Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

iPad scherm

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • iPad scherm

    is dat van glas of van kunststof ?

    Enne kleven jullie daar een screenprotector op, of is dat niet nodig, of is het juist beter van niet ?
    ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
    Si non, on devient bonbon
    Et les gens nous mangent !"

  • #2
    Re: iPad scherm

    Het is glas - en dat verklaart deels het gewicht van de IPad.

    Ik heb er een folie opgeplakt, niet als bescherming maar om het effect van reflecties en vingerafdrukken te minimaliseren.
    Prepressure.com - mijn Engelstalig webstekje over 'printing museums', 'libraries' & nog zo veel meer

    Comment


    • #3
      Re: iPad scherm

      Ik heb er een folie opplakken voor alle zekerheid. Het is een groot scherm.
      Maar denk eraan dat die folie erop krijgen zonder bellen is vrij moeilijk omdat het zo'n groot scherm is.

      Apple biedt dat niet meer aan in de online shop. Maar ik weet niet waarom ze die eruit gegooid hebben.

      Vergeet ook niet dat als er een stofje onder de folie zit, dat dan misschien erger is voor het scherm.

      Als je een flip case gebruikt zoals de originele Apple case, dan is een extra bescherming misschien niet nodig.
      Tot sluitertijd, Dirk

      Comment


      • #4
        Re: iPad scherm

        tis glas, regelmatig es kuisen en in de apple case.
        meer doe ik er niet aan
        nikon stuff

        Comment


        • #5
          Re: iPad scherm

          Oorspronkelijk geplaatst door david_ve Bekijk bericht
          tis glas, regelmatig es kuisen en in de apple case.
          meer doe ik er niet aan
          hier ook,

          die folies krijg je nooit volledig stof en dus lucht vrij
          mijn website: www.devid.be - http://500px.com/devid - mijn blog

          IMac/IPad/Mac Air 
          D700 - D300 - D70[IR] 8-500 mm

          Comment


          • #6
            Re: iPad scherm

            Welja, als het van glas is, is het imho toch quasi kras-proof, want met een normale harde stylus kan je niets doen op een iPad.....
            Dus is een screen-protector wellicht overbodig.
            Bedankt voor jullie reacties.
            ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
            Si non, on devient bonbon
            Et les gens nous mangent !"

            Comment


            • #7
              Re: iPad scherm

              Oorspronkelijk geplaatst door FotoDirk Bekijk bericht
              Ik heb er een folie opplakken voor alle zekerheid. Het is een groot scherm.
              Maar denk eraan dat die folie erop krijgen zonder bellen is vrij moeilijk omdat het zo'n groot scherm is.

              Apple biedt dat niet meer aan in de online shop. Maar ik weet niet waarom ze die eruit gegooid hebben.

              Vergeet ook niet dat als er een stofje onder de folie zit, dat dan misschien erger is voor het scherm.

              Als je een flip case gebruikt zoals de originele Apple case, dan is een extra bescherming misschien niet nodig.
              @Dirk : Scherm op voorhand volkleven met Scotch magic tape, dat er in een warme vochtige badkamer afhalen, en dan de folie aanbrengen. Bubbels verdrijven met een credit card, of gewoon je Delhaize/GB card
              Zo doe ik het toch bij pda/smartphones.
              ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
              Si non, on devient bonbon
              Et les gens nous mangent !"

              Comment


              • #8
                Re: iPad scherm

                Ik heb er een folie opgeplakt vooraleer ik de iPad voor het eerst opzette.
                Nu al 5 maanden dezelfde folie, en enkel wat luchtbellen aan de rand, dus die storen niet.
                Ik had ook al eerder een lederen case (niet die van Apple) en ik heb maar schrik van krassen als de iPad uit de case is.

                Bestaat dat echt, zo krasvrij glas dat een folie overbodig is? Ik zou niet willen dat ie eens uit mijn handen glijdt en Murphygewijs met het glas over de grond rijdt. En dan oef, niet kapot, maar een jaap van een kras.

                En dus is ie nog nieuw, hoewel ik in bijna een half jaar al een paar 100 uren igePad heb.
                En nog val ik van de ene verbazing in de andere.

                Daarnet zat ik dus gewoon TV te kijken op dat ding; had ik 3 dagen geleden nog niet eens kunnen vermoeden.

