Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ijsberg

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Ijsberg

    Foto's Natuur
    Foto's Mensen

  • #2
    Re: Ijsberg

    leuk, maar hier geen wow-gevoel...
    www.maximpiessen.com
    www.facebook.com/maximpiessenphotography
    Workshops macrofotografie: www.maximpiessen.com/workshop

    Comment


    • #3
      Re: Ijsberg

      Mooi werk deze creatie van moeder natuur. Maar bij jou creatie ontbreekt voldoende scherpte en je compo kan beter. Bovenaan nog wat af
      Kunst is genieten - genieten is een kunst !

      Comment


      • #4
        Re: Ijsberg

        'k Zou er eerder onderaan wat af doen + ff opscherpen . Mooie creatie van de natuur
        'Yesterday is history.Tomorrow is a mystery.Today is a gift.That 's why we call it the present .
        Grtjs, Jacky

        Comment


        • #5
          Re: Ijsberg

          Verscherpen gaat niet helpen hoor, niet genoeg scherptediepte, een van mijn zwakke punten... maar om het met de woorden van plaatwerker te zeggen: van waardering geniet ik, van kritiek leer ik!
          Foto's Natuur
          Foto's Mensen

          Comment


          • #6
            Re: Ijsberg

            Ik zou er onderaan ook afdoen (2,5 à 3 cm).
            Meer DoF, statief op zodat je een langere sluitertijd kan nemen, en dan krijg je ze er wel goed op.
            Had een mooie kunnen zijn. BG is ok, en het bruin en blauw gaan hier goed samen.

            Van kritiek leer je idd. Nu nog in de praktijk brengen

            Grtz,
            Kurt

            Comment


            • #7
              Re: Ijsberg

              Vind het spijtig dat men zo kritisch is en blijft over het ontbreken van de maximum 'technische ' eisen voor een foto.
              Ben ik dankbaar dat ik mijn 'onscherp ding' kan doen in 'abstract' waar ik dit onscherp nastreef.
              Vind dit wel een leuke foto en goed gezien.
              Groet.
              Gil

              Comment


              • #8
                Re: Ijsberg

                Ik vind het ook raar dat de technische eisen van scherpte, scherptediepte, beweging met de camera hier op de eerste plaats komen. Nu dat is het makkelijkst te beoordelen, en redelijk objectief.
                Het artistieke, of de foto je raakt of niet vind ik het belangrijkste.

                In ieder geval chapeau voor de mensen die dat kunnen, die superscherpe macros, mij lukt dat nog niet altijd hoor.

                Ik ga hier dus nog niet perfecte fotos tonen, techniek is een tool, de essentie blijft voor mij of de foto je aanspreekt, nee?

                En nu heb ik hier een discussie op gang gebracht die mss off-topic is?
                Foto's Natuur
                Foto's Mensen

                Comment


                • #9
                  Re: Ijsberg

                  Zal hier heel even op reageren vermits ik één van die zageventen ben die gemakkelijk een opmerking plaatst in zijn commentaar. Off-topic, maar vermits je het zelf aangeeft in uw eigen post zal het wel kunnen hé.

                  Ten eerste wordt zo'n bemerking niet gegeven om toch maar iets negatief te kunnen zeggen (allé, in mijn geval is dat toch zeker nooit de bedoeling).
                  Ten tweede is het ook maar een mening en visie van een andere persoon die je volledig naast u kan leggen. Uiteindelijk is het nog altijd uw werk en hoe jij het bekijkt en wat jij er van vindt geeft de doorslag. (En als je vindt dat er teveel opmerkingen gemaakt worden is er nog altijd de negeerknop )
                  Ten derde doe ik dat ook maar omdat ik zelf ook graag zo becommentarieerd wordt. En ik heb er ook geen moeite mee om foto's te laten verplaatsen indien de commentaren mij duidelijk maken dat de mindere kanten van de foto te zwaar wegen. Ook al had ik in eerste instantie mss een veel beter gedacht over die foto. Zo leer je toch bij, niet?
                  Ik slik kritieken op mijn foto's dankbaar en ik hoop dat die tolerantie voor kritiek niet afneemt met de jaren

                  De ene tak van fotografie stelt al wat meer eisen aan technische perfectie dan de andere. Net zoals Gil ook aanhaalt zijn in zijn tak van fotografie andere zaken belangrijker dan die perfecte scherpte.
                  Bij macro is goede scherpte op de juiste plaats toch vrij belangrijk en daar zal dan ook sneller iets van gezegd worden.

