Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

HDR vanuit een luchtballon

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • HDR vanuit een luchtballon

    Deze foto heb ik deze zomer gemaakt vanuit een luchtballon
    Dit is een Single Raw HDR bewerkt met lightroom
    Omdat deze foto via Flickr is geupload is de langste zijde maar 640p
    Wil je de foto toch groter zien klik dan op deze Link



    Foto is aangepast na enkele kritische opmerkingen :

    Last edited by jimbojames78; 23 december 2010, 15:48.
    Canon 5D MarkIII , Canon 24-105 F4 IS USM L , Canon 70-200 F4 IS USM L

    Jay Art's

  • #2
    Re: HDR vanuit een luchtballon

    Heel mooi vooral de grote versie.

    gr.ron.
    http://exhi-fotografie.nl

    Comment


    • #3
      Re: HDR vanuit een luchtballon

      Grote versie is inderdaad indrukwekkend. Maar het stoort me wel een beetje dat de lucht in de weerspiegeling in het water een totaal andere kleur heeft dan de lucht erboven.
      Groeten,
      Geert

      Comment


      • #4
        Re: HDR vanuit een luchtballon

        Die grote is inderdaad mooi, al vind ik die melkchocolade-achtige lucht wat minder.

        Comment


        • #5
          Re: HDR vanuit een luchtballon

          Oorspronkelijk geplaatst door doudeke Bekijk bericht
          Die grote is inderdaad mooi, al vind ik die melkchocolade-achtige lucht wat minder.
          Hier volg 'k
          'Yesterday is history.Tomorrow is a mystery.Today is a gift.That 's why we call it the present .
          Grtjs, Jacky

          Comment


          • #6
            Re: HDR vanuit een luchtballon

            Mooie plaat, maar het lijkt dat er een kleurtoning over de lucht gelegd is, een kleur die nergens anders in het landschap terug te vinden is, wat een beetje vreemd is.
            Je zou minstens hetzelfde in de reflecties in het landschap moeten zien (en meestal zijn die kleuren dan nog meer uitgesproken door de reflectie), en ook het gras zou enige warme tinten moeten vertonen, als de lucht echt die kleur had.

            HDR is anders wel netjes uitgevoerd (behalve de lichtere zones langs de randen van de waterreflecties = halo's), hoewel de lichte plek in de lucht nog iets meer detail had mogen tonen.
            www.damafoto.be
            Facebook Damafoto

            Comment


            • #7
              Re: HDR vanuit een luchtballon

              Oorspronkelijk geplaatst door Dama Bekijk bericht
              Mooie plaat, maar het lijkt dat er een kleurtoning over de lucht gelegd is, een kleur die nergens anders in het landschap terug te vinden is, wat een beetje vreemd is.
              Je zou minstens hetzelfde in de reflecties in het landschap moeten zien (en meestal zijn die kleuren dan nog meer uitgesproken door de reflectie), en ook het gras zou enige warme tinten moeten vertonen, als de lucht echt die kleur had.

              HDR is anders wel netjes uitgevoerd (behalve de lichtere zones langs de randen van de waterreflecties = halo's), hoewel de lichte plek in de lucht nog iets meer detail had mogen tonen.
              Ook mijn mening....maar het moet fantastisch zijn daar...hoog in de lucht met een prachtig uitzicht!
              Vind de lucht minder maar de rest...
              Gr Pascale
              Eerlijkheid duurt het langst!!
              Mijn website: http://www.degrafon.be/

              Comment


              • #8
                Re: HDR vanuit een luchtballon

                Oorspronkelijk geplaatst door Dama Bekijk bericht
                Mooie plaat, maar het lijkt dat er een kleurtoning over de lucht gelegd is, een kleur die nergens anders in het landschap terug te vinden is, wat een beetje vreemd is.
                Je zou minstens hetzelfde in de reflecties in het landschap moeten zien (en meestal zijn die kleuren dan nog meer uitgesproken door de reflectie), en ook het gras zou enige warme tinten moeten vertonen, als de lucht echt die kleur had.

