Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

welke kitlens eos 7d voor autosport

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • welke kitlens eos 7d voor autosport

    Hallo,

    Ik ben de overstap aan het overwegen om een canon eos 7d aan te kopen. Maar ik ben nog wat aan het twijfelen over de lens die ik er zou bijnemen.

    Ik beschik nu over een canon eos 400d +18-55 EF-s (kitlens), EF 70-200 1:4 L USM en de EF 100-400 1:4.5-5.6 L IS.

    Ik gebruik mijn camera vooral voor autosportfotografie, rally en circuit. Mijn 400d begin ik wat aan de trage kant te vinden wat de AF betreft.

    Ik had gedacht aan de eos 7d met de lens 18-135 IS(kitlens). Dit bereik kan toch wel handig zijn in de pitsstraat en dergelijke. Zou deze lens een goede aanvulling zijn op de bestaande lenzen die ik nu al heb. Of randen jullie mij een ander type lens aan?

    Er staat hier al enorm veel over de 7d geschreven maar vond niet meteen een geschikt antwoord ivm de vraag die ik had.

    Alvast bedankt voor jullie reacties.

    Groeten
    Jeroen

  • #2
    Re: welke kitlens eos 7d voor autosport

    Als je een zo goed mogelijke beeldkwaliteit wil, en de lens moet niet echt lichtsterk zijn, dan is de EF-S 15-85 IS een veel betere keuze dan de 18-135.
    Die 15-85 is optisch heel wat beter en de AF is ook sneller.

    Als je wel een lichtsterke standaardzoom nodig hebt, dan blijft de EF-S 17-55 f2,8 IS de beste keuze, maar het is ook de duurste.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #3
      Re: welke kitlens eos 7d voor autosport

      Als je geen extra kitlens nodig hebt zou ik enkel de body kopen.
      Je hebt al 2 prachtige (autosport) lenzen.
      Tijdens een rally zal je mij steeds tegen komen met de 7D en de 100 - 400

      Comment


      • #4
        Re: welke kitlens eos 7d voor autosport

        Ik zou voor de 15-85 gaan. Die past perfect bij je andere lenzen ter vervanging van je huidige (slechtere) kitlens
        5DmkIII en wat glas

        Comment


        • #5
          Re: welke kitlens eos 7d voor autosport

          Alvast heel erg bedankt voor jullie reacties.
          De 15-85 past misschien inderdaad iets beter als aanvulling bij mijn lenzen die ik al heb.

          Groeten
          Jeroen

          Comment

          Working...
          X