Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

welke cf in 5dmark2

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • welke cf in 5dmark2

    Welk geheugenkaartje zou ik best kopen bij aankoop nieuwe 5dmark2,iemand ervaring,graag hulp van bezitters van dit toestel.

  • #2
    Re: welke cf in 5dmark2

    Zelf gebruik ik de Sandisk Extreme 60MB/s 8GB en de Sandisk Ultra 30 Mb/'s 8GB. Beide goede kaarten. De Extreme is wel stuk duurder en merk in de camera zelf niet zo heel veel verschil met wegschrijven

    Comment


    • #3
      Re: welke cf in 5dmark2

      Ik gebruik van alles...San Disk Extreme III 8Gb (30mb/s) tot Extreme 16 Gb (60 mb/s) Ik heb nog niet meegemaakt dat de camera me niet bij kon houden (met de 10D had ik dat continu)
      Hou er rekening mee dat de RAW files erg groot zijn, dus een kaart met veel Gb is wel lekker. In iedergeval 8Gb zou mijn advies zijn.

      Ohja...ik had wel eens problemen dat mijn camera de files niet kon openen (lege kaart gaf hij aan) dat kwam omdat ik de kaart formateerde via de PC. Nu ik de kaart leeg en formateer via de camera zelf heb ik nooit meer dat rot probleem.

      Comment


      • #4
        Re: welke cf in 5dmark2

        Oorspronkelijk geplaatst door Superdaantje Bekijk bericht
        Zelf gebruik ik de Sandisk Extreme 60MB/s 8GB en de Sandisk Ultra 30 Mb/'s 8GB. Beide goede kaarten. De Extreme is wel stuk duurder en merk in de camera zelf niet zo heel veel verschil met wegschrijven
        Heb jij een 5dMkII naast je 7D???
        De RAW's van een 5DmkII zijn namelijk een stuk groter dan die van de 7D.

        Comment


        • #5
          Re: welke cf in 5dmark2

          In de 5D MKII gebruik ik een Sandisk Extreme 16GB 60MB/s.
          http://barthuysmans.smugmug.com/
          BD0338BE

          Comment


          • #6
            Re: welke cf in 5dmark2

            Schiet zo nu en dan met de 5D. Grootste bestand van afgelopen weekend ligt van de 5D rond de 35mb bij de 7D 30Mb. De burst mode van de 7D is een stuk vlotter kaartje krijgt dan ook de nodige data te verwerken. In beide camera's gedragen de 30mb/s kaartjes zich goed. Merk niet heel erg veel verschil tussen de 30MB/s en de 60MB/s. De full speed burst mode van de 7D merk ik wat verschil. En natuurlijk met het kopiëren van de foto's naar de MBP. Dan is de 60MB/s vlotter
            Last edited by Superdaantje; 18 december 2010, 22:00.

            Comment


            • #7
              Re: welke cf in 5dmark2

              Ik gebruik een Lexar prof 32G 300x en een paar 8G kaartjes, in RAW (gemiddelde bestandsgrootte 26MB) geen problemen met de snelheid. Je kan natuurlijk niet oneindig schieten maar het is zelden of nooit een probleem.

              Comment


              • #8
                Re: welke cf in 5dmark2

                Weet er iemand wat de snelheid van en kaartje moet zijn om te filmen met een 7D (niet dat dat veel gebeurd ,maar beeldkwaliteit is beter dan onze sony HD camera met 64 GB geheugen ). Heb deze vraag op site van canon gevraagd maar daar konden ze mij geen antwoord op geven .Ik heb nog geen problemen gehad met een kaart van 16GB 60MB/S.

                Comment

                Working...
                X