                HDR is anders wel netjes uitgevoerd (behalve de lichtere zones langs de randen van de waterreflecties = halo's), hoewel de lichte plek in de lucht nog iets meer detail had mogen tonen.
                Klop als een bus
                Bedankt voor jullie kritische opmerkingen ( hier heb ik tenminste wat aan)
                Ik heb inderdaad een kleurtoning over de lucht gelegd om een warmere sfeer te creëren
                De halo's waren me ook opgevallen en ben nu een nieuwe versie aan het maken.
                Waar zowel de weerspiegeling in het water en ook de bomen een warmere gloed krijgen.
                De Halo's zal ik toch met photoshop moeten wegwerken.
                De gehele foto heb ik met Lightroom gemaakt.
                Op zich was het contrast verschil op de originele foto zo groot dat ik er nog altijd van versteld sta hoeveel detail er eigenlijk nog in een Raw foto zit.
                Canon 5D MarkIII , Canon 24-105 F4 IS USM L , Canon 70-200 F4 IS USM L

                Jay Art's

                Comment


                • #9
                  Re: HDR vanuit een luchtballon

                  Oorspronkelijk geplaatst door jimbojames78 Bekijk bericht
                  Klop als een bus
                  Bedankt voor jullie kritische opmerkingen ( hier heb ik tenminste wat aan)
                  Ik heb inderdaad een kleurtoning over de lucht gelegd om een warmere sfeer te creëren
                  De halo's waren me ook opgevallen en ben nu een nieuwe versie aan het maken.
                  Waar zowel de weerspiegeling in het water en ook de bomen een warmere gloed krijgen.
                  De Halo's zal ik toch met photoshop moeten wegwerken.
                  De gehele foto heb ik met Lightroom gemaakt.
                  Op zich was het contrast verschil op de originele foto zo groot dat ik er nog altijd van versteld sta hoeveel detail er eigenlijk nog in een Raw foto zit.
                  Wat ik doe om de halo's (in lightroom) onder controle te houden: fill light opendraaien tot je het gewenst effekt hebt en de halo's temperen door de "blacks"-schuiver wat open te draaien, daarna je saturatie naar beneden halen, want die zal nu te heftig geworden zijn.
                  Zou zeker en vast de gegradueerde filter ervan af halen; je hebt zowiezo al een heel mooi beeld.

                  Grote versie:
                  www.brunodyserinck.be
                  https://www.facebook.com/pages/Bruno...88376907872022

                  Comment


                  • #10
                    Re: HDR vanuit een luchtballon

                    wow de grote is super cool man
                    nikon stuff

                    Comment


                    • #11
                      Re: HDR vanuit een luchtballon

                      Volgens mij kan die HDR bewerking toch beter
                      Nikon D7000 - Sigma 17-70mm 2.8/4 - Nikon 35mm/1.8g - Nikon 70-300mm vr
                      http://www.7horses.be http://www.facebook.com/7horses.be http://www.redbubble.com/people/7horses

                      Comment


                      • #12
                        Re: HDR vanuit een luchtballon

                        Ik heb de foto wat aangepast.
                        De vorige versie kan je nog terugvinden op Flickr
                        Last edited by jimbojames78; 20 december 2010, 17:28.
                        Canon 5D MarkIII , Canon 24-105 F4 IS USM L , Canon 70-200 F4 IS USM L

                        Jay Art's

                        Comment


                        • #13
                          Re: HDR vanuit een luchtballon

                          Sorry hoor... maar die lucht blijft een draak op een verder prachtig beeld!
                          www.brunodyserinck.be
                          https://www.facebook.com/pages/Bruno...88376907872022

                          Comment


                          • #14
                            Re: HDR vanuit een luchtballon

                            Prachtige plaat.
                            Grtjs

                            Comment


                            • #15
                              Re: HDR vanuit een luchtballon

                              Heb nog eens een poging ondernomen om mn lucht goed te krijgen.
                              Maar als je ziet wat ik van de originele foto heb gemaakt.
                              Dan denk ik toch wel da'k mn best gedaan heb.

                              Dit is de originele foto zoals hij uit de camera kwam:
                              Canon 5D MarkIII , Canon 24-105 F4 IS USM L , Canon 70-200 F4 IS USM L

                              Jay Art's

                              Comment

                              Working...
                              X