Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

canon 5dmarkII

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • canon 5dmarkII

    heb canon d20 met 300mm2,8 +180mm 3,5
    wil nu nieuw toestel kopen voor vogelfotorafie en dacht aan canon 5d markII is dit een goede keuze en welke lenzen
    alvast bedankt voor de tips

    mvg benko

  • #2
    Re: canon 5dmarkII

    Oorspronkelijk geplaatst door benko Bekijk bericht
    heb canon d20 met 300mm2,8 +180mm 3,5
    wil nu nieuw toestel kopen voor vogelfotorafie en dacht aan canon 5d markII is dit een goede keuze en welke lenzen
    alvast bedankt voor de tips

    mvg benko
    Volgens mij is de 5dII niet echt de aangewezen keuze voor vogelfotografie ... dan heb je bereik nodig en een 5dII is full frame, dus dan zal je al snel 600mm en 800mm nodig hebben, terwijl je met een 7d de crop kan meetellen (klopt niet helemaal, maar dat is een andere discussie)

    Ik denk dat de meeste vogel fotografie met minstens 400mm op een 1d gedaan wordt, maar ik kan verkeerd zijn, ik heb een Canon 600mm kunnen lenen voor een weekje en heb deze op een 1d gebruikt ... schitterende combinatie, maar loodzwaar om een hele dag mee te sleuren, zelfs met een monopod (want hand held doe ik niet met zo'n lens ... heb wel eens twee foto's gemaakt 'uit de hand' op 1/1200 en die waren vlijmscherp, maar dan begint alles door te wegen ...)

    Mark
    Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
    Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

    Comment


    • #3
      Re: canon 5dmarkII

      Oorspronkelijk geplaatst door benko Bekijk bericht
      heb canon d20 met 300mm2,8 +180mm 3,5
      wil nu nieuw toestel kopen voor vogelfotorafie en dacht aan canon 5d markII is dit een goede keuze en welke lenzen
      alvast bedankt voor de tips

      mvg benko
      Absoluut zeker 7D kopen !!
      Imagination is more important than knowledge...
      http://www.kiekje.be

      Comment


      • #4
        Re: canon 5dmarkII

        Persoonlijk zou ik ook eerder gaan voor de 7D, vooral als je vogels wil vast leggen die vliegen. Het AF systeem van de 7D is toch net weer beter als die van 5D.

        rainforest photography, rain forest photography, tropical nature photography, Costa Rica photography, Costa Rica photos, nature photo tours, Costa Rica photo tours, nature photography tours, nature photography workshops, nature photography blog
        Last edited by Superdaantje; 19 december 2010, 18:06.

        Comment


        • #5
          Re: canon 5dmarkII

          Inderdaad voor de 7D gaan. Of de 1DmkIV natuurlijk as je de centen hebt
          5DmkIII en wat glas

          Comment

          Working...
          X