Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sfeerbeeld van de teut.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Sfeerbeeld van de teut.

    ...Deze plaat is gemaakt op de Teut thuis achter en de invulflits gebruikt.


    Mvg, Pascal,Schoonspikke
    Als je schiet..schiet dan raak!
    500 PIXHuawei P30 PRO

  • #2
    Re: Sfeerbeeld van de teut.

    Zeer mooi beeld, belichting compo...invulflits..alles op zijn plaats , mooie tuin heb jij

    Comment


    • #3
      Re: Sfeerbeeld van de teut.

      Mooi hoe het zonnetje net komt piepen en er toch net wat diepte te zien is tussen de takken.
      vriendelijke groeten, Kurt
      Mijn foto's
      Fuji X-T1 + X-T2 + X100F + een paar lensjes

      Comment


      • #4
        Re: Sfeerbeeld van de teut.

        Kerstkaart; heel positief bedoeld. Want heel mooi. Bijna te veel sfeer. Bestaat dat?

        Comment


        • #5
          Re: Sfeerbeeld van de teut.

          Net of je er zelf staat...bakken sfeer...I it !
          'Yesterday is history.Tomorrow is a mystery.Today is a gift.That 's why we call it the present .
          Grtjs, Jacky

          Comment


          • #6
            Re: Sfeerbeeld van de teut.

            Zeer mooi Pascal, en de invulflits gebruikt waarvoor hij dient !
            PRACHTIG



            Groetjes chrit.
            Grootse dingen zijn vaak gegrondvest op een stevige onderlaag van mislukking.

            Comment


            • #7
              Re: Sfeerbeeld van de teut.

              Oorspronkelijk geplaatst door schoonSpikke Bekijk bericht
              ...... en de invulflits gebruikt.
              das heel knap gedaan.
              grt,bouk.
              wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
              http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
              https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

              Comment


              • #8
                Re: Sfeerbeeld van de teut.

                Zeer mooi op de plaat gezet.
                Mijn plaatjes:http://www.janbrouwers.nl
                Ik ben niet perfect en wil het ook niet worden !

                Comment


                • #9
                  Re: Sfeerbeeld van de teut.

                  Die invulflits....dat moet ik ook meer gebruiken....geen HDR bewerkingen dan nodig
                  Zeker bij zo'n foto!!
                  Goed gedaan Pascal!
                  Gr Pascale
                  Eerlijkheid duurt het langst!!
                  Mijn website: http://www.degrafon.be/

                  Comment


                  • #10
                    Re: Sfeerbeeld van de teut.

                    Oorspronkelijk geplaatst door JLM Bekijk bericht
                    Zeer mooi beeld, belichting compo...invulflits..alles op zijn plaats , mooie tuin heb jij
                    Ja ja, zo is dat...

                    Comment


                    • #11
                      Re: Sfeerbeeld van de teut.

                      Knap belicht en goed gebruik gemaakt van de invulflits !


                      Oorspronkelijk geplaatst door tantine Bekijk bericht
                      Die invulflits....dat moet ik ook meer gebruiken....geen HDR bewerkingen dan nodig
                      Zeker bij zo'n foto!!
                      Pascale, Hier is die inderdaad heel goed gebruikt, maar ik ben overtuigd dat een invulflits voor landscape meer kwaad doet dan goed, en dat je dit jammer genoeg niet altijd ter plekke kan beoordelen.
                      Zo mag er bijna geen voorgrond op de foto staan, want die wordt belicht door de flits, met toch wel een beperkt bereik, waarbij de overgang naar natuurlijk licht op die voorgrond te hard kan zijn, of je af te rekenen hebt met gemengde kleurtemperatuur.
                      Het is moeilijk de juiste balans te vinden tussen hoeveelheid flitslicht en natuurlijk licht...
                      Heb daar ook nog mee geëxperimenteerd, maar er even snel terug van afgestapt...
                      www.damafoto.be
                      Facebook Damafoto

                      Comment


                      • #12
                        Re: Sfeerbeeld van de teut.

                        Knappe foto en mooi die belichting weer mooi onder controle Pascal.

