Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

stap naar DSLR

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • stap naar DSLR

    Hopelijk kunnen jullie mij een beetje helpen, ik zie namelijk het bos door de bomen niet meer.
    Ik ben een beginnende hobbyfotograaf die de microbe te pakken heeft en mij hier verder wil in verdiepen.

    Vorig jaar heb ik mij een 'hybride camera' aangekocht, de powershot sx1 is, op zich ben ik tevreden van de camera maar toch heb ik spijt van mijn aankoop. Heel wat instellingen die ik wil proberen lukken mij niet. Scherpte-diepte, niet altijd een scherpe foto, soms betrekkelijk veel ruis,...
    Ik zou dus de overstap willen maken naar een slr. Aangezien ik reeds een externe flits voor de powershot had aangekocht zou ik bij canon willen blijven. Kwestie dat ik daar geen extra kosten voor moet doen. Maar nu welke camera past het best bij mij??
    Hebben jullie ervaring met de eos 450d, 500d of 550d? Denken jullie dat deze camera aan mijn verwachtingen zou kunnen voldoen? Of zouden jullie mij een ander model aanraden?

    Daarnaast in hoeverre is de meerprijs voor een 550d gerechtvaardigd ten opzichte van de 450d (video-functie is voor mij niet zo belangrijk).

    Ik fotografeer voornamelijk sfeerbeelden en spelende kinderen. Binnen fotograferen gebeurt vrij vaak, dus kwalitatieve foto's bij minder licht vind ik wel belangrijk.

    Alvast bedankt voor jullie goede raad
    Last edited by marijkevr; 20 december 2010, 20:02.

  • #2
    Re: stap naar DSLR

    Misschien naar een winkel gaan en de toestellen eens goed vastpakken. Zelf vind ik
    bijvoorbeeld de 50D beter in de hand liggen, en door de twee instelwielen ook fijner
    om mee te werken dan die toestellen uit een lagere klasse.
    De 50D is nu niet zo veel duurder meer dan de modellen waar jij het over hebt. Ik
    zou die dan ook ernstig overwegen om niet weer spijt te krijgen. Trek je veel foto's