Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ook een nieuwe laptop nodig.... wel een Windows PC.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Ook een nieuwe laptop nodig.... wel een Windows PC.

    Op mijn praktijk begint mijn 4 jaar oude Acer 17" kuren te verkopen, ondertussen backups genomen van de belangrijke zaken dus dat probleem is al opgelost.
    Maw, ik ben aan het uitkijken naar iets nieuws en ik heb dit in het vizier, enkel gebruik voor email, kineprogramma en wat rondsurfen : http://www.laptopshop.be/product/112...gf-azerty.html

    Aangezien ik met Toshiba nog totaal geen ervaring heb, kom ik hier eens informeren.
    There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
    A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
    Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

  • #2
    Re: Ook een nieuwe laptop nodig.... wel een Windows PC.

    Voor wat je het wil gebruiken zeker genoeg !
    https://ggpics.be/

    Comment


    • #3
      Re: Ook een nieuwe laptop nodig.... wel een Windows PC.

      Ik zou een Dell nemen met next business day on-site garantie als het toch voor het werk is of iets met zo een garantie.

      Comment


      • #4
        Re: Ook een nieuwe laptop nodig.... wel een Windows PC.

        Ik heb er net 2 van dit type gereserveerd (voor mijn ouders en mijn nichtje)
        Dinsdag ga ik ze halen.
        Mijn vrouw heeft ondertussen al ongeveer 4 jaar een toshiba satellite, waarvan de batterij het nog steeds respectabel doet.
        enige minpuntje : er zit maar een 5400 rpm hd in...
        heb niet alle, maar toch een paar sites uitgevlooid, (oa dell) en voor vergelijkbare systemen qua processor,ram en scherm meestal duurder, en als de specs afwijken volgt de prijs (in beide richtingen).
        j.
        A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools.
        Nikon stuff

        Comment


        • #5
          Re: Ook een nieuwe laptop nodig.... wel een Windows PC.

          Als het voor het werk is, en je moet er wellicht mee op de baan, waarom dan geen Thinkpad ? Misschien ietsje duurder ( alhoewel ) maar nog steeds (meestal - er zijn wel wat uitzonderingen; dus reviews goed lezen ) build-like-a-tank. Echt waar, ik kan er van meespreken: er staat er hier eentje die haast 24/24 uur draait. Ik had er in het begin een cooler onder geplaatst, maar dat bleek uiteindelijk helemaal niet nodig.

          PS: 7200 rpm maakt ook weer wat meer hitte + wellicht een hoger verbruik, en in de toepassingen die je noemt ga je het verschil wellicht niet zien.

          Voordeel van IBM/LENOVO is evenees hun gigantische ondersteuning: je kan echt ALLES over hun laptops vinden: drivers, manuals, video-tutorials, servive-manuals....het kleinste schroefje staat er in beschreven.

          Verder veel en goede Thinkpad-forums...

          Enfin, ik wil niets anders meer. ( of 't moet een ai-pat zijn, ha ha ha ! )
          Last edited by Alfa Centauri; 19 december 2010, 11:28.
          ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
          Si non, on devient bonbon
          Et les gens nous mangent !"

          Comment


          • #6
            Re: Ook een nieuwe laptop nodig.... wel een Windows PC.

            Geld geen bezwaar ?
            Thinkpad.

            Anders : Dell.
            Panasonic Lumix FZ2000

            Comment


            • #7
              Re: Ook een nieuwe laptop nodig.... wel een Windows PC.

              Oorspronkelijk geplaatst door Kaneda Bekijk bericht
              Geld geen bezwaar ?
              Thinkpad.

              Anders : Dell.
              Ik heb helaas zeer slechte ervaringen met dell, 3 vrienden van me hebben er eentje, alledrie veel problemen met hardware die stuk gaat.... Misschien gewoon pech maar toch.....
              There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
              A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
              Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

              Comment


              • #8
                Re: Ook een nieuwe laptop nodig.... wel een Windows PC.

                Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
                Ik heb helaas zeer slechte ervaringen met dell, 3 vrienden van me hebben er eentje, alledrie veel problemen met hardware die stuk gaat.... Misschien gewoon pech maar toch.....
                Dat is altijd zo met laptops. Soms zijn er slechte reeksen met een design fout. Persoonlijk heb ik met de Dell lattitude reeks het minste problemen gehad, op 1 model na, maar dat merk je pas als je 100 laptops van dezelfde reeks onder handen mag nemen.

                Die Thinkpads zijn trouwens ook heel aangenaam om op te werken. Zeker het toetsenbord.

                Comment


                • #9
                  Re: Ook een nieuwe laptop nodig.... wel een Windows PC.

                  Ik moet zelfs zeggen dat de keyboards van mijn Thinkpads beter typen dan mijn Logitech Di Novo
                  Neen die TP's zijn echt DEGELIJK gemaakt, en vergelijk eens de prijzen: zoooo veel duurder zijn ze tegenwoordig ook niet meer.
                  Trouwens als het voor de job is, kan je dat toch inbrengen voor je belastingen ?
                  In dat geval zou ik niet twijfelen.

