Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Eindejaarsfeesten

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Eindejaarsfeesten

    Elk jaar weder. Heel dat sfeertje dat er rond hangt. De commerce. Het verzwelgen van
    hopen voedsel en drank. Het wederzien van lui waar je een jaar nodig hebt om van te
    bekomen. De slechte televisie. De goede voornemens. Het slinger gedoe.
    Kortom: zijn er nog mensen die wensen dat dit alweer gauw voorbij mag zijn?

  • #2
    Re: Eindejaarsfeesten

    Yep, ik bol het dan ook elk jaar af naar ergens waar ik mij niet 'verplicht' hoef te voelen om mee te doen (en waar 't lekker warm is = 2 vliegen in een slag).

    Travel the world, take nothing but pictures, leave nothing but footprints.

    Comment


    • #3
      Re: Eindejaarsfeesten

      Ik heb het in deze periode vooral voor de mensen die moeten werken terwijl de rest aan het feesten is. Het wordt bijna als een vanzelfsprekendheid gezien en nauwelijks iemand staat er bij stil.
      Mijn vrouwke is dit jaar weer één van die mensen en voorgaande jaren was ik ook telkens van de partij.
      Verwarmingsketels gaan herstellen op nieuwjaarsdag terwijl de mensen aan het feesten zijn en er met heel veel moeite een bedankje voor krijgen of zelfs een hoop zottigheid naar mijn hoofd geslingerd krijgen, zorgt ervoor dat ik al dat feestgedruis heel sterk relativeer.
      Het zijn dagen net als alle andere dagen van het jaar met dezelfde mensen met dezelfde mensenstreken
      vriendelijke groeten, Kurt
      Mijn foto's
      Fuji X-T1 + X-T2 + X100F + een paar lensjes

      Comment


      • #4
        Re: Eindejaarsfeesten

        Oorspronkelijk geplaatst door mortierke Bekijk bericht
        Ik heb het in deze periode vooral voor de mensen die moeten werken terwijl de rest aan het feesten is. Het wordt bijna als een vanzelfsprekendheid gezien en nauwelijks iemand staat er bij stil.
        Mijn vrouwke is dit jaar weer één van die mensen en voorgaande jaren was ik ook telkens van de partij.
        Verwarmingsketels gaan herstellen op nieuwjaarsdag terwijl de mensen aan het feesten zijn en er met heel veel moeite een bedankje voor krijgen of zelfs een hoop zottigheid naar mijn hoofd geslingerd krijgen, zorgt ervoor dat ik al dat feestgedruis heel sterk relativeer.
        Het zijn dagen net als alle andere dagen van het jaar met dezelfde mensen met dezelfde mensenstreken
        Nieuwjaar vieren zegt me ook niks: = opgeklopt plezier meestal.
        Kerstmis ben ik liever thuis OF bij mensen die ik zeer goed ken.

        Kerstmis eindigt soms ook in of met ruzie...
        Vooral als je elkaar zeer weinig of niet ziet tijdens het jaar.
        En dan zwijg ik nog van de geschenken

        Vrijwilligerswerk tijdens deze dagen kan veel voldoening geven.
        Ubi bene, ibi patria.
        BD0388BE
        Een website

        Comment


        • #5
          Re: Eindejaarsfeesten

          Oorspronkelijk geplaatst door doudeke Bekijk bericht
          Elk jaar weder. Heel dat sfeertje dat er rond hangt. De commerce. Het verzwelgen van
          hopen voedsel en drank. Het wederzien van lui waar je een jaar nodig hebt om van te
          bekomen. De slechte televisie. De goede voornemens. Het slinger gedoe.
          Kortom: zijn er nog mensen die wensen dat dit alweer gauw voorbij mag zijn?

          Je moet er zelf iets van maken doudeke
          Als je vooraf al begint met een soort angst of slecht gevoel of negatieve gevoelens.
          Laat je een keer gaan he.
          Wat kitsch mag ook hoor
          Ubi bene, ibi patria.
          BD0388BE
          Een website

          Comment


          • #6
            Re: Eindejaarsfeesten

            Voor mij hoeft het ook allemaal niet.

            De opgeklopte vrolijkheid etc.

            Als veggie is het sowieso moeilijk om mee te tafelen, zeker op zulke dagen.

            Gelukkig heb ik maar een kleine familie.
            Canon-man. Concerten en natuur.
            Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

            Comment


            • #7
              Re: Eindejaarsfeesten

              Oorspronkelijk geplaatst door johan de man Bekijk bericht
              Als veggie is het sowieso moeilijk om mee te tafelen, zeker op zulke dagen.
              maar een kwestie van aanpakken en zelf koken. Ik heb jarenlang het nieuwjaarsfeest voor mijn vrienden georganiseerd. Alles vegetarisch en nooit iemand geklaagd.
              The Knight That Says Ni...kon

              Comment


              • #8
                Re: Eindejaarsfeesten

                Die feesten is zoals alles een commerce ...

