Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hoe kan dit? Splinternieuwe D700 met 4000 clicks????

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Hoe kan dit? Splinternieuwe D700 met 4000 clicks????

    vandaag een nieuwe D700 gekocht bij een officiele fotowinkel.

    Bij thuiskomst blij een aantal foto's gemaakt. Bij het importeren zojuist zie ik dat de foto's de bestandsnaam hebben:

    DSC_4036, 4037 enzovoort

    Betekent dit dat mijn NIEUWE camera al meer dan 4000 clicks heeft ???

    zou dit schandalig vinden. Dan ga ik dadelijk nog terug naar de winkel

    graag jullie reactie!

  • #2
    Re: Hoe kan dit? Splinternieuwe D700 met 4000 clicks????

    al het kaartje gebruikt voor foto's in een andere camera???

    komt vaak voor
    nikon stuff

    Comment


    • #3
      Re: Hoe kan dit? Splinternieuwe D700 met 4000 clicks????

      nee, splinternieuwe kaart uit de verpakking.

      Ik snap er niks van!

      iemand?

      Comment


      • #4
        Re: Hoe kan dit? Splinternieuwe D700 met 4000 clicks????

        Het zou kunnen gaan om een toestel dat al eens binnengebracht is met een 'storing' en hersteld is. Is iets wat heel vaak voorkomt bij grote ketens... maar ik veronderstel dat het ook bij 'kleinere' winkels kan gebeuren. Volgens de wet mag het niet, maar ja...
        Jean Pierre.

        Comment


        • #5
          Re: Hoe kan dit? Splinternieuwe D700 met 4000 clicks????

          Ik zou zeker zo snel mogelijk de winkel op de hoogte stellen, laat die er maar een over nadenken.
          Eventueel een ander toestel eisen.

          Comment


          • #6
            Re: Hoe kan dit? Splinternieuwe D700 met 4000 clicks????

            Lees je shuttercount eens uit met opanda of kuso exif viewer eerst,dan heb je het juiste aantal kliks

            Comment


            • #7
              Re: Hoe kan dit? Splinternieuwe D700 met 4000 clicks????

              Oorspronkelijk geplaatst door edwinus Bekijk bericht
              vandaag een nieuwe D700 gekocht bij een officiele fotowinkel.

              Bij thuiskomst blij een aantal foto's gemaakt. Bij het importeren zojuist zie ik dat de foto's de bestandsnaam hebben:

              DSC_4036, 4037 enzovoort

              Betekent dit dat mijn NIEUWE camera al meer dan 4000 clicks heeft ???

              zou dit schandalig vinden. Dan ga ik dadelijk nog terug naar de winkel

              graag jullie reactie!
              Zit die winkel ook op het internet, met een verkoopsite?
              De misère is dat hij dan de retours, ook een tweede tot derde maal moet verkopen!
              Hij gaat die niet op een container smijten, hé.

              Werd mij indertijd tel. bevestigd door ne winkel
              Ahja meneer, dat wordt ff nagekeken en terug op het magazijn gezet

              Hoera voor sealed products (enkel Sony, sealed de boxen, dacht ik!)

              Rafken
              Last edited by Raf'ken; 17 december 2010, 18:42.

              Comment


              • #8
                Re: Hoe kan dit? Splinternieuwe D700 met 4000 clicks????

                Hebben ze in de winkel een geheugenkaartje in de camera gestoken zodat jij die daar kon testen?
                http://barthuysmans.smugmug.com/
                BD0338BE

                Comment


                • #9
                  Re: Hoe kan dit? Splinternieuwe D700 met 4000 clicks????

                  als het inderdaad een reeds gebruikte camera betreft kan het echt niet. Ik zou in dat geval niet twijfelen om de naam van de verkoper hier te noemen hoor

                  Comment


                  • #10
                    Re: Hoe kan dit? Splinternieuwe D700 met 4000 clicks????

                    camera stond in de vitrine. Dit was de enige op voorraad, dus moest deze wel nemen. Verkoper garandeerde mij dat deze gewoon nieuw was.

                    Ik heb nu het gevoel dat er veel mee gedemo-t is. Hoe kan dit anders?
                    Kan toch niet zijn (met een splinternieuw in de verpakking CF-card) dat teller anders op 4000 staat??

                    PS: het gaat hier over een fotowinkel in de 'stad' (: in Eindhoven die er al jaren zit....

                    Comment


                    • #11
                      Re: Hoe kan dit? Splinternieuwe D700 met 4000 clicks????

                      Oorspronkelijk geplaatst door edwinus Bekijk bericht
                      camera stond in de vitrine. Dit was de enige op voorraad, dus moest deze wel nemen. Verkoper garandeerde mij dat deze gewoon nieuw was.

                      Ik heb nu het gevoel dat er veel mee gedemo-t is. Hoe kan dit anders?
                      Kan toch niet zijn (met een splinternieuw in de verpakking CF-card) dat teller anders op 4000 staat??

                      PS: het gaat hier over een fotowinkel in de 'stad' (: in Eindhoven die er al jaren zit....
                      Beste;
                      Het feit allen al, dat; hin in de vitrine stond, maakt hem 100% demo!
                      Verkopoers zeggen ook nooit wat ze weten, maar willen kost wat kost verkopen.
                      Geloof ze niet/nooit

                      Comment


                      • #12
                        Re: Hoe kan dit? Splinternieuwe D700 met 4000 clicks????

                        Je kan het 't beste in Opanda controleren. Als er eerder om het toestel even te testen een kaartje in heeft gezeten kan de teller goed op 4000 staan terwijl er maar 100 mee zijn geschoten. Maar demo is natuurlijk demo.
                        Sony en Olympus
                        Fotoseries

                        Comment


                        • #13
                          Nadenkertje!!!!

                          Toch raar, dat pruts-batterijen van den Aldi, zo ingepakt zijn, dat je er studies voor moet gedaan hebben, om ze