Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hemelse lucht in de polders

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Hemelse lucht in de polders


    Deze foto heb ik vanochtend gemaakt vanuit mijn tuin. Ik heb hiervan een HDR-foto gemaakt van 4 foto's.
    Hopelijk vinden jullie hem mooi. Alle reacties zijn welkom?

    Tom

    Tommeke, Tommeke, Tommeke, wat heb je nu gedaan?
    Je hebt vergeten de foto te verkleinen.
    bouk heeft hieronder aan hoe groot de foto mag gepost worden en dus verzoek ik je om de foto aan te passen.

    Red Falcon
    Moderator
    Last edited by Red Falcon; 19 december 2010, 08:10. Reden: Foto een beetje te groot.
    Canon 450d + grip, Canon 70-200mm f4 L, Tamron 28-75mm f2.8, Canon speedlite 430ex II, Tamron 90mm f2.8, Seculine t2d + Strobist.
    The art of medicine consists in amusing the patient while nature cures the disease.

  • #2
    Re: Hemelse lucht in de polders

    2.4. Maximale afmeting van een foto: 900x900 pixels

    Plaats alleen foto’s die niet groter zijn dan 900 pixels langs de langste zijde (inclusief kader).
    Je kan ook kleinere foto’s plaatsen, maar 900 pixels is voor dit forum aanbevolen, omdat de foto zo meestal beter tot haar recht komt.

    Heb je een foto die groter is, dan moet je die dus vooraf met een programma op je computer verkleinen zodat de langste zijde maximaal 900 pixels is, en opnieuw opslaan. Daarna uploaden naar jouw webspace en middels de IMG-knop toevoegen aan een nieuw onderwerp of post

    Foto's die groter zijn dan 900 pixels in hoogte of breedte worden door de forumsoftware automatisch verkleind. De volgende waarschuwing is dan bovenaan de foto te zien:



    De topic starter of poster dient dan zo snel mogelijk de foto aan te passen naar maximaal 900 pixels aan iedere zijde. Automatisch verkleinde foto's hebben een lagere kwaliteit dan foto's met correcte afmetingen.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #3
      Re: Hemelse lucht in de polders

      2 foto's moeten hier voldoende zijn voor een HDR. Eéntje voor de sneeuw en 1 voor de lucht.

      Wat vind je zelf van deze foto ?

      Sneeuw ziet paars, die weinig van de sfeer weergeeft met een geel-oranje lucht, rechts bovenaan een onscherp, storend gedeelte...
      www.damafoto.be
      Facebook Damafoto

      Comment


      • #4
        Re: Hemelse lucht in de polders

        Weinig te merken van HDR want je histogram laat een zee van midtones zien en een groot gebrek aan shaduwen en hooglichten ... weinig contrast dus. Je witbalans is ook totaal de mist ingegaan.
        Qua compositie stoort de rechtsboven en linksonder.

        'k heb er mij eens mee bezig gehouden in Ps met dit als resultaat.



        Als je't niet ziet zitten haal ik hem direct weg hoor; 'tis alleen maar om te laten zien wat het zou zijn met een betere WB en andere compositie.
        Last edited by tcf; 18 december 2010, 15:08.

        Comment


        • #5
          Re: Hemelse lucht in de polders

          Je hebt gelijk, nu ik jou bewerkte foto zie. Hij is stukken mooier .
          Bedankt voor de moeite.

          Tom
          Last edited by Red Falcon; 19 december 2010, 08:12.
          Canon 450d + grip, Canon 70-200mm f4 L, Tamron 28-75mm f2.8, Canon speedlite 430ex II, Tamron 90mm f2.8, Seculine t2d + Strobist.
          The art of medicine consists in amusing the patient while nature cures the disease.

          Comment

          Working...
          X