Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

direct-winkelen.com--> oplichterij

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • direct-winkelen.com--> oplichterij

    was vandaag op marktplaats.nl aan het zoeken achter een 2dehands 7d.

    had een advertentie gevonden voor 799euro, vond het al verdacht laag voor dit toestel, maar toch wat info gevraagd via mail.

    Redelijk vlug een antwoord gekregen dat het een aanbieding was tot 20/12/2010 via direct-winkelen.com.

    Mensen, trap hier niet in, ge bent uw zuurverdiende centjes kwijt!

    groeten, Marc
    1Dx & 5DIV*16-35L f4.0*24-70L II f2.8*70-200L II f2.8 * Sigma sports 150-600mm
    www.facebook.com/photographympictures[/COLOR][/I]

  • #2
    Re: direct-winkelen.com--> oplichterij

    Waarom zou dit dan oplichting zijn? Krijg je de camera niet? Geen echte winkel? Ik snap het niet.
    bye, Maurice
    https://on4bam.com/
    Nikon D7500

    Comment


    • #3
      Re: direct-winkelen.com--> oplichterij

      Inderdaad, wat is er nu juist mis met die online winkel ?

      Als je A zegt moete je ook B zeggen hé.
      BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
      Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

      Comment


      • #4
        Re: direct-winkelen.com--> oplichterij

        zoek via google eens naar ervaringen met deze winkel en je komt bij verschillende berichten uit van mensen die iets besteld hebben en betaald hebben, maar niks geleverd krijgen.

        als het te mooi is om waar te zijn, dan is het meestal ook echt zo!

        groeten, Marc
        1Dx & 5DIV*16-35L f4.0*24-70L II f2.8*70-200L II f2.8 * Sigma sports 150-600mm
        www.facebook.com/photographympictures[/COLOR][/I]

        Comment


        • #5
          Re: direct-winkelen.com--> oplichterij

          Oorspronkelijk geplaatst door tundra4ever Bekijk bericht
          zoek via google eens naar ervaringen met deze winkel en je komt bij verschillende berichten uit van mensen die iets besteld hebben en betaald hebben, maar niks geleverd krijgen.

          als het te mooi is om waar te zijn, dan is het meestal ook echt zo!

          groeten, Marc
          Klopt, lijkt me één grote foute boel.
          BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
          Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

          Comment


          • #6
            Re: direct-winkelen.com--> oplichterij

            Blijkbaar beginnen de klachten vanaf 12/12, het domein bestaat sinds 25 september. Vreemd dat er geen klachten te vinden zijn tussen 25/9 en 12/12.
            Blijkbaar gebruiken ze ten onrechte the "thuiswinkel" label (afgifte 1 april ) gecertificeerd sinds 1/1/2010 dus bijna 10 maanden voor de winkel actief werd.
            bye, Maurice
            https://on4bam.com/
            Nikon D7500

            Comment


            • #7
              Re: direct-winkelen.com--> oplichterij

              Oorspronkelijk geplaatst door tundra4ever Bekijk bericht
              zoek via google eens naar ervaringen met deze winkel ...
              Als men hier commentaar wil geven op iets, dan moet men maar zo correct zijn zelf zijn bevindingen te geven!
              Met "lees eens via Google" kunt ge alles slecht maken, zelfs BD!
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

              Comment


              • #8
                Re: direct-winkelen.com--> oplichterij

                Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                Als men hier commentaar wil geven op iets, dan moet men maar zo correct zijn zelf zijn bevindingen te geven!
                Met "lees eens via Google" kunt ge alles slecht maken, zelfs BD!
                Van BD heb ik ook al raar dingen gehoord zun, is een soort secte denk ik

                Comment


                • #9
                  Re: direct-winkelen.com--> oplichterij

                  Oorspronkelijk geplaatst door xafke Bekijk bericht
                  Van BD heb ik ook al raar dingen gehoord zun, is een soort secte denk ik
                  Jij hebt zekers iets van de Jos gelezen?
                  Last edited by VerSeg; 20 december 2010, 08:04. Reden: Typfout gecorrigeerd.
                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

                  Comment


                  • #10
                    Re: direct-winkelen.com--> oplichterij

                    @ Verseg

                    ik wou de mensen op BD enkel waarschuwen, als dat al niet meer mag...

                    als ik iets via internet ga bestellen, en het is een online winkel waar ik nog niet van gehoord heb of nog nooit iets gekocht, google ik op ervaringen met die winkel, en dan kom je soms bij zoiets uit ...

                    groeten, Marc
                    1Dx & 5DIV*16-35L f4.0*24-70L II f2.8*70-200L II f2.8 * Sigma sports 150-600mm
                    www.facebook.com/photographympictures[/COLOR][/I]

                    Comment


                    • #11
                      Re: direct-winkelen.com--> oplichterij

                      Oorspronkelijk geplaatst door tundra4ever Bekijk bericht
                      ik wou de mensen op BD enkel waarschuwen, als dat al niet meer mag...
                      Er is niets verkeerd mensen te verwittigen van oplichterij als je dat zelf beleefd hebt met een bepaalde winkel maar het is wat raar dit te doen zonder zelf ervaring te hebben en zich enkel te baseren op "internet".
                      Het is algemeen geweten dat negatieve kritiek veel sneller gepost wordt dan goede ervaringen ... dat is overal zo.
                      Maar het is waar als je de winkel opzoekt via Google kom je veel negatieve ervaringen tegen.
                      Last edited by VerSeg; 20 december 2010, 08:32.
                      Canon EOS Digital
                      BD0479BE

                      Comment


                      • #12
                        Re: direct-winkelen.com--> oplichterij

                        Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                        Het is algemeen geweten dat negatieve kritiek veel sneller gepost wordt dan goede ervaringen ... dat is overal zo.
                        Waar rook is, is meestal ook vuur hé ... doe trouwens net hetzelfde, zal altijd even rondkijken of er ervaringen (goed of slecht) zijn voor een bepaalde webwinkel, webhost, garage, toestel, school ... eender wat eigenlijk
                        Net zoals op eBay, als iemand minder dan 95% positieve feedback heeft zoek ik elders hoor, iemand die op 2000 verkopen één negatieve reactie heeft telt niet mee, maar als die 100 negatieve reacties heeft denk ik toch ook twee keer na voor ik iets koop, nu met Paypal valt het meestal nog wel mee ... ben je tenminste niet je geld kwijt als koper (als verkoper meestal wel jammer genoeg)

                        Mark
                        Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
                        Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

                        Comment


                        • #13
                          Re: direct-winkelen.com--> oplichterij

                          Oorspronkelijk geplaatst door LamboCars Bekijk bericht
                          Waar rook is, is meestal ook vuur hé ... doe trouwens net hetzelfde, zal altijd even rondkijken of er ervaringen (goed of slecht) zijn...
                          Honderden hebben de goede raad opgevolgd dat onder andere hier te vinden was over CVI (je weet wel) ... honderden vonden het een schandaal dat de transporteur de goederen niet leverde maar ermee vandoor ging ... honderden hebben zitten klagen over de transporteur en langs de andere kant de verkoper de hemel ingeprezen wegens zijn "gedienstigheid".
                          Tot later bleek dat de goederen nooit verstuurd werden en dat je fictieve trackingnummers kreeg ... de dealer was failliet!
                          Maar wat kan je heden nog steeds op internet vinden? Inderdaad met wat selectief lezen niets anders dan lof over de dealer en veel negatief over de transporteur!
                          Dus enkel voortgaan op wat je leest is niet altijd een garantie maar als je enkel negatief tegenkomt is het natuurlijk ook niet echt wat het moet zijn en kan je beter oppassen!
                          Canon EOS Digital
                          BD0479BE

                          Comment


                          • #14
                            Re: direct-winkelen.com--> oplichterij

                            Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                            Honderden hebben de goede raad opgevolgd dat onder andere hier te vinden was over CVI (je weet wel) ... honderden vonden het een schandaal dat de transporteur de goederen niet leverde maar ermee vandoor ging ... honderden hebben zitten klagen over de transporteur en langs de andere kant de verkoper de hemel ingeprezen wegens zijn "gedienstigheid".
                            Tot later bleek dat de goederen nooit verstuurd werden en dat je fictieve trackingnummers kreeg ... de dealer was failliet!
                            Maar wat kan je heden nog steeds op internet vinden? Inderdaad met wat selectief lezen niets anders dan lof over de dealer en veel negatief over de transporteur!
                            Dus enkel voortgaan op wat je leest is niet altijd een garantie maar als je enkel negatief tegenkomt is het natuurlijk ook niet echt wat het moet zijn en kan je beter oppassen!
                            Nochtans was er toen hier op BD reeds enige tijd te lezen dat er problemen waren (en dat ging niet over de transporteur), wat door veel mensen niet erg gesmaakt kon worden maar wel waarheid bleek te zijn....
                            http://www.myricreaties.be

                            Comment


                            • #15
                              Re: direct-winkelen.com--> oplichterij

                              Oorspronkelijk geplaatst door Rikkie Bekijk bericht
                              Nochtans was er toen hier op BD reeds enige tijd te lezen dat er problemen waren (en dat ging niet over de transporteur), wat door veel mensen niet erg gesmaakt kon worden maar wel waarheid bleek te zijn....
                              De dag dat ik hier gepost heb dat het niet aan de transporteur lag maar aan het bedrog van de verkoper kreeg ik plots de helft van BD op mijn kas, ik kreeg kwade berichtjes toegestuurd en ene dreigde zelfs met een proces wegens het verkondigen van "leugens".
                              Nu ja ... gesloten zaak en niemand spreekt nog over die man.
                              Canon EOS Digital
                              BD0479BE

                              Comment

                              Working...
                              X