Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

SD Riviertjes in de sneeuw - 27-DEC-2010

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • SD Riviertjes in de sneeuw - 27-DEC-2010

    Na de SD rond de riviertjes van de Hoge Venen, de Statte en de Hoëgne, kwam al snel de vraag dit nog eens over te doen in de sneeuw. In de hoop dat de huidige weersomstandigheden nog even doorzetten is het plan nu om de 27ste inderdaad terug richting Hoëgne te trekken voor een halve dag "riviertjes in de sneeuw". (Er is al gelegenheid geweest natuurlijk maar het werk liet niet toe iets eerder te organizeren).

    Deze keer zullen we niet van de "Pont de Belleheide" vertrekken maar van de "Pont de Centenaire", zo'n 4km verder stroomopwaarts in het dorpje Hockai.

    Routebeschrijving: op de A27/E42 neem afrit 10. (Voor de deelnemers aan de vorige SD: dit is niet dezelfde afrit als in november). Deze afrit is Francorchamps. Aan het einde van de afrit draai je links, de brug over de autoweg over als je van het zuiden komt; als ven het noorden komt ga je naar rechts. Je bent dan op de n640. Hier neem je de 1ste straat rechts. Deze straat is zo'n 350 meter voorbij de brug op de n640, genaamd de "Baronheid" die verder overgaat in de rue Abbé Dossonge. Als je op een "T" uitkomt ga je naar links, de Route de Cockafaigne op. Je neemt op deze weg de eerste straat rechts "Devant Chéneu", er staat een bordje naar de Hoëgne. Rijd deze straat helemaal af tot het einde, er is parking aan de kant zo'n 50 m voor de Hoëgne. Opgelet echter: op een paar honderd meter voor de Hoëgne moet je een brugje over met vlak erna een kleine stijle helling. In de huidige weersomstandigheden, als het sterk vriest of net gesneeuwd heeft, kan het verstandiger zijn de wagen aan de kant te parkeren voor het brugje en de paar 100 meter tot aan de Hoëgne te voet te gaan. Zelfs als je tot aan de parking rijdt, is er een dikke tweede "opgelet": de weg loopt verder tot aan het riviertje en de "Pont du Centenaire" maar als er periodes van vriezen en smelten elkaar afwisselen is deze weg van aan de parking tot aan het riviertjes één ijsbaan, en moet je je weg naar beneden zoeken langs de weg. Niet onderschatten: het is écht een glijbaan!

    We spreken af op de parking. Eens verzameld, steken we de brug over en gaan stroomafwaarts; al snel is er meer dan genoeg materiaal voor wat mooie plaatjes.

    Afspraak om 9u. De bedoeling is om de hele voormiddag te gebruiken voor deze SD.

    Mensen die interesse getoond hebben via het forum, worden verzocht ten laatste de 24ste hun deelname te bevestigen. Sommige mensen die via de peiling hun naam al opgegeven hadden worden toch verzocht dit nu, na de aankondiging, nog eens te doen ten einde alle hieronder gevraagde gegevens te kunnen verzamelen.

    Bij bevestigen deelname graag de volgende gegevens mee PM-en:
    • Forumnaam
    • Naam en voornaam
    • Adres (of toch een gemeente, zodat eventueel carpooling kan afgesproken worden).
    • BD lidnummer
    • Graag een gsm-nummer: handig bij vertraging of laatste minuut afzeggen de dag van de SD zelf.
    • Email.

    Graag vermelden of je eventueel mensen mee kan nemen, of je naar vervoer zoekt, etc Ik zal proberen carpooling te coordineren indien mogelijk.


    UPDATE 24/12/2010

    Beste vrienden

    Het wordt maandag een echt mini-SD, met z'n zessen. Dat heeft natuurlijk ook zijn voordelen, zeker met dit weer en de omgeving waar we naartoe gaan.

    Deelnemers:

    Ronald Cuypers: rijdt met Ajiun mee
    JumpingJacquesflash: rijdt met mij mee
    Ajuin
    DDboke: komt van Gent
    Romulus: komt van Meise
    fotosdirk gaat ook mee!
    Yours truly (Parrotman aka Hans)

    Afspraak blijft rond 9u ter plaatse. Gezien de weersomstandigheden begrijp ik dat er mogelijk vertragingen zijn. Laat dan aub iets weten. Ook mocht je het op het laatste ogenblik beter vinden niet te gaan contacteer me dan even.

