Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

een canon EOS 1000D voor men nieuwjaar :-/

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • een canon EOS 1000D voor men nieuwjaar :-/

    En nu voel ik me een dom bruintje
    maar ben er heel blij mee
    maar weet niet hoe ik ermee moet werken,
    daarom deze vraag, waar kan ik uileg vinden of howto's???

    de handleiding al gelezen, maar geraakt er precies nog niet al erin :-)in de kopje van mij
    kan je het gene dat je wilt fotograferen eerst zien op het lcd scherm ?

    kweet weer wat doen :-D, kvind het wel spannend
    en hoop dat ik ook mooie fotos zal kunnen nemen als deze dat ik hier al gezien heb op de forum , ............... na lange tijd

  • #2
    Re: een canon EOS 1000D voor men nieuwjaar :-/

    Ik zou live view persoonlijk niet gebruiken (vind het wel handig voor Macro) . Er zit een heel mooi kijkdoosgaatje op de camera waar je heel mooi de compositie mee kunt bepalen. Als je live view toch wilt gebruiken staat er in de handleiding hoe deze te activeren. ;-)

    Advies ga met de handleiding en de camera rustig op de bank zitten en neem op je gemak de handleiding door.

    Onderstaande link gaat niet over hoe de camera in te stellen, maar geeft je wel een handvat om de basis onder de knie te krijgen van fotografie. Wat bijvoorbeeld diafragma, sluitertijden en iso betekend en wat doet.

    Comment


    • #3
      Re: een canon EOS 1000D voor men nieuwjaar :-/

      Leuke cado hoor!
      Ik zou aanbevelen om eerst in de creative modes van je toestel te leren werken.
      Dat zijn die tekeningsjes die op dat instelwieltje staan.
      Kom je al een heel eind mee ver en werkt zoals een compact toestelletje.
      Instellen, mikken, afdrukken

      Als je dan meer interesse en vertrouwen hebt met verloop van tijd kan je naar de meer ingewikkelde standen gaan zoals P, A en Tv.
      Daar is wat techinische kennis voor nodig, dus ik denk dat je dan best eens van iemand wat uitleg kan krijgen om je van start te laten gaan.

      Heb je de smaak echt te pakken, dan is er nog de M stand waarbij je het toestel volledig onder controlle hebt.

      Maar vooral veeeeeeeel veeeeeeeeel veeeeeeeeeeel oefenen, evalueren en opnieuw...

      Comment


      • #4
        Re: een canon EOS 1000D voor men nieuwjaar :-/

        Er zijn vele boeken die specifiek over jouw model toestel veel vragen zullen beantwoorden..
        'k zou zeggen , schaf zo een boek aan en oefenen maar...
        grts Peter
        BD1754BE / Body & glass

        Comment


        • #5
          Re: een canon EOS 1000D voor men nieuwjaar :-/

          bedankt voor jullie antwoorden, gisteren foto's zitten nemen ,vandaag ook al
          maar nog niet goed , intussen al een bericht geplaatst bij beginnershoekje met foto

          dat word een verslaving bij , als iemand me een goeie boek weet?
          dat ga me nu niet dat ik een mooie foto kan nemen van de vogeltjes hier buiten he

          distelvinken , vinken,meesjes, roodborstje ................................. dus veel te trekken

          Comment


          • #6
            Re: een canon EOS 1000D voor men nieuwjaar :-/

            Persoonlijk ben ik niet zo van de boeken die voor de camera geschreven zijn. Veelal zijn het handleidingen met kleuren foto's. Maar dit is persoonlijk.

            Zelf vindt ik het boek "Bewuster en beter fotograferen met een digitale spiegelreflexcamera” van Pieter Dhaeze een geweldig boek om mee te starten. Hier word de basis goed uitgelegd en staan leuke praktijk opdrachten in om te oefenen.

            Leuk vervolg op het bovenstaande boek zijn:
            *Bewuster en beter mooiere digitale foto’s maken
            *Scott Kelby’s Digitale fotografie boek

            Comment


            • #7
              Re: een canon EOS 1000D voor men nieuwjaar :-/

              als je een leuke reeks boeken wenst, goed een leerzaam!

              klikkie

              misschien ook leuk naar is vooral nikon. maar met een beetje moeite is 't zeer bruikbaar voor canon ook.

              http://kelbytv.com/dtowntv/

              mvg
              david
              nikon stuff

              Comment


              • #8
                Re: een canon EOS 1000D voor men nieuwjaar :-/

                Van Harte met je aanwinst en even een tip:
                vergeet er geen filmrolletje in te stoppen)(.
                veel (hier) lezen en gewoon uitproberen is de remedie.
                grt,bouk.
                wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                Comment

                Working...
                X