Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

flight simulator en dergelijke

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • flight simulator en dergelijke

    Beste medeforumgebruikers, ik ben op zoek naar mensen die als hobby hebben:
    flight simulator, of treinsimulator of scheepvaart simulator, (of misschien bestaat er ook zoiets voor ruimtevaart?)
    Liefst mensen die er gepassioneerd door zijn.
    Dit voor een foto-opdracht van de academie waar ik les volg.
    pm mij eventueel voor meer info.

  • #2
    Re: flight simulator en dergelijke

    Oorspronkelijk geplaatst door Control-Z Bekijk bericht
    Beste medeforumgebruikers, ik ben op zoek naar mensen die als hobby hebben:
    flight simulator, of treinsimulator of scheepvaart simulator, (of misschien bestaat er ook zoiets voor ruimtevaart?)
    Liefst mensen die er gepassioneerd door zijn.
    Dit voor een foto-opdracht van de academie waar ik les volg.
    pm mij eventueel voor meer info.
    Jaren geleden had Microsoft een simulator voor ruimtevaart.
    Stelde echter niet zoveel voor.

    Ik houd me wel bezig met deze zaken maar echt gepassioneerd ben ik niet.
    Ubi bene, ibi patria.
    BD0388BE
    Een website

    Comment


    • #3
      Re: flight simulator en dergelijke

      Heb hier nog een Flight Simulator liggen uit de jaren stillekens, nog nieuw met dooske, cd-ke, en een indrukwekkende handleiding.
      't Boelke zal waarschijnlijk niet meer draaien op Vista en Win 7, als het nog draait omder XP?
      Het hier zelfs nog een Joystick van Logitech die schud en beeft, force feed back, of zoiets heet dat spul.


      Grtz, RF
      Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
      Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

      Comment


      • #4
        Re: flight simulator en dergelijke

        Oorspronkelijk geplaatst door Control-Z Bekijk bericht
        Beste medeforumgebruikers, ik ben op zoek naar mensen die als hobby hebben:
        flight simulator, of treinsimulator of scheepvaart simulator, (of misschien bestaat er ook zoiets voor ruimtevaart?)
        Liefst mensen die er gepassioneerd door zijn.
        Probeer eens op het ivao forum . Je zal wel moeten registreren...
        bye, Maurice
        https://on4bam.com/
        Nikon D7500

        Comment


        • #5
          Re: flight simulator en dergelijke

          Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
          Heb hier nog een Flight Simulator liggen uit de jaren stillekens, nog nieuw met dooske, cd-ke, en een indrukwekkende handleiding.
          Zo stillekens zullen die jaren dan toch niet geweest zijn. Ik herinner me nog onze Flightsimulator 3.0, die integraal op een disketje paste. En dan was er nog plaats over...
          You're not supposed to look at the photograph, you’re supposed to look through it. It's a window. (J. Szarkowski)

          Comment


          • #6
            Re: flight simulator en dergelijke

            Probeer deze eens:


            GRATIS.
            Ubi bene, ibi patria.
            BD0388BE
            Een website

            Comment


            • #7
              Re: flight simulator en dergelijke

              iedereen bedankt voor de tips.
              misschien is mijn vraag niet duidelijk overgekomen.
              het gaat hem mij niet zozeer om het simulatorprogramma, maar vooral om de mensen die er mee "spelen".
              De opdracht is een portret in omgeving te maken van iemand die gepassioneerd is door zijn / haar hobby.
              Nu leek mij persoonlijk de wereld van de simulatorprogramma's wel een fotografisch interessant gegeven.
              Naar het schijnt zijn er die zo ver gaan dat ze een hele batterij schermen voor zich hebben hebben om alles zo groot mogelijk te kunnen uitvergroten.
              maar nog spectaculairder zou zijn, iemand die met een beamer werkt en thuis een cockpit heeft nagebouwd.
              het ivao forum lijkt me misschien een geschikte plaats om de vraag te stellen.

