Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

stap naar DSLR

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • stap naar DSLR

    Hopelijk kunnen jullie mij een beetje helpen, ik zie namelijk het bos door de bomen niet meer.
    Ik ben een beginnende hobbyfotograaf die de microbe te pakken heeft en mij hier verder wil in verdiepen.

    Vorig jaar heb ik mij een 'hybride camera' aangekocht, de powershot sx1 is, op zich ben ik tevreden van de camera maar toch heb ik spijt van mijn aankoop. Heel wat instellingen die ik wil proberen lukken mij niet. Scherpte-diepte, niet altijd een scherpe foto, soms betrekkelijk veel ruis,...
    Ik zou dus de overstap willen maken naar een slr. Aangezien ik reeds een externe flits voor de powershot had aangekocht zou ik bij canon willen blijven. Kwestie dat ik daar geen extra kosten voor moet doen. Maar nu welke camera past het best bij mij??
    Hebben jullie ervaring met de eos 450d, 500d of 550d? Denken jullie dat deze camera aan mijn verwachtingen zou kunnen voldoen? Of zouden jullie mij een ander model aanraden?

    Daarnaast in hoeverre is de meerprijs voor een 550d gerechtvaardigd ten opzichte van de 450d (video-functie is voor mij niet zo belangrijk).

    Ik fotografeer voornamelijk sfeerbeelden en spelende kinderen. Binnen fotograferen gebeurt vrij vaak, dus kwalitatieve foto's bij minder licht vind ik wel belangrijk.

    Alvast bedankt voor jullie goede raad
    Last edited by marijkevr; 20 december 2010, 20:02.

  • #2
    Re: stap naar DSLR

    Misschien naar een winkel gaan en de toestellen eens goed vastpakken. Zelf vind ik
    bijvoorbeeld de 50D beter in de hand liggen, en door de twee instelwielen ook fijner
    om mee te werken dan die toestellen uit een lagere klasse.
    De 50D is nu niet zo veel duurder meer dan de modellen waar jij het over hebt. Ik
    zou die dan ook ernstig overwegen om niet weer spijt te krijgen. Trek je veel foto's
    binnen, of in minder goede lichtomstandigheden, dan zou je kunnen overwegen om
    naast de kitlens de goedkope 50 1.8 aan te kopen.
    Alleen als je ook perse wilt filmen moet je bij de 50D uit de buurt blijven, want dat
    kan die namelijk niet.

    Comment


    • #3
      Re: stap naar DSLR

      Ik ben naar de 550 overgestapt, in het begin dacht ik dat ik het draaibaar scherm zou missen, maar neen, het valt mee, alhoewel ik al op de grond (en buiten dan nog) heb moeten liggen om een foto te nemen.
      Ik werkte vroeger al uitzonderlijk op het scherm, dus dat was geen probleem, de 550 heeft wel een live modus maar die gebruik ik zelden.
      Ik werkte vroeger al zoveel mogelijk in manuele mode en daar was de scherpstelling soms een probleem.
      Ik weet niet in hoever je veel flitst, maar er zijn goedkope flitsen die hun geld waard zijn, dus persoonlijk zou mij niet laten leiden door een bestaande flits.
      Indien je vroeger veel macro foto's nam, met je rekening houden dat met een normale lens je niet dichter dan 25 cm kan gaan. Met die SX1 kan je een dia tegen een matglas zetten en fotograferen, dat kan dus niet. Werk je veel in macro dan zal een macrolens geen overbodige luxe zijn.
      Ik heb de 18-55IS, de 55-250IS en en 50mm 1.8. Gebruik een goedkope Metz-flits met kantelbaar en 28-85 instelbare afstand. Mijn Powershot (nog het type van voor het toestel van u) blijf ik behouden voor bijzondere doeleinden zoals macro en omstandigheden die mogelijke breuken van toestel kan medebrengen. Ook zijn er soms momenten waarbij je een toestel meeneemt maar geen tas met 3 lenzen en een flits.

