt.

              als beeldkwaliteit je enige zorg is kies dan voor pentax, als snelle AF, ook bij gebruik van live view, goede filmfunctie, en snelheid met daarbij goede beeldkwaliteit belangrijk zijn ga dan voor de sony's.
              De a33 en a55 zijn toestellen zonder opklappende spiegel maakt deze sneller dan de rest, met ook snelle AF tijdens filmen en ze zijn ook minder lawaaierig. (de a560 en a580 gebruiken klassieke spiegel)

              buiten wat AF (autofocus), snelheid en filmfunctie betreft, zitten alle toestellen dicht tegen elkaar wat kwaliteit betreft zijn de verschillen eerder marginaal.

              Als ik jou was zou ik de pentax k-r de sony a33/a55 en de sony a560/580 eens bekijken
              (a55 en a580 gebruiken 16mp sensor welke toch nog beter is dan de 14mp voor de rest zij die toestellen hetzelfde als de a33/a560)

              Comment


              • #8
                Re: nieuwe digitale spiegelreflexcamera

                Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                Met een Sony, Pentax, Oly, Canon of Nikon camera van gelijke klasse(ongeveer prijs) kun je allemaal dezelfde goede foto's maken, het ligt meer wat je als gebruiker makkelijker vindt. Bij je eerste camera maakt het allemaal weing uit, want dan zijn het allemaal moeilijke dingen en na een paar jaar vind je dat allemaal handig en die van xxxx echt onhandig.
                Ik vind alles handig, maakt me allemaal geen r**t uit.

                Comment


                • #9
                  Re: nieuwe digitale spiegelreflexcamera

                  Oorspronkelijk geplaatst door xafke Bekijk bericht
                  Die vraag is hier al tig keer gesteld in de laatste weken /maanden.
                  Als de EOS550 er tussen zit dan is dat eenvoudig weg de winnaar.
                  Waarom?
                  Misschien omdat hij hier eindigt met een score van 77%?
                  Niet duur voor veel camera, goed merk met goede support, meest gelikte bediening (eenvoudig en doeltreffend), veel lenzen voorhanden (ALLE canon lenzen van de laatste 20 jaar passen er op), zeer ruim aanbod van accesoires zowel nieuw als tweede hands.
                  En nog massa voordelen.
                  Hoge ISO met aanvaardbare ruis....
                  Wie een cropframe camera met weinig ruis op hoge iso-waarden zoekt, kiest beter Nikon, Sony of Pentax.
                  Mss interessante vermelding ook is dat de beeldchip die er in zit dezelfde is als in de highend 7D.
                  Een minpuntje is het filmen die niet zo goed is als op de sony maar in beschouw filmen als iets dat je niet moet doen met een fotocamera, koop dan een filmcamera.
                  Nikon Coolpix 995 - Fuji Finepix F10 & F30 - Panasonic DMC FZ5 - Pentax K100D super, K20, K200, K-m, K-x & K-5.

                  Comment


                  • #10
                    Re: nieuwe digitale spiegelreflexcamera

                    Ik heb onlangs een canon 550D gekocht.
                    Ik ben supertevreden, maar ben dan ook geen professional.

                    Vergeet niet dat de kwaliteit vaak ook afhangt van de lens.
                    Ik heb er een 15-85 lens bij en dat werkt super.

                    Deze foto's nam ik vorige zondag bij heel grijs weer.

                    Frank
                    Canon 550D - EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 iS USM - EF 300mm F/4.0 L USM iS

                    Comment


                    • #11
                      Re: nieuwe digitale spiegelreflexcamera

                      Buiten alles wat hier boven reeds is genoemd:

                      Nog een kleine overweging om mee te geven; Sony heeft een digitale zoeker, kijk eens of je dat fijn vind, of toch liever echt door de lens heen kijkt. Wil je ook goed kunnen fotograferen door op het LCD-schermpje te kijken, of echt alleen door de zoeker kijken?

                      Is je budget echt strak 700 euro, denk er dan aan dat je naast de camera ook een tas, SD-kaart (gesplitst in 2 voor verre reizen met veel foto's) en extra accu moet aanschaffen.

                      succes ...Mediamarkt is inderdaad een aanrader voor de eerste voel-ronde!
                      Canon EOS 500D / 17-50 f2.8 OS HSM / EF 70-200 f4 IS / EF 50 f1.8 II
                      Canon powershot s120

                      Comment


                      • #12
                        Re: nieuwe digitale spiegelreflexcamera

                        Oorspronkelijk geplaatst door Fritzer Bekijk bericht
                        Buiten alles wat hier boven reeds is genoemd:

                        Nog een kleine overweging om mee te geven; Sony heeft een digitale zoeker, kijk eens of je dat fijn vind, of toch liever echt door de lens heen kijkt. Wil je ook goed kunnen fotograferen door op het LCD-schermpje te kijken, of echt alleen door de zoeker kijken?

                        Is je budget echt strak 700 euro, denk er dan aan dat je naast de camera ook een tas, SD-kaart (gesplitst in 2 voor verre reizen met veel foto's) en extra accu moet aanschaffen.

                        succes ...Mediamarkt is inderdaad een aanrader voor de eerste voel-ronde!
                        die digitale zoeker is enkel bij a55/a33, niet bij heel het sony arsenaal. toch even verduidelijken voor de TS

                        Comment


                        • #13
                          Re: nieuwe digitale spiegelreflexcamera

                          Oorspronkelijk geplaatst door xafke Bekijk bericht
                          Als de EOS550 er tussen zit dan is dat eenvoudig weg de winnaar.
                          Vanzelfsprekend
                          "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                          Comment


                          • #14
                            Re: nieuwe digitale spiegelreflexcamera

                            Oorspronkelijk geplaatst door Closupshooter Bekijk bericht
                            uitstekende winkel om te gaan kijken (niet kopen) Media Markt, ze hebben veel toestellen staan die je aan kan raken, proeven, ruiken, likken (alhoewel).
                            Zoals voorganger zei de meeste toestellen zijn redelijk aan elkaar gewaagd dus gewoon kijken wat je het lekkerst in de hand ligt.
                            Waarom niet kopen bij de MM? Ik heb mijn D700 daar ook gekocht en tot op heden heb ik hem maar één lager geprijsd gezien, inderdaad in diezelfde MM een paar maanden ervoor.

                            Als DSLR noob kun je misschien wel beoordelen wat goed in de hand ligt, maar niet wat prettig werkt, je weet niet waar knopjes voor dienen, welke je altijd gebruikt en welke bijna nooit, je geen inzicht dat een bepaalde instelling in het menu ontzettend onhandig is om dat je net dat vaak wijzigt enz.enz...
                            Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                            Comment

                            Working...
                            X