                Fotografie draait op geld
                Vakantie draait om geld
                Feesten draaien om geld
                Verkeersboetes draaien om geld
                Gezondheidszorg draait om geld
                Heel het leven draait om geld

                Maar ... hoeveel geld je eraan uitgeeft maak je zelf uit.

                Nu ja, de feesten zijn eens plezant net als de sneeuw maar het is ook goed als het door is en niet te lang geduurd heeft!

                Als kind zie je dat anders, eens je gaat werken is het een hoop geloop.

                Je ziet misschien mensen die je een heel jaar niet gehoord of gezien hebt, ge stuurt kaartjes naar mensen die je liever ontwijkt, ... het is wel allemaal wat opgemaakt maar mocht het niet bestaan, dan zou men nooit meer contact hebben met die mensen.
                Ook al is het maar één keer per jaar, het kan nog steeds zijn nut hebben afhankelijk hoe je het aanpakt. Ik heb ook al onnozele familieruzies weten eindigen door zo'n dagen maar er ook weten beginnen.
                Last edited by VerSeg; 21 december 2010, 15:54.
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

                Comment


                • #9
                  Re: Eindejaarsfeesten

                  Deze periode heeft iets, alleen jammer van dat "rush" gedoe door de kommersie .
                  Kerstliederen (niet de godganse dag hé) die door een koor worden gezongen, kan ik wel smaken.
                  """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
                  George Orwell

                  Comment


                  • #10
                    Re: Eindejaarsfeesten

                    Oorspronkelijk geplaatst door toerist Bekijk bericht
                    Kerstliederen (niet de godganse dag hé) die door een koor worden gezongen, kan ik wel smaken.
                    Dan zult ge toch de radio moeten opzetten of een cd-ke kopen want naar een nachtmis zult ge op niet veel plaatsen meer moeten gaan waar een koor zit.
                    Canon EOS Digital
                    BD0479BE

                    Comment


                    • #11
                      Re: Eindejaarsfeesten

                      Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                      Dan zult ge toch de radio moeten opzetten of een cd-ke kopen want naar een nachtmis zult ge op niet veel plaatsen meer moeten gaan waar een koor zit.
                      Verschillende jaren zo de nachtmis gevolgd in het Klooster van Coolen (Borgloon)
                      en mét kinderkoor.
                      Jammer is dat weer allemaal voorbij.
                      Er is nog één zuster in het klooster als ik me niet vergis.
                      Zo'n een mooie locatie....vooral nu.
                      Ubi bene, ibi patria.
                      BD0388BE
                      Een website

                      Comment


                      • #12
                        Re: Eindejaarsfeesten

                        Oorspronkelijk geplaatst door toerist Bekijk bericht
                        Deze periode heeft iets, alleen jammer van dat "rush" gedoe door de kommersie .
                        Kerstliederen (niet de godganse dag hé) die door een koor worden gezongen, kan ik wel smaken.
                        Mooiste tijd van het jaar
                        Maar je moet je goed voorbereiden en zeker niet op het laatste moment gaan winkelen.
                        Verleden jaar zat ik zo in de file
                        Ubi bene, ibi patria.
                        BD0388BE
                        Een website

                        Comment


                        • #13
                          Re: Eindejaarsfeesten

                          Oorspronkelijk geplaatst door toerist Bekijk bericht
                          Deze periode heeft iets, alleen jammer van dat "rush" gedoe door de kommersie .
                          Ik kwoot hier mezelf, omdat het nog altijd beter is dan dit hier
                          """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
                          George Orwell

                          Comment


                          • #14
                            Re: Eindejaarsfeesten

                            Tja.. ik wens dat ik het nog es kon 'bestellen'..

                            Een wandeling door de stad, met z'n twee, of met ons vier, overal veel lichtjes
                            Kletsend en lachend, door de straten vol opgeklopte Kerstmis-lucht
                            Een etentje met een wijntje, met z'n twee, met z'n vier
                            Voor de kleintjes betekent het ook zoveel allemaal
                            Maar voor ons eigenlijk ook
                            We beseffen het niet terwijl we het nog hebben, zo werkt het.

                            De eerste eindejaarsperiode met ons drie.

                            Ik BEN opgeklopte vrolijkheid

                            Comment


                            • #15
                              Re: Eindejaarsfeesten

                              Oorspronkelijk geplaatst door Aeolis Bekijk bericht
                              Tja.. ik wens dat ik het nog es kon 'bestellen'..

                              Een wandeling door de stad, met z'n twee, of met ons vier, overal veel lichtjes
                              Kletsend en lachend, door de straten vol opgeklopte Kerstmis-lucht
                              Een etentje met een wijntje, met z'n twee, met z'n vier
                              Voor de kleintjes betekent het ook zoveel allemaal
                              Maar voor ons eigenlijk ook
                              We beseffen het niet terwijl we het nog hebben, zo werkt het.

                              De eerste eindejaarsperiode met ons drie.

                              Ik BEN opgeklopte vrolijkheid
                              Houden zo
                              Ubi bene, ibi patria.
                              BD0388BE
                              Een website

                              Comment

                              Working...
                              X