Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hulp bij kiezen camera

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Hulp bij kiezen camera

    Hallo allemaal,

    Ben al een paar dagen dit forum aan het uitpluizen omdat ik van plan was mijn eerste 2ehands reflex camera te kopen.Vooral omdat ik net als iedereen betere foto's wil nemen. Na menig topic doorlezen te hebben denk ik dat ik me toch beter een goede compact aanschaf. Ik ben een snowboarder die vooral geslaagde actie foto's wil nemen.Camera zou dus snel moeten reageren en liefst meerdere fps nemen, indien dat kan bij een compact?Camera zou dus vooral gebruikt worden om buiten foto's te nemen. In de andere topics gaat het vaak over compactjes die men vooral binnen zou willen gebruiken. Iemand die me iets kan aanraden? Budget +- 300/400 euro

    Alvast bedankt.

  • #2
    Re: Hulp bij kiezen camera

    Oorspronkelijk geplaatst door steezz Bekijk bericht
    Hallo allemaal,

    ... Ik ben een snowboarder die vooral geslaagde actie foto's wil nemen.Camera zou dus snel moeten reageren en liefst meerdere fps nemen...

    Alvast bedankt.
    Best ook uitkijken naar een handig klein stevig toestel, ook te hanteren met handschoenen.
    Bekijk eens de Canon Ixus 300 HS.
    Last edited by gblanchaert; 20 december 2010, 19:49.
    mvg Guido
    Canon 550D Sigma 17-70/2.8-4 DC Macro OS HSM 55-250IS met extension tube set (3st) van Kenko en 50-1.8 Metz 36AF-4C + Canon S3-IS

    Comment


    • #3
      Re: Hulp bij kiezen camera

      Je budget is niet al te groot. Zelfs niet voor een goede compact. Maar als ik je toch één
      raad mag geven: indien het om actiefoto's gaat, zou ik toch voor een DSLR gaan. Ik heb
      al verschillende compacts gehad, waartussen een paar hele goede. Toch gebruik ik een
      DSLR voor actiefoto's. Zelfs voor spelende (klein)kinderen.
      Nu zullen er vast wel weer een hoop mensen zijn die beweren dit perfect te kunnen met
      een compact. Ik dus niet. Je zou veel beter uitkijken voor een goede en niet al te grote
      tweedehands DSLR toestel wil je niet al te gefrustreerd worden door de resultaten of te
      veel mislukte prenten.

      Comment


      • #4
        Re: Hulp bij kiezen camera

        Oorspronkelijk geplaatst door doudeke Bekijk bericht
        Je budget is niet al te groot. Zelfs niet voor een goede compact. Maar als ik je toch één
        raad mag geven: indien het om actiefoto's gaat, zou ik toch voor een DSLR gaan. Ik heb
        al verschillende compacts gehad, waartussen een paar hele goede. Toch gebruik ik een
        DSLR voor actiefoto's. Zelfs voor spelende (klein)kinderen.
        Nu zullen er vast wel weer een hoop mensen zijn die beweren dit perfect te kunnen met
        een compact. Ik dus niet. Je zou veel beter uitkijken voor een goede en niet al te grote
        tweedehands DSLR toestel wil je niet al te gefrustreerd worden door de resultaten of te
        veel mislukte prenten.
        Klopt als een bus, ik heb met zowat alles gewerkt en inderdaad mijn huidige DSLR Canon is inzake snelheid een stuk beter dan al de rest (de analoge vergeet ik).
        Wel heb ik problemen met mijn DSLR inzake grootte en kostprijs om die te gebruiken bij een sporttak waarbij ikzelf niet aan de zijlijn sta. Daar had ik een klein handig compactje (jammer genoeg stuk en hoe zou dat komen...). Ook mij bridge vind ik iets te groot en te zwaar.
        Er zijn compactjes die reclame maken dat ze snel werken, testen dus in de winkel.
        Trouwens ook met een DSRL moet je goed weten dat foto's nemen van een sportieve gebeurtenis wat kennis vraagt en van de sport en van het toestel, een beetje ervaring in beweging,actie en fotografie. Sla eens wat boeken open en je zal daar een pak tips in vinden onder sport.
        Ik wens je een goede koop toe.
        mvg Guido
        Canon 550D Sigma 17-70/2.8-4 DC Macro OS HSM 55-250IS met extension tube set (3st) van Kenko en 50-1.8 Metz 36AF-4C + Canon S3-IS

        Comment

        Working...
        X