    Ik stel wel voor om af te spreken in het dorpje Hockai en nog NIET helemaal tot aan het riviertje te rijden. We kunnen dan kijken hoe de toestand van de weg is en het ok is om samen verder te rijden of een kilometertje te wandelen.

    Ik zal deze info ook bij in het topic op het forum plaatsen.

    Prettige Kerst alvast aan iedereen!
    Last edited by parrotman; 24 december 2010, 15:01.
    Web: http://www.hanscouwenbergh.be
    Like my page! https://www.facebook.com/HansCouwenberghPhotography?ref=hl

  • #2
    Re: SD Riviertjes in de sneeuw

    Hans,

    Dit is weer een heel knap initiatief van je!

    Ik ben er zeker van dat het weer een top-SD gaat worden; door de sfeer van sneeuw en ijs gaat er deze keer een extra dimensie bijkomen.
    Mij mag je alvast inschrijven, rekening houdend met allerlei omstandigheden...
    Indien je een carpooling voor mij kan organiseren (ik wil eventueel brandstofkosten delen)
    Ik kijk er alvast naar uit !

    groeten,

    Roland

    Forumnaam: Roland Cuypers
    Naam en voornaam: Roland Cuypers
    Adres (of toch een gemeente, zodat eventueel carpooling kan afgesproken worden).
    Carpoolparking E40 in Boutersem of Tienen
    BD lidnummer BD0725BE
    Graag een gsm-nummer: handig bij vertraging of laatste minuut afzeggen de dag van de SD zelf. 0476-390470
    Email. cuypers.roland@skynet.be
    Last edited by Roland Cuypers; 19 december 2010, 14:26.

    Comment


    • #3
      Re: SD Riviertjes in de sneeuw - 27-DEC-2010

      Hans,

      Dat belooft weer mooie foto's in dat winterse landschap.
      Je mag mij aan de lijst van de deelnemers toevoegen.
      Zoals Roland, wil ik ook graag gebruik maken van een plaatsje voor carpooling (tegen betaling deel brandstof).

      Jumpingjacquesflash
      Jacques Willems
      Kessel-Lo bij Leuven
      BD0681BE
      GSM per PM
      Email per PM
      BD0681BE -
      Life is like a camera. Just focus on what’s important, capture the good times, develop from the negatives, and if things don’t turn out – take another shot. - Unknown

      Comment


      • #4
        Re: SD Riviertjes in de sneeuw - 27-DEC-2010

        Ik zou graag meegaan maar heb die dag geen verlof
        Spijtig, misschien een volgende keer...

        Groeten,

        M.
        http://markwijnants.zenfolio.com/
        Canon EOS 5D MarkIII & EOS 7D + EF 50 F1.8 II + EF 16-35L F4 IS USM + EF 24-105L F4 IS USM + EF 100-400L F4.5-5.6 IS USM + GP-E2 GPS Logger + Speedlite 580EX + MacBook Air 13'

        Comment


        • #5
          Re: SD Riviertjes in de sneeuw - 27-DEC-2010

          Ik ben aan de Pont de Centenaire geweest.
          Die steile helling net voorbij de brug over de oude spoorbaan is NIET te doen met zomerbanden, amper met winterbanden. Beneden is er ook GEEN parking meer omdat een sneeuwruimer de sneeuw daar opgehoogd heeft. Ik heb mijn wagen aan de Café de la Station (vlakbij het kerkje) geplaatst en te voet via de oude spoorwegbedding gewandeld tot aan het bewust brugje 'Devant Chéneu". Dat is dan een kilometer meer wandelen; maar dat had ik er wel voor over.
          Last edited by patrickL; 19 december 2010, 22:12.
          [FONT=Arial][SIZE=1]Woonplaats: rond het Hasseltse.