              Comment


              • #8
                Re: flight simulator en dergelijke

                Oorspronkelijk geplaatst door Control-Z Bekijk bericht
                Naar het schijnt zijn er die zo ver gaan dat ze een hele batterij schermen voor zich hebben hebben om alles zo groot mogelijk te kunnen uitvergroten.
                maar nog spectaculairder zou zijn, iemand die met een beamer werkt en thuis een cockpit heeft nagebouwd.
                het ivao forum lijkt me misschien een geschikte plaats om de vraag te stellen.
                Klopt, en als je kan wachten kan je naar hun LANparty gaan (elk jaar september). De laatste keren was dat in Everberg.
                Er zijn bij ivao mensen met een "echte" cockpit met een echte vliegtuigstoel e.d.
                bye, Maurice
                https://on4bam.com/
                Nikon D7500

                Comment


                • #9
                  Re: flight simulator en dergelijke

                  Ooit jarenlang F16 falcon 4 gevlogen en kende de ganse opstartprocedure vanbuiten door de knoppen in de cockpit aan te klikken. Soms kriebelt het maar de tijd ontbreekt .....
                  Mijn cougar trustmaster en rudder staan op zolder sedert alles op usb werkt
                  mijn website: www.devid.be - http://500px.com/devid - mijn blog

                  IMac/IPad/Mac Air 
                  D700 - D300 - D70[IR] 8-500 mm

                  Comment


                  • #10
                    Re: flight simulator en dergelijke

                    Ik zou in uw plaats eerder voor de simracer gaan. Een auto is veel goedkoper na te maken dan een vliegtuig en bijgevolg vindt ge ook meer mensen die het doen.

                    Oorspronkelijk geplaatst door Control-Z Bekijk bericht
                    iedereen bedankt voor de tips.
                    misschien is mijn vraag niet duidelijk overgekomen.
                    het gaat hem mij niet zozeer om het simulatorprogramma, maar vooral om de mensen die er mee "spelen".
                    De opdracht is een portret in omgeving te maken van iemand die gepassioneerd is door zijn / haar hobby.
                    Nu leek mij persoonlijk de wereld van de simulatorprogramma's wel een fotografisch interessant gegeven.
                    Naar het schijnt zijn er die zo ver gaan dat ze een hele batterij schermen voor zich hebben hebben om alles zo groot mogelijk te kunnen uitvergroten.
                    maar nog spectaculairder zou zijn, iemand die met een beamer werkt en thuis een cockpit heeft nagebouwd.
                    het ivao forum lijkt me misschien een geschikte plaats om de vraag te stellen.
                    http://www.mimoza.be/

                    Comment


                    • #11
                      Re: flight simulator en dergelijke

                      Van kindsaf jaren en jaren gedaan (vooral warbirds, GA, gewoonweg oude of militaire toestellen) tot ik in november 2009 mijn huidige MacBook Pro kocht. Er bestaat wel X-Plane (ooit koop ik die wel eens - als ik een veel krachtigere iMac heb ofzo), maar daar heb ik me niet aan gewaagd op deze MBP.
                      Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

                      Comment


                      • #12
                        Re: flight simulator en dergelijke

                        Probeer hier eens op het forum


                        Groeten

                        Erwin
                        Nikon D70, D300s / nikkor 70-200 VR / extender 1.7/ SB800 / lowepro compu trekker AW / ...
                        http://album.zoom.nl/user/lindberg/

                        Comment


                        • #13
                          Re: flight simulator en dergelijke

                          Oorspronkelijk geplaatst door erwin Bekijk bericht
                          Probeer hier eens op het forum


                          Groeten

                          Erwin
                          bedankt voor de tip, een Belze website met een forum dat is wat ik kan gebruiken om mijn vraag te stellen.

                          Comment


                          • #14
                            Re: flight simulator en dergelijke

                            Oorspronkelijk geplaatst door dengregg Bekijk bericht
                            Ik zou in uw plaats eerder voor de simracer gaan. Een auto is veel goedkoper na te maken dan een vliegtuig en bijgevolg vindt ge ook meer mensen die het doen.
                            Of amateur astronomen. Die gaan ook heel ver met apparatuur en constructie van eigen observatorium. Mss contact opnemen met volksterrenwachten? Grimbergen bv.

                            Henri
                            lidnummer: BD0435BE

                            Comment


                            • #15
                              Re: flight simulator en dergelijke

                              Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                              Jaren geleden had Microsoft een simulator voor ruimtevaart.
                              Stelde echter niet zoveel voor.
                              Microsoft Space Simulator was zijn tijd ver vooruit. Ik herinner me nog hoe ik destijds aan duizelingwekkende snelheid door het centrum van het Melkwegstelsel vloog.
                              pixelpusher

                              Comment

                              Working...
                              X