                        @Tantine
                        Dama moet ik gelijk geven. Hier is de invulflits dik in orde. Maar soms maak ik daar ook gebruik van in volle zomer en dan moet je de mensen zien kijken. Alsof er geen licht genoeg is zie je ze denken. Maar soms zijn te contrasten te hoog en dan kan je dat perfect oplossen. Ik gebruik dan wel een losstaande flitser en met een kleurgelleke.
                        Maar zomaar flitsen geeft niet altijd het gewenste effect.
                        [FONT=Arial][SIZE=1]Woonplaats: rond het Hasseltse.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Sfeerbeeld van de teut.

                          Mooi voorbeeld van invulflitsgebruik

                          Vanmorgen ook toegepast maar achteraf thuis bij het bekijken van de beelden vastgesteld dat ik de zonnekap vergeten af te nemen was
                          bedankt om te kijken of te reageren, frans !

                          Comment


                          • #14
                            Re: Sfeerbeeld van de teut.

                            Oorspronkelijk geplaatst door JLM Bekijk bericht
                            Zeer mooi beeld, belichting compo...invulflits..alles op zijn plaats , mooie tuin heb jij
                            Ik volg!!

                            Comment


                            • #15
                              Re: Sfeerbeeld van de teut.

                              Oorspronkelijk geplaatst door Dama Bekijk bericht
                              Knap belicht en goed gebruik gemaakt van de invulflits !



                              Pascale, Hier is die inderdaad heel goed gebruikt, maar ik ben overtuigd dat een invulflits voor landscape meer kwaad doet dan goed, en dat je dit jammer genoeg niet altijd ter plekke kan beoordelen.
                              Zo mag er bijna geen voorgrond op de foto staan, want die wordt belicht door de flits, met toch wel een beperkt bereik, waarbij de overgang naar natuurlijk licht op die voorgrond te hard kan zijn, of je af te rekenen hebt met gemengde kleurtemperatuur.
                              Het is moeilijk de juiste balans te vinden tussen hoeveelheid flitslicht en natuurlijk licht...
                              Heb daar ook nog mee geëxperimenteerd, maar er even snel terug van afgestapt...
                              [

                              Danny,

                              als je de flitser zo instelt dat je de stops verschil die je verliest door het tegenlicht van de zon en onrechtstreeks flitst dat je geen hard licht hebt dan werkt het perfect??
                              En meer kwaad dan goed doen das eigenlijk de fotograaf zijn eigen schuld dan..Onrechtstreeks flitsen is dan de bodschap of de flits compensatie aanpassen..
                              Ik ben er zeker van als ik niet vernoemd had dat ik de flits had gebruikt dat niemand het zou hebben gezien...
                              Kleur balans hangt een beetje af wat je vooraf instelt..Als je hem op flits gaat zetten dan moet je even met 1 test opname gaan kijken of de opname niet te warm uitval..Maar dan pas ik de regel toe van binnenshuis of in een feestzaal waar je de warmte instelt via je menu en op "K" plaatst..Dan komt allees weer mooi terug in balans.
                              Gisteren was ik nog in de tent van winterland met vrienden en daar heb ik een paar fotos genomen met de "K" op 4200 waardoor de kleuren beter overkwamen.

                              Tis een kwestie van proberen en eens je dit hebt ingesteld dan kan je makkelijk deze opnames maken.
                              Ik ben nog van plan om een remote trigger (maar dan werkt TTL niet meer) aan te schafffen of wel een verleng draad waarmee mee ik nog meer de flitser kan richten om zo het licht te bepalen.


                              Frakske;2938388]Mooi voorbeeld van invulflitsgebruik

                              Vanmorgen ook toegepast maar achteraf thuis bij het bekijken van de beelden vastgesteld dat ik de zonnekap vergeten af te nemen was

                              Ik heb nogtans ook mijn zonnekap erop?

                              Maar dat is door de FF denk ik en jij hebt een crop cam niet?
                              Mvg, Pascal,Schoonspikke
                              Als je schiet..schiet dan raak!
                              500 PIXHuawei P30 PRO

                              Comment

                              Working...
                              X