Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Probleem Canon EOS1000D

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Probleem Canon EOS1000D

    Hallo,
    Sinds kort wil mijn Canon camera niet meer standaard scherpstellen. Op dit moment maakt mijn camera alleen foto's met de MF functie op de lens, als ik deze op AF zet kan ik drukken wat ik wil echter maakt deze dan geen foto's. Op MF blijven de foto's onscherp!! Met de handleiding van Canon wordt ik ook niet veel wijzer.
    Wie kan mij helpen met het oplossen van dit probleem het zal ongetwijfeld een kleinigheid betreffen maar ik zie het even niet meer zitten.
    Alvast bedankt.
    Groeten Peter

  • #2
    Re: Probleem Canon EOS1000D

    Oorspronkelijk geplaatst door Peter975 Bekijk bericht
    Hallo,
    Sinds kort wil mijn Canon camera niet meer standaard scherpstellen. Op dit moment maakt mijn camera alleen foto's met de MF functie op de lens, als ik deze op AF zet kan ik drukken wat ik wil echter maakt deze dan geen foto's. Op MF blijven de foto's onscherp!! Met de handleiding van Canon wordt ik ook niet veel wijzer.
    Wie kan mij helpen met het oplossen van dit probleem het zal ongetwijfeld een kleinigheid betreffen maar ik zie het even niet meer zitten.
    Alvast bedankt.
    Groeten Peter
    Maak de contactpunten van de lens eens schoon. Test ook es met een andere lens, dan weet je of het aan de lens of de camera ligt.
    David Leemans
    Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

    Comment


    • #3
      Re: Probleem Canon EOS1000D

      De contactpuntjes heb ik gereinigd echter nog zonder resultaat.
      Helaas heb ik maar een lens ter beschikking dus kan de tip niet volledig uitvoeren.
      In het display tijdens het schieten van een foto staat in het kijkvenster rechtsonderin een 9 met een knipperend groene stip. Ook verschijnt de tekst Busy en hij flitst op dat moment. Helaas maakt deze nog steeds geen foto. Misschien is dit herkenbaar voor iemand ?

      Comment


      • #4
        Re: Probleem Canon EOS1000D

        Waarom zouden de foto in MF niet scherp zijn? Je stelt scherp op het matglas(niet makkelijk, maar het kan) en je drukt af. Of haal je alleen de schakelaar om en stel je niet scherp?
        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

        Comment


        • #5
          Re: Probleem Canon EOS1000D

          Helaas stelt de camera zichzelf niet scherp zodra ik het knopje indruk. Normaal is het zo dat ik zachtjes druk waarna de camera zichzelf scherpsteld en dat ik dan door kan drukken voor een scherpe foto. Dit lukt op dit moment helaas niet wat ik heel jammer vindt aangezien er op dit moment prachtige foto's te maken zijn. Op MF kan ik helaas niet echt mooie scherpe foto's maken vandaar.

          Comment


          • #6
            Re: Probleem Canon EOS1000D

            Oorspronkelijk geplaatst door Peter975 Bekijk bericht
            De contactpuntjes heb ik gereinigd echter nog zonder resultaat.
            Helaas heb ik maar een lens ter beschikking dus kan de tip niet volledig uitvoeren.
            In het display tijdens het schieten van een foto staat in het kijkvenster rechtsonderin een 9 met een knipperend groene stip.
            Die 9 geeft de buffer aan, hoeveel shots er nog kunnen genomen worden vooaleer de bufer vol is.
            Die groene stip is de AF confirmatie, die licht alleen op als je een AF lock hebt.

            Ook verschijnt de tekst Busy en hij flitst op dat moment.
            Dat lijkt me niet normaal.

            Helaas maakt deze nog steeds geen foto. Misschien is dit herkenbaar voor iemand ?
            Helaas niet, lijkt me toch dat er een probleem is met je lens of camera.
            David Leemans
            Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

            Comment


            • #7
              Re: Probleem Canon EOS1000D

              Misschien eens de standaardinstellingen van de Camera terugzetten?
              Kan nooit geen kwaad!

              Comment


              • #8
                Re: Probleem Canon EOS1000D

                Ook al geprobeerd zonder resultaat......helaas.

                Comment


                • #9
                  Re: Probleem Canon EOS1000D

                  Het flitsen en busy is wel normaal.
                  Met de lens op AF zal het toestel niet trekken voor het succesvol kunnen focussen heeft.
                  Het flitsen is zijn AF-hulp...

                  Alles is dus gevolg van het niet kunnen scherpstellen.
                  Je zal echt toch eens een lens van iemand anders moeten gebruiken om te zien of het probleem niet in de lens zit. (dit lijkt mij het meest waarschijnlijk)
                  Canon eos 50D - tamron 17-50mm f/2.8 sp di ii vc - Sony RX100 (eerste generatie)

                  Comment


                  • #10
                    Re: Probleem Canon EOS1000D

                    Logisch gezien ligt dit probleem aan de lens.
                    Als je nog garantie hebt zo ik zo snel mogelijk naar de winkel gaan.(zonder garatnie ook)

                    Mvg

                    Comment


                    • #11
                      Re: Probleem Canon EOS1000D

                      Oorspronkelijk geplaatst door Peter975 Bekijk bericht
                      ...
                      Op MF blijven de foto's onscherp!!
                      ...
                      Lijkt me dat je lens kappot is.
                      Best eens naar de winkel lopen en daar vragen of ze het even willen testen met een ander toestel / lens.

                      Comment

                      Working...
                      X