                  Aan de andere kant moet ik voor mezelf mss een beetje minder technisch leren beoordelen en er rekening mee houden dat niet iedereen even goed met (goed bedoelde) opmerkingen om kan. Bij deze dus al mijn excuses aan diegenen die er zich aan geërgerd hebben: het was nooit slecht bedoeld Als het is in mijn ogen zeg ik het ook.

                  Welgemeende groeten,
                  Kurt

                  Comment


                  • #10
                    Re: Ijsberg

                    Toch eentje die reageert, niet aantrekken dat men je soms een zagepiet vind kurt, wees jezelf, doe je ding, gelukkig loopt er hier zowat vanalles rond, anders zou het maar saai zijn he.

                    Allemaal nog bedankt voor de opmerkingen, weer wat wijzer en grijzer...
                    Foto's Natuur
                    Foto's Mensen

                    Comment


                    • #11
                      Re: Ijsberg

                      Kurt,
                      hier nog zo'n zagevent !

                      Ik volg je volledig, en heb 100% hetzelfde gevoel...

                      Ik lees soms tussen de regels door dat men denkt dat er soms ver gezocht wordt, om toch maar iets negatiefs te kunnen schrijven...
                      Ik weet van mijzelf dat ik heel kritisch ben, en de perfectie zoveel mogelijk nastreef.
                      Heb ook arendsogen ('t is van horen zeggen ), waardoor ik dingen zie waar anderen doorheen kijken.

                      Door scherp en kritisch te zijn hoop ik het niveau omhoog te krijgen, vooral van mijn eigen werk, waardoor ik scherpe kritieken ook graag zelf krijg.
                      Als ik ruimte zie tot verbetering van iemand anders foto, wil ik dit graag delen. Het is aan de auteur te oordelen of dit waardevol is of niet...
                      Ik zal dan ook steeds updates plaatsen met de uitwerking van suggesties tot verbeteringen.
                      Ik beweer niet dat ik perfect ben, verre van, maar wel dat ik perfectie probeer na te streven, en dat kan alleen door kritiek van anderen.

                      Sorry voor dit off-topic.

                      Deze foto zelf : Heel mooi, perfect samenspel vorm, licht en kleur

                      Oorspronkelijk geplaatst door Animalshot Bekijk bericht
                      Zal hier heel even op reageren vermits ik één van die zageventen ben die gemakkelijk een opmerking plaatst in zijn commentaar. Off-topic, maar vermits je het zelf aangeeft in uw eigen post zal het wel kunnen hé.

                      Ten eerste wordt zo'n bemerking niet gegeven om toch maar iets negatief te kunnen zeggen (allé, in mijn geval is dat toch zeker nooit de bedoeling).
                      Ten tweede is het ook maar een mening en visie van een andere persoon die je volledig naast u kan leggen. Uiteindelijk is het nog altijd uw werk en hoe jij het bekijkt en wat jij er van vindt geeft de doorslag. (En als je vindt dat er teveel opmerkingen gemaakt worden is er nog altijd de negeerknop )
                      Ten derde doe ik dat ook maar omdat ik zelf ook graag zo becommentarieerd wordt. En ik heb er ook geen moeite mee om foto's te laten verplaatsen indien de commentaren mij duidelijk maken dat de mindere kanten van de foto te zwaar wegen. Ook al had ik in eerste instantie mss een veel beter gedacht over die foto. Zo leer je toch bij, niet?
                      Ik slik kritieken op mijn foto's dankbaar en ik hoop dat die tolerantie voor kritiek niet afneemt met de jaren

                      De ene tak van fotografie stelt al wat meer eisen aan technische perfectie dan de andere. Net zoals Gil ook aanhaalt zijn in zijn tak van fotografie andere zaken belangrijker dan die perfecte scherpte.
                      Bij macro is goede scherpte op de juiste plaats toch vrij belangrijk en daar zal dan ook sneller iets van gezegd worden.

                      Aan de andere kant moet ik voor mezelf mss een beetje minder technisch leren beoordelen en er rekening mee houden dat niet iedereen even goed met (goed bedoelde) opmerkingen om kan. Bij deze dus al mijn excuses aan diegenen die er zich aan geërgerd hebben: het was nooit slecht bedoeld Als het is in mijn ogen zeg ik het ook.

                      Welgemeende groeten,
                      Kurt
                      www.damafoto.be
                      Facebook Damafoto

                      Comment


                      • #12
                        Re: Ijsberg

                        Kurt, vind dit een prima uiteenzetting waar je zelfs een beetje moet doorheen kijken
                        Maar ik lees hier nog andere dingen, ook zonder verrassingen. We blijven dus bij de foto en de auteur zal er het beste uit nemen zeker
                        Kunst is genieten - genieten is een kunst !

                        Comment

                        Working...
                        X