Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon D90 blokkeert???

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nikon D90 blokkeert???

    Hallo

    Ik werk met een nikon D90 en heb al een paar keer gehad als ik foto's ga trekken dat hij soms blokkeert en dan komt erop mijn schermpje CHA
    Geef daar iemand ook al zo een probleem gehad en wat zou dat zijn en wat kan ik daar aan doen
    Kan mij daar iemand mee helpen?

    Grts S.




    Last edited by shooter1970; 18 december 2010, 14:34.

  • #2
    Re: Nikon D90 blokkeert???

    Beste Shooter,
    Bij mijn D90 geeft hij deze melding wel een sals ik het kaartje heb gewisseld. Vlg mij zit t daar in. Groet Edward

    Comment


    • #3
      Re: Nikon D90 blokkeert???

      Is een probleem met de toegang tot de geheugenkaart, je kan proberen de kaart te formatteren in je toestel.
      Je kan ook eens een ander merk geheugenkaart proberen.
      Wat ook een mogelijke oorzaak van deze fout kan zijn ; bij het inschuiven van de geheugenkaart verschuift het "lock-schuifje" op de kaart, waardoor de kaart niet meer toegankelijk is.

      Ik ga dit draadje evenwel volgen daar ik ook een D90 heb.

      Comment


      • #4
        Re: Nikon D90 blokkeert???

        Oorspronkelijk geplaatst door starengine Bekijk bericht
        Is een probleem met de toegang tot de geheugenkaart, je kan proberen de kaart te formatteren in je toestel.
        Je kan ook eens een ander merk geheugenkaart proberen.
        Wat ook een mogelijke oorzaak van deze fout kan zijn ; bij het inschuiven van de geheugenkaart verschuift het "lock-schuifje" op de kaart, waardoor de kaart niet meer toegankelijk is.

        Ik ga dit draadje evenwel volgen daar ik ook een D90 heb.
        Ligt aan je sd-kaartje...ik heb het probleem ook eens gehad de eerste maand toen ik hem had...werd bijna zot,net een nieuw toestel en al brokken...ben terug naar winkel gegaan en daar een nieuw kaartje gekregen. Probleem was bij mij opgelost. Dus ander kaartje proberen,en als dat niet helpt terug naar winkel gaan.

        grtz

        Templar
        D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
        Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

        Comment


        • #5
          Re: Nikon D90 blokkeert???

          Bedankt allemaal
          Ik heb het hier nog eens opgzocht en blijkbaar moet het ergens aan mijn kaartje liggen
          Heb er nu eens een nieuw in gestoken en gan morgen als het zonnetje schijnt nog eens proberen

          Dacht eerst dat het aan dat vries weer lag, zijn die kodakken daar wel voor geschikt met dat weer?

          Grts S.



          Comment


          • #6
            Re: Nikon D90 blokkeert???

            "Dacht eerst dat het aan dat vries weer lag, zijn die kodakken daar wel voor geschikt met dat weer?"


            Van Kodac weet ik het niet, maar uw D90 zou daar weinig problemen van mogen ondervinden.

            Comment


            • #7
              Re: Nikon D90 blokkeert???

              Toch grappig....een camera die "Tjah...." als foutmelding geeft


              Hoop dat het met een ander kaartje voor je opgelost is TS
              Mijn objectieven zijn all round...

              Comment


              • #8
                Re: Nikon D90 blokkeert???

                Oorspronkelijk geplaatst door Templar Bekijk bericht
                Ligt aan je sd-kaartje...ik heb het probleem ook eens gehad de eerste maand toen ik hem had...werd bijna zot,net een nieuw toestel en al brokken...ben terug naar winkel gegaan en daar een nieuw kaartje gekregen. Probleem was bij mij opgelost. Dus ander kaartje proberen,en als dat niet helpt terug naar winkel gaan.

                grtz

                Templar
                Blijkbaar lig het ook niet aan mijn kaartje, er zit een nieuw sd-kaartje in en geef het weer, wat mij dan ook opgevallen is dat mijn batterij begind te knipperen dat hij bijna leeg is, terwijl hij nog 60 % vol is, als ik mijn batterij uithaal en met mijn andere verder doe geef hij het precies niet meer
                Zou het aan de batterij kunnen liggen ook?
                ik werk met een batterijgrip D80 op mijn D90

                Grts S.

                Comment


                • #9
                  Re: Nikon D90 blokkeert???

                  Oorspronkelijk geplaatst door jeroen.k Bekijk bericht
                  Toch grappig....een camera die "Tjah...." als foutmelding geeft
                  Klinkt een beetje west-vlaams e

                  @TS: het zou je kaartje moeten zijn hoor, volgens wat ik er van weet

                  Comment


                  • #10
                    Re: Nikon D90 blokkeert???

                    Oorspronkelijk geplaatst door shooter1970 Bekijk bericht
                    Blijkbaar lig het ook niet aan mijn kaartje, er zit een nieuw sd-kaartje in en geef het weer, wat mij dan ook opgevallen is dat mijn batterij begind te knipperen dat hij bijna leeg is, terwijl hij nog 60 % vol is, als ik mijn batterij uithaal en met mijn andere verder doe geef hij het precies niet meer
                    Zou het aan de batterij kunnen liggen ook?
                    ik werk met een batterijgrip D80 op mijn D90

                    Grts S.
                    Je zou hier zeker niet de eerste zijn met problemen met een batterijgrip, of dat de reden van je storing is, weet ik niet, maar het is simpel te testen hé, batterijgrip er af en proberen.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Nikon D90 blokkeert???

                      En natuurlijk zorgen dat je batterijen warm blijven met zulk koud weer.
                      Vraag: ervaar je binnen dezelfde problemen, want indien niet verdenk ik toch de lage buitentemperaturen, hoor.
                      BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                      Comment


                      • #12
                        Re: Nikon D90 blokkeert???

                        Dacht eerst dat het aan dat vries weer lag, zijn die kodakken daar wel voor geschikt met dat weer?
                        En natuurlijk zorgen dat je batterijen warm blijven met zulk koud weer.
                        Ik heb net terug van Praag, waar ik hele dagen aan -8 buitengestaan heb met m'n 'kodakken'. Het is niet goed voor de prestaties van de batterij, maar niet de oorzaak van uw probleem.

                        Comment

                        Working...
                        X