          Comment


          • #6
            Re: SD Riviertjes in de sneeuw - 27-DEC-2010

            Oorspronkelijk geplaatst door patrickL Bekijk bericht
            Ik ben aan de Pont de Centenaire geweest.
            Die steile helling net voorbij de brug over de oude spoorbaan is NIET te doen met zomerbanden, amper met winterbanden. Beneden is er ook GEEN parking meer omdat een sneeuwruimer de sneeuw daar opgehoogd heeft. Ik heb mijn wagen aan de Café de la Station (vlakbij het kerkje) geplaatst en te voet via de oude spoorwegbedding gewandeld tot aan het bewust brugje 'Devant Chéneu". Dat is dan een kilometer meer wandelen; maar dat had ik er wel voor over.
            Bedankt voor de info: dat de parking gebruikt was voor sneeuwophoping wist ik nog niet... Ik neem aan dat het laatste stukje van de weg naar de Pont de Centenaire ook een glijbaan is?
            Web: http://www.hanscouwenbergh.be
            Like my page! https://www.facebook.com/HansCouwenberghPhotography?ref=hl

            Comment


            • #7
              Re: SD Riviertjes in de sneeuw - 27-DEC-2010

              Oorspronkelijk geplaatst door parrotman Bekijk bericht
              Bedankt voor de info: dat de parking gebruikt was voor sneeuwophoping wist ik nog niet... Ik neem aan dat het laatste stukje van de weg naar de Pont de Centenaire ook een glijbaan is?
              Dat viel te voet zeker mee. Er was 1 wagen die toch naar beneden (dat steil stukje waar dat huis rechts staat) was gegaan. Met 6 man moeten duwen om die wagen een beetje grip te laten krijgen.
              [FONT=Arial][SIZE=1]Woonplaats: rond het Hasseltse.

              Comment


              • #8
                Re: SD Riviertjes in de sneeuw - 27-DEC-2010

                Helaas,
                maar ik moet ook gaan werken.
                Had er graag bij geweest.

                Amuseer jullie.
                www.photo-rudi.be

                Comment


                • #9
                  Re: SD Riviertjes in de sneeuw - 27-DEC-2010

                  Wordt leuk...

                  You don't like my pics? Zero sugar, zero taste...
                  [...dwarsliggers houden de sporen recht...]
                  Imagening the world with Nikon and Tamron stuff


                  Comment


                  • #10
                    Re: SD Riviertjes in de sneeuw - 27-DEC-2010

                    normaliter ben ik van de partij
                    gegevens zijn dezelfde als vorige keer
                    We all go a little mad sometimes. Haven't you?
                    Eindelijk webstek http://patrickfranqui.zenfolio.com

                    Comment


                    • #11
                      Re: SD Riviertjes in de sneeuw - 27-DEC-2010

                      Ik zou ook graag meegaan, maar vind het een beetje te ver met de auto in deze winteromstandigheden, ik zou graag met de trein gaan, en dan eventueel carpoolen (tegen vergoeding natuurlijk) met iemand die dichter woont dan wij (Tielt).


                      Franky

                      Comment


                      • #12
                        Re: SD Riviertjes in de sneeuw - 27-DEC-2010

                        Roland, Jacques,

                        Ik zal jullie in Tienen komen oppikken anders (is maar een kleine omweg). Jullie zorgen voor de ambiance dan he...

                        You don't like my pics? Zero sugar, zero taste...
                        [...dwarsliggers houden de sporen recht...]
                        Imagening the world with Nikon and Tamron stuff


                        Comment


                        • #13
                          Re: SD Riviertjes in de sneeuw - 27-DEC-2010

                          Bedankt allezins, om hoelaat moeten wij dan in Tienen staan?



                          Franky

                          Comment


                          • #14
                            Re: SD Riviertjes in de sneeuw - 27-DEC-2010

                            Oorspronkelijk geplaatst door ajuin Bekijk bericht
                            Roland, Jacques,

                            Ik zal jullie in Tienen komen oppikken anders (is maar een kleine omweg). Jullie zorgen voor de ambiance dan he...
                            ..; Heel knap voorstel...al nen dikke merci !

                            Kleine omweg Komende uit het Antwerpse...

                            We houden kontakt


                            Roland

                            Comment


                            • #15
                              Re: SD Riviertjes in de sneeuw - 27-DEC-2010

                              Oorspronkelijk geplaatst door franvd Bekijk bericht
                              Bedankt allezins, om hoelaat moeten wij dan in Tienen staan?



                              Franky
                              Het is nog ca 1:20 u rijden van Tienen tot bestemming, reken maar uit

                              Roland

                              Comment

                              Working...
                              X