      Inzake korrel en snelheid is er geen vergelijk.
      mvg Guido
      Canon 550D Sigma 17-70/2.8-4 DC Macro OS HSM 55-250IS met extension tube set (3st) van Kenko en 50-1.8 Metz 36AF-4C + Canon S3-IS

      Comment


      • #4
        Re: stap naar DSLR

        Zijn 3 zeer goede cams.
        Maar de 450 kan je al een jaar niet meer kopen dacht ik toch (uit productie).
        De 550D heeft de zelfde beeldchip (sensor) zitten als de 7D en dat voor een prikje van de prijs.
        Hoge ISO met aanvaardbare ruis.
        Ale ja bon, tis echt wel een goei toestel zun.
        De 500D heeft minder pixels en minder dynamisch bereik.
        Dus als ik moet kiezen dan is het de 550D toch.
        Zijn centen geen probleem, koop er dan vooral een degelijke lens bij en koop geen lenzen met supergroot bereik.
        Het is vooral uit je glaswerk dat je knallende fotos zal halen.
        Last edited by xafke; 22 december 2010, 01:42.

        Comment


        • #5
          Re: stap naar DSLR

          Oorspronkelijk geplaatst door xafke Bekijk bericht
          ...
          Het is vooral uit je glaswerk dat je knallende fotos zal halen.
          Inderdaad... Maar ook de fotograaf.
          mvg Guido
          Canon 550D Sigma 17-70/2.8-4 DC Macro OS HSM 55-250IS met extension tube set (3st) van Kenko en 50-1.8 Metz 36AF-4C + Canon S3-IS

          Comment


          • #6
            Re: stap naar DSLR

            Ik ga waarschijnlijk weer eens Cru uit de hoek komen maar ga je rechtuit mijn gedacht zeggen, wil je echt iets goed dan koop je dat gewoon, maar dat wil zeggen dat der dan geen budget tegenover staat hé, niet van wat is beter voor 100 euro meer. Nee gewoon gaan voor wat in de normale gang van zaken voor professioneel goed kan doorgaan.
            Daarmee wil ik niet zeggen dat je gewoon het duurste moet kopen dat je kan vinden, nee gewoon even vergeten " was kost het" zien wat je wenst aangaande je fotografie die je pleegt, daarbij een L optiek kiezen, en dat kopen. Al de rest is zeik van Boere Mie.

            Pas als je weet wat je nodig hebt, ga je kijken hoe kan ik dat betalen, en dat is dan het volgende probleem om te behandelen. Misschien moet je daarvoor heilige huisjes intrappen, misschien moet je daarvoor zelfs je vrouw (man) dumpen. Of een lief gaan zoeken die voor U gaat werken, doet er allemaal niet toe, het doel heiligt de middelen.

            Aangezien je blijkbaar met Canon werkt lijkt mij een goede start, zonder overdrijven een 5D M II met een 24-70mm L USM F2,8 en een 70-200 mm L USM F2,8, als je dat al hebt, en je koopt daarbij nog een degelijke flitser Speedlite Ex 580 II, dan ben je al een heel eind op de goede weg.

            MVG, Jeff C.
            Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

            Comment


            • #7
              Re: stap naar DSLR

              Na dit advies ga ik me aan je spreuk houden:

              Never argue with a stupid man
              Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

              Comment


              • #8
                Re: stap naar DSLR

                Oorspronkelijk geplaatst door Digipics357 Bekijk bericht
                Ik ga waarschijnlijk weer eens Cru uit de hoek komen maar ga je rechtuit mijn gedacht zeggen, wil je echt iets goed dan koop je dat gewoon, maar dat wil zeggen dat der dan geen budget tegenover staat hé, niet van wat is beter voor 100 euro meer. Nee gewoon gaan voor wat in de normale gang van zaken voor professioneel goed kan doorgaan.
                Daarmee wil ik niet zeggen dat je gewoon het duurste moet kopen dat je kan vinden, nee gewoon even vergeten " was kost het" zien wat je wenst aangaande je fotografie die je pleegt, daarbij een L optiek kiezen, en dat kopen. Al de rest is zeik van Boere Mie.

                Pas als je weet wat je nodig hebt, ga je kijken hoe kan ik dat betalen, en dat is dan het volgende probleem om te behandelen. Misschien moet je daarvoor heilige huisjes intrappen, misschien moet je daarvoor zelfs je vrouw (man) dumpen. Of een lief gaan zoeken die voor U gaat werken, doet er allemaal niet toe, het doel heiligt de middelen.

