Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

D7000 printable manual

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • D7000 printable manual

    Hoi,

    Ik overweeg een D7000 aan te schaffen, maar zou eerst de (Engelse) handleiding eens rustig willen doorlezen. Helaas staat er op de Nikon-site enkel een niet afdrukbare versie van die manual online, de andere kan je pas bekijken als je reeds een geldig serienummer hebt. Dat is natuurlijk bijzonder onpraktisch als je dat wil meenemen om er af en toe eens een stukje in te lezen...

    Dus als iemand reeds een printable versie heeft kunnen vastkrijgen, zou het leuk zijn als ik die zou mogen 'lenen' tot ik m'n eigen versie heb... :-)

    K

  • #2
    Re: D7000 printable manual

    berichtje bovenaan niet gelezen ?

    Wegens een quasi dagelijkse weerkerende vraag op het BD forum: "Waar/wie kan mij een handleiding bezorgen voor een...." - Op handleidingen in welke taal dan ook staan er vanwege de uitgever meestal copyrights op! - Het is dus niet toegestaan om hiervan duplikaten of scans van te maken, laat staan deze te

    Comment


    • #3
      Re: D7000 printable manual

      Als je reeds met een andere camera bij Nikon Nl staat geregistreerd, dan kun je alle handleidingen downloaden(in het Nederlands, maar je hebt een taalkeuze in het begin, maar ik weet geen uitslag van andere talen) en die gewoon printen.

      BTW ik vind een handleiding doornemen zonder camera een beetje zinloos, je kan beter een goede folder, bij de D200 stonden daar dingen simpel in die ik de manual niet had gevonden, raadplagen.
      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

      Comment


      • #4
        Re: D7000 printable manual

        Forum voor discussies, vragen en antwoorden over digitale camera's. Bijvoorbeeld: Hulp en advies bij aanschaf van een nieuw toestel, problemen bij de bediening of gebruik, etc ...

        Comment


        • #5
          Re: D7000 printable manual

          Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
          Als je reeds met een andere camera bij Nikon Nl staat geregistreerd, dan kun je alle handleidingen downloaden(in het Nederlands,
          Merci! Het proberen waard!Engels is wel een vereiste, dus ik vrees een beetje, maar ik ga toch proberen.


          BTW ik vind een handleiding doornemen zonder camera een beetje zinloos, je kan beter een goede folder, bij de D200 stonden daar dingen simpel in die ik de manual niet had gevonden, raadplagen.
          Goh... Ik heb dat tot nu toe gedaan bij elke body die ik kocht... Eerst en vooral om te kijken of alle functies die ik zoek aanwezig zijn, of welke niet... verder om de menustructuur min of meer te blokken, zodat ik weet welke instellingen ik dag 1 wil wijzigen, Bovendien helpt dat om niet lullig op een opnamedag met mijn handleiding moet zitten prutsen...

          Comment


          • #6
            Re: D7000 printable manual

            Oorspronkelijk geplaatst door PhilippeVDP Bekijk bericht
            Mmmm... nu wel... oeps... Te lang geleden dat ik hier geweest ben. Ik herinner me nog dat ik zes jaar geleden al ruzie had met Nikon omdat ze geen 'universele' Engelse handleiding ter beschikking stelden...

            En... het is een beetje zinloos de handleiding aan te schaffen zolang ik niet 100% zeker ben dat ik die body koop... Vandaar de vraag of ik met iemand mocht 'meelezen' :-)

            Comment


            • #7
              Re: D7000 printable manual

              Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
              Als je reeds met een andere camera bij Nikon Nl staat geregistreerd, dan kun je alle handleidingen downloaden(in het Nederlands, maar je hebt een taalkeuze in het begin, maar ik weet geen uitslag van andere talen) en die gewoon printen.
              Heu je kan toch geen nikon handleidingen printen zonder te betalen; allee toch niet op een legale wijze
              Never resist temptation or it could go away...
              Mijn handleiding is meer versleten dan men toestel :rolleyes:

              Comment


              • #8
                Re: D7000 printable manual

                Oorspronkelijk geplaatst door foto4fun Bekijk bericht
                Heu je kan toch geen nikon handleidingen printen zonder te betalen; allee toch niet op een legale wijze
                Voor zover ik weet, heb ik niks illegaals gedaan: gedownload en het is te printen.
                Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                Comment


                • #9
                  Re: D7000 printable manual

                  Oorspronkelijk geplaatst door Koen_vervoort Bekijk bericht
                  Bovendien helpt dat om niet lullig op een opnamedag met mijn handleiding moet zitten prutsen...
                  Je moet er gewoon voor zorgen dat een opname dag, géén dag één is voor de camera.
                  Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                  Comment


                  • #10
                    Re: D7000 printable manual

                    Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                    Voor zover ik weet, heb ik niks illegaals gedaan: gedownload en het is te printen.
                    Zoals ik al zei kan het niet
                    Never resist temptation or it could go away...
                    Mijn handleiding is meer versleten dan men toestel :rolleyes:

                    Comment


                    • #11
                      Re: D7000 printable manual

                      Waarom zou je dat willen afprinten?

                      1. Leest veel makkelijker op het scherm
                      2. Je hebt je handen vrij om de camera vast te pakken en de theorie in praktijk op te zetten
                      3. Door op de titels in de linkerkolom te klikken kom je veel sneller op de juiste pagina terecht
                      4. Beter voor het milieu
                      5. Beter voor de portemonnee
                      6. Kan niet verloren geraken
                      7. ...
                      Fujifilm X-H1 - 16mm f/2.8 - 23mm f/2 - 35mm f/1.4 - 50mm f/2 - 90mm f/2 - 10-24mm f/4 - 18-55mm f/2,8-4 - 55-200mm f/3.5-4.8 - 18-135mm f/3,5-5,6
                      Fujifilm X100V - Sony RX100M3

                      Comment


                      • #12
                        Re: D7000 printable manual

                        Oorspronkelijk geplaatst door Wivo Bekijk bericht
                        2. Je hebt je handen vrij om de camera vast te pakken en de theorie in praktijk op te zetten...
                        Welke camera...
                        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                        Comment


                        • #13
                          Re: D7000 printable manual

                          Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                          Welke camera...
                          Inderdaad, je hebt gelijk! Was al vergeten dat de TS nog geen camera heeft!
                          Fujifilm X-H1 - 16mm f/2.8 - 23mm f/2 - 35mm f/1.4 - 50mm f/2 - 90mm f/2 - 10-24mm f/4 - 18-55mm f/2,8-4 - 55-200mm f/3.5-4.8 - 18-135mm f/3,5-5,6
                          Fujifilm X100V - Sony RX100M3

                          Comment

                          Working...
                          X