                  Enne het is zoals bij Apple: de naverkoopwaarde ligt ook hoger dan bij de doorsnee laptop.

                  Ik heb ooit 1 Dell gehad en die had een "loating cursor" fout. Niets aan te doen - alleen het toutchpanel uitschakelen dacht ik.
                  Werd ook redelijk heet. Batterijen waren eveneens niet om over naar huis te schrijven.
                  Nu, kan ook toeval zijn - ik heb er maar 1 gehad.

                  Thinkpads echter: ik kan bijna een winkel openen.
                  ( Tja, ze willen ook niet "kapot" gaan.... )
                  Last edited by Alfa Centauri; 19 december 2010, 13:04.
                  ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                  Si non, on devient bonbon
                  Et les gens nous mangent !"

                  Comment


                  • #10
                    A

                    Merk is moeilijk, ik heb een dell met xp, meer dan 2000€ zonder btw, een rotbak.
                    Waar ik op let bij de aankoop:
                    Absoluut noodzakelijk een SSD schijf; een niet te groot scherm als ie draagbaar moet zijn, een bruikbare trackpad; en een beetje autonomie.
                    Processorpower is voor mij bijvoorbeeld veel minder belangrijk, ik zou er nooit fotobewerking op doen om maar iets te noemen.
                    Francis, vergeet niet, een Macbook is ook een perfekte Windows 7 pc (zelfs sneller dan veel niet apple notebooks)

                    Als ik morgen een nieuwe koop, is het waarschijnlijk de nieuwe air 13 inch, of de macbook pro unibody 13 inch. Kan je perfekt Win 7 op installeren, en compatible zijn met de doorsnee werkomgeving.

                    Maar ja, op de zaak bij ons moet het allemaal Dell zijn...

                    Comment


                    • #11
                      Re: A

                      Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
                      Merk is moeilijk, ik heb een dell met xp, meer dan 2000€ zonder btw, een rotbak.
                      Waar ik op let bij de aankoop:
                      Absoluut noodzakelijk een SSD schijf; een niet te groot scherm als ie draagbaar moet zijn, een bruikbare trackpad; en een beetje autonomie.
                      Processorpower is voor mij bijvoorbeeld veel minder belangrijk, ik zou er nooit fotobewerking op doen om maar iets te noemen.
                      Francis, vergeet niet, een Macbook is ook een perfekte Windows 7 pc (zelfs sneller dan veel niet apple notebooks)

                      Als ik morgen een nieuwe koop, is het waarschijnlijk de nieuwe air 13 inch, of de macbook pro unibody 13 inch. Kan je perfekt Win 7 op installeren, en compatible zijn met de doorsnee werkomgeving.

                      Maar ja, op de zaak bij ons moet het allemaal Dell zijn...
                      Dit is getikt vanop mijn macbook, maar is het niet een beetje zonde om een macbook te kopen voor een kine programma? Voor je werk kan je je het volgens mij niet veroorloven om daar ook nog eens persoonlijke dingen mee te gaan, niet in het minst in de medische sector.

                      Comment


                      • #12
                        Re: A

                        Oorspronkelijk geplaatst door ccc Bekijk bericht
                        Dit is getikt vanop mijn macbook, maar is het niet een beetje zonde om een macbook te kopen voor een kine programma? Voor je werk kan je je het volgens mij niet veroorloven om daar ook nog eens persoonlijke dingen mee te gaan, niet in het minst in de medische sector.
                        En zoals heel dikwijls draaien dergelijke beroepsprogramma's niet op Mac Os, gebruikersgroep voor Mac is onbestaande in onze sector.
                        There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                        A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                        Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                        Comment


                        • #13
                          Re: A

                          Oorspronkelijk geplaatst door ccc Bekijk bericht
                          Dit is getikt vanop mijn macbook, maar is het niet een beetje zonde om een macbook te kopen voor een kine programma? Voor je werk kan je je het volgens mij niet veroorloven om daar ook nog eens persoonlijke dingen mee te gaan, niet in het minst in de medische sector.
                          Je kan gelijk hebben, maar je kan ook een mackbook puur als win"book" gebruiken, zonder avontuur...

                          Comment


                          • #14
                            Re: A

                            Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
                            Je kan gelijk hebben, maar je kan ook een mackbook puur als win"book" gebruiken, zonder avontuur...
                            Rudy weet dat ik een fervente fan ben van de iPhone en de iPad, maar dat ik er van gruwel om een Macbook te gebruiken ....
                            There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                            A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                            Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                            Comment


                            • #15
                              Re: A

                              Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
                              Je kan gelijk hebben, maar je kan ook een mackbook puur als win"book" gebruiken, zonder avontuur...
                              Inderdaad, vandaar dat het zonde is om zoveel meer te betalen en je kan jet niet veroorloven om je werkpaard een week of langer kwijt te zijn. Ik weet dat er weinig pannes zijn, mijn macbook is daar een stille getuige van, maar toch kan je er niet op gokken.

                              Comment

                              Working...
                              X