                Aangezien je blijkbaar met Canon werkt lijkt mij een goede start, zonder overdrijven een 5D M II met een 24-70mm L USM F2,8 en een 70-200 mm L USM F2,8, als je dat al hebt, en je koopt daarbij nog een degelijke flitser Speedlite Ex 580 II, dan ben je al een heel eind op de goede weg.

                MVG, Jeff C.
                Inderdaad cru en heilige huisjes intrappen...
                Ik zou daar niet mee geholpen zijn.
                Maar ja: ieder mag zijn zegje hebben, dit brengt wat leven in de brouwerij zeggen ze hier.
                mvg Guido
                Canon 550D Sigma 17-70/2.8-4 DC Macro OS HSM 55-250IS met extension tube set (3st) van Kenko en 50-1.8 Metz 36AF-4C + Canon S3-IS

                Comment


                • #9
                  Re: stap naar DSLR

                  Oorspronkelijk geplaatst door Digipics357 Bekijk bericht
                  Pas als je weet wat je nodig hebt, ga je kijken hoe kan ik dat betalen, en dat is dan het volgende probleem om te behandelen. Misschien moet je daarvoor heilige huisjes intrappen, misschien moet je daarvoor zelfs je vrouw (man) dumpen. Of een lief gaan zoeken die voor U gaat werken, doet er allemaal niet toe, het doel heiligt de middelen.
                  MVG, Jeff C.
                  En gelijk heb je..... fantastisch
                  TOYO-FIELD 45AII - Arrax 88 - Yashica Mat 124 G - Pentacon six - Voigtländer Bessa III - Nikon D700 - Nikon D300S - 17,2kg glas om dat alles te doen werken!

                  Comment


                  • #10
                    Re: stap naar DSLR

                    De canon 450D is nog steeds te koop,http://www.digitalstreet.nl/product_...oducts_id=6563
                    en is een uitstekende camera, ik heb hem zelf ook.
                    Met vr. groet,
                    Paul

                    Comment


                    • #11
                      Re: stap naar DSLR

                      Oorspronkelijk geplaatst door Digipics357 Bekijk bericht
                      Ik ga waarschijnlijk weer eens Cru uit de hoek komen maar ga je rechtuit mijn gedacht zeggen, wil je echt iets goed dan koop je dat gewoon, maar dat wil zeggen dat der dan geen budget tegenover staat hé, niet van wat is beter voor 100 euro meer. Nee gewoon gaan voor wat in de normale gang van zaken voor professioneel goed kan doorgaan.
                      Daarmee wil ik niet zeggen dat je gewoon het duurste moet kopen dat je kan vinden, nee gewoon even vergeten " was kost het" zien wat je wenst aangaande je fotografie die je pleegt, daarbij een L optiek kiezen, en dat kopen. Al de rest is zeik van Boere Mie.

                      Pas als je weet wat je nodig hebt, ga je kijken hoe kan ik dat betalen, en dat is dan het volgende probleem om te behandelen. Misschien moet je daarvoor heilige huisjes intrappen, misschien moet je daarvoor zelfs je vrouw (man) dumpen. Of een lief gaan zoeken die voor U gaat werken, doet er allemaal niet toe, het doel heiligt de middelen.

                      Aangezien je blijkbaar met Canon werkt lijkt mij een goede start, zonder overdrijven een 5D M II met een 24-70mm L USM F2,8 en een 70-200 mm L USM F2,8, als je dat al hebt, en je koopt daarbij nog een degelijke flitser Speedlite Ex 580 II, dan ben je al een heel eind op de goede weg.

                      MVG, Jeff C.
                      dat cru uit de hoek komen is even goed gelukt als het die stupid man lukte jou in discussie mee naar zijn niveau te trekken.

                      Hilarische post die me nog lang zal heugen.
                      The Knight That Says Ni...kon

                      Comment


                      • #12
                        Re: stap naar DSLR

                        Oorspronkelijk geplaatst door putor Bekijk bericht
                        dat cru uit de hoek komen is even goed gelukt als het die stupid man lukte jou in discussie mee naar zijn niveau te trekken.

                        Hilarische post die me nog lang zal heugen.
                        Bedankt voor de sympathie, in ieder geval adviseer ik een goede combinatie van camera & lenzen, en zoals steeds Kwaliteit heeft zijn prijs ...

                        Prettige feestdagen nog.

                        Jeff C.
                        Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

                        Comment


                        • #13
                          Re: stap naar DSLR

                          Hij heeft het misschien wat cru gezegd, maar uiteindelijk heeft hij wel gelijk.
                          Gaan we allemaal uiteindelijk niet op zoek naar dat glaswerk dat net wat beter is... naar die body met beter iso-werking, snelle autofocus, beter in de hand liggend, groter dynamisch bereik,... enz. enz.

                          En zoals gezegd: laat even je budget buiten beschouwing en kijk welk toestel en welk objectief je het meeste dient. Vergelijk verschillende toestellen met mekaar en laat hetgene doorwegen wat voor jou belangrijk is. Misschien kom je wel uit op een keuze die een mens niet zou verwachten.

                          Ik ben zeer content met mijn 500D... maar uiteindelijk komt er toch een eos-model in huis met een kleiner getal... waarom? Niet omdat ik met mijn 500D geen mooie foto's kan nemen... Nope, voor alles wat het voor mij beter maakt.



                          Kwaliteit heeft een prijs, waarheid als een koe en z'n vlaai!
                          www.brunodyserinck.be
                          https://www.facebook.com/pages/Bruno...88376907872022

                          Comment


                          • #14
                            Re: stap naar DSLR

                            Klinkt allemaal mooi, maar uiteindelijk is er ook hierrond niet die ene waarheid als een koe of als een vlaai hoor...
                            Ieder heeft zijn eigen behoeften en verwachtingen. Sommigen zullen inderdaad uiteindelijk wel met een FF eindigen en tot het zover is ongelukkig zijn, al was het alleen al maar omdat ze altijd graag met het beste kunnen uitpakken (om het even of daar dan de beste foto's uit rollen of niet).
                            Wat al diegenen die om fotografische of andere redenen het beste kiezen wel eens vergeten, dat is dat er héél wat meer mensen zijn die gewoon tientallen jaren met een compactje, een bridge of een instap-dslr met kitlenzen prima foto's maken, er veel plezier aan beleven, en niet het minste gevoel hebben wat dan ook tekort te komen.

                            Alleen, hoe meer je op dit soort sites rond hangt, hoe meer je soms een behoefte aangepraat krijgt die je anders nooit gehad zou hebben.

                            (ps: hetzelfde geldt voor auto-, wijn-, fiets- en andere liefhebbers, dus het is geen afwijking die enkel liefhebbers van fotografie treft )
                            Last edited by K-2; 24 december 2010, 07:35.
                            "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                            Comment


                            • #15
                              Re: stap naar DSLR

                              Oorspronkelijk geplaatst door K-2 Bekijk bericht
                              Klinkt allemaal mooi, maar uiteindelijk is er ook hierrond niet die ene waarheid als een koe of als een vlaai hoor...
                              Ieder heeft zijn eigen behoeften en verwachtingen. Sommigen zullen inderdaad uiteindelijk wel met een FF eindigen en tot het zover is ongelukkig zijn, al was het alleen al maar omdat ze altijd graag met het beste kunnen uitpakken (om het even of daar dan de beste foto's uit rollen of niet).
                              Wat al diegenen die om fotografische of andere redenen het beste kiezen wel eens vergeten, dat is dat er héél wat meer mensen zijn die gewoon tientallen jaren met een compactje, een bridge of een instap-dslr met kitlenzen prima foto's maken, er veel plezier aan beleven, en niet het minste gevoel hebben wat dan ook tekort te komen.

                              Alleen, hoe meer je op dit soort sites rond hangt, hoe meer je soms een behoefte aangepraat krijgt die je anders nooit gehad zou hebben.

                              (ps: hetzelfde geldt voor auto-, wijn-, fiets- en andere liefhebbers, dus het is geen afwijking die enkel liefhebbers van fotografie treft )
                              Wat kom ik net te zeggen:

                              ... Vergelijk verschillende toestellen met mekaar en laat hetgene doorwegen wat voor jou belangrijk is. Misschien kom je wel uit op een keuze die een mens niet zou verwachten...
                              www.brunodyserinck.be
                              https://www.facebook.com/pages/Bruno...88376907872022

                              Comment

                              Working...
                              X