Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

goedkope compactcamera

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • goedkope compactcamera

    Mijn Canon Powershot A80 heeft het helaas begeven... Iedere foto die ik maak zit vol met horizontale strepen...Als iemand een idee heeft wat het probleem zou kunnen zijn hoor ik het graag. Maar ik ga er van uit dat het toestel niet meer hersteld zal gaan/kunnen worden. Het is al verschillende jaren oud en zelf een klein defect zal waarschijnlijk een dure grap worden om te laten herstellen.

    Zelf ben ik al een jaar bezig met spiegelreflex... Maar nu ga ik dus op zoek naar een kleine, goedkope compactcamera voor mijn vrouw. Ik had gedacht aan iets van max 100 euro. Ik weet dat het niet veel is, maar de camera moet dan ook geen wonderen kunnen verrichten. Bedoeling is enkel dat het een handige camera is, qua formaat en bedieningsgemak, die zonder al te veel problemen simpele maar kwalitatieve snapshots kan maken van bv. de kinderen,...

    Iemand die een goeie tip kan geven? Koop je zoiets best bij een fotowinkel of kan je betere eens naar bv mediamarkt of macro...? Of is het enkel zaak van de prijzen te vergelijken. Misschien dat er nu met de feestdagen ergens koopjes gedaan kunnen worden.

    M'n spiegelreflex werkt met compact-flash kaartjes, dus misschien zou het handig zijn als de compact daar ook mee werkt, alhoewel dat eigenlijk niet echt een vereiste is...

    Alvast bedankt!
    Last edited by fenix; 20 december 2010, 10:48.
    Canon EOS 5D mark 3 - Canon Eos 5D mark 4 - Canon R5 - Canon EF 24-70mm f/2.8 L II USM - Canon EF 70-200mm f2.8 L IS II USM - Canon EF 85mm f/1.8 USM - Canon EF 100mm f/2.8 USM Macro - Flitsers Godox AD 200 (2x) - Godox AD 600 - ...

  • #2
    Re: goedkope compactcamera

    Voor een compact in een dergelijke prijsklasse zou ik gewoon kijken bij de betere webshops, bijvoorbeeld kamera express en cameranu

    Die hebben vaak wel compactjes vanaf de 60-70 euro...in de winkel hebben ze die vaak niet of tegen aanzienlijk hogere prijs.

    Je zegt zelf al dat het gewoon is om snapshots te maken, heb daar zelf ooit een Pentax voor gekocht voor mijn ouders. Doet prima zijn ding, heeft 7,2 MP (veel verder zou ik niet gaan met een compact). En als je bij de degelijke merken (Canon, Nikon, Sony, Pentax, Olympus, Fuji) blijft kan er volgens mij weinig "mis" gaan.
    Mijn objectieven zijn all round...

    Comment


    • #3
      Re: goedkope compactcamera

      Het beste kun je inderdaad naar bijv. de MediaMarkt of Saturn gaan om te gaan kijken wat er allemaal te koop is. Die zaken hebben een gigantisch aanbod van compacts....zo kun je er ook gelijk een beetje achterkomen wat er te koop is voor ongeveer 100 Euro.
      Een CF-kaartje in een compact? Die kaart is zowat net zo groot als het toestel zelf...meestal werken ze met SD-kaartjes.

      Is 100 Euro echter niet iets te weinig om toch wat kwalitatief goed spul te kunnen kopen? Het is zonde om geld aan een kermis artikel uit te gaan geven, en dat je met een kleine verhoging van je budget tot ongeveer 150 Euro wel iets beters zou kunnen kopen.

      Ben benieuwd wat je voorkeur gaat worden...
      Veel Nikon met een snuifje Tamron en Sigma.

      Comment


      • #4
        Re: goedkope compactcamera

        Voor 100 euro (of zelfs minder) koop je tegenwoordig prima compactjes voor de huis- tuin en keukengebruiker. Ik zou zelfs zeggen dat alles wat je meer uitgeeft kapitaalvernietiging / overbodig is. Je moet dan natuurlijk niet het nieuwste van het nieuwste nemen, maar op IQ staan de compactjes in die klasse al een tijdje stil, dus daar hoef je geen angst voor te hebben.
        Mijn objectieven zijn all round...

        Comment


        • #5
          Re: goedkope compactcamera

          Oorspronkelijk geplaatst door Endorfine Bekijk bericht

          Is 100 Euro echter niet iets te weinig om toch wat kwalitatief goed spul te kunnen kopen? Het is zonde om geld aan een kermis artikel uit te gaan geven, en dat je met een kleine verhoging van je budget tot ongeveer 150 Euro wel iets beters zou kunnen kopen.

          Ben benieuwd wat je voorkeur gaat worden...
          Ik ben het met je eens, maar de camera is niet voor mij maar voor m'n vrouw en die weten het meestal beter hé

          Ik denk gewoon dat er in de prijsklasse tot 100 euro ook wel goede en minder goede camera's te koop zijn... Misschien dat mij daar iemand raad kan geven!

          Stel dat ik toch mijn budget wat optrek, welk toestel van pakweg 150 euro doet het dan zoveel beter? Het aanbod is zo groot dat je door de bomen het bos niet meer ziet.
          Canon EOS 5D mark 3 - Canon Eos 5D mark 4 - Canon R5 - Canon EF 24-70mm f/2.8 L II USM - Canon EF 70-200mm f2.8 L IS II USM - Canon EF 85mm f/1.8 USM - Canon EF 100mm f/2.8 USM Macro - Flitsers Godox AD 200 (2x) - Godox AD 600 - ...

          Comment


          • #6
            Re: goedkope compactcamera

            Zoals je zelf zegd, die compacttoestellen komen uit a rato per fabrikant meerdere nieuw modellen per 6 maand !!
            De tijd dat je een bepaald model in de winkel kan kopen is at max 1,5 jaar.
            Geen mens die dat nog kan volgen.
            Ik raad je aan om je huiswerk te doen via de site van dpreview.com
            Daar kan je omgekeerd cronologisch de meeste toestellen zien die recent zijn uitgekomen, vele hebben ook testresultaten en reviews erbij.
            Je kan er ook zoeken op basis van prijsklasse en ander gewenste specs.
            Zelf zou ik gaan voor een van de merken die daar in domineren zoals canon, nikon, olympus, panasonic, samung.

            Comment

            Working...
            X