                Getikt op mijn iPad.

                Comment


                • #9
                  Re: iPad scherm

                  Hallo,

                  Ik heb een protector op de iPad geplakt: lastig en tijdrovend karweitje ...
                  Maar als het eenmaal is gebeurd zijn selchts enkele piepkleine "bubbeltjes" aan de zijkanten het enige wat je kan zien.
                  Voor mij dus

                  jaja
                  Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
                  Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

                  Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

                  Comment


                  • #10
                    Re: iPad scherm

                    Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
                    @Dirk : Scherm op voorhand volkleven met Scotch magic tape, dat er in een warme vochtige badkamer afhalen, en dan de folie aanbrengen. Bubbels verdrijven met een credit card, of gewoon je Delhaize/GB card
                    Zo doe ik het toch bij pda/smartphones.

                    Zo heb ik het ook gedaan, en dat werkt super. Maar reken wel in plaats van een kwartiertje voor een pda, een uurtje voor een Ipadje.
                    En toen ik zag wat er aan kwaliteitsverlies was door de folie (mat) vloog de folie er direkt terug af.
                    Puur natuur, tegen de tijd dat er krassen op zitten kan je er nog een folie op kleven. of een nieuwe kopen.

                    Comment


                    • #11
                      Re: iPad scherm

                      Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
                      Zo heb ik het ook gedaan, en dat werkt super. Maar reken wel in plaats van een kwartiertje voor een pda, een uurtje voor een Ipadje.
                      En toen ik zag wat er aan kwaliteitsverlies was door de folie (mat) vloog de folie er direkt terug af.
                      Puur natuur, tegen de tijd dat er krassen op zitten kan je er nog een folie op kleven. of een nieuwe kopen.
                      Wel, da's mijn gedacht ook - trouwens zal het scherm ook niet een beetje minder "gevoelig" worden met zo'n screen-protector ?
                      En zoals is al zei: als je enkel met je vingertoppen over dat scherm glijdt zie ik echt niet hoe daar krassen kunnen op komen.

                      Als GSM heb ik tegenwoordig ( onder andere ) een Nokia N900 - had er eerst een glanzende screen-protector op gekleefd ( op een N900 kan je wél met een stylus werken ), maar die dan vanwege de fingerprints vervangen door een matte.
                      Veel minder fingerprints, maar ook mindere beeldkwaliteit.

                      Tja, 't is altijd een beetje afwegen wat de prioriteiten zijn.

                      Volgende iPad zou retina-display hebben, las ik.
                      ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                      Si non, on devient bonbon
                      Et les gens nous mangent !"

                      Comment


                      • #12
                        Re: iPad scherm

                        Ik gebruik iPad gewoon zoals ik hem gekocht heb
                        Geen folie voor mij
                        groetjes aline

                        Comment


                        • #13
                          Re: iPad scherm

                          Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht

                          Volgende iPad zou retina-display hebben, las ik.
                          Is dat zo? Elke volgende zal wel iets beter zijn natuurlijk. En zoals altijd zal ik hem niet kopen.....

                          Comment


                          • #14
                            Re: iPad scherm

                            Mijn iPad is "beschremd" door een lederen "case" of "folio".
                            Op het scherm zelf heb ik geen folie geplakt, dat is gewoon "puur natuur". Na enkele maanden redelijk intensief gebruik is er op het scherm nog geen enkel krasje te bespeuren.
                            Eén tot tweemaal per week veeg ik het scerm even met een zachte doek (microvezel) en een product waar ik ook mijn bril en mijn objectieven mee "kuis" (dan zijn die "vettige" vingersproren weer even weg , alhoewel ze niet echt opvallen, tenzij je je scherm echt in "tegenlicht" houdt).

                            Jan
                            Jan Akkermans
                            (BD1097BE)
                            Fujifilm GFX 100S, X-T5, X-T3, X-Pro3 en wat glas

                            Comment


                            • #15
                              Re: iPad scherm

                              http://shop.ipadplanet.nl/iPad-screen-protectors
                              Nikon D700 + Grip / Nikkor AF-S 14-24G ED / Nikkor AF-S 24-70mm f/2.8G ED / Nikkor AF-S 80-200 F2.8D IF-ED / SB800

                              Comment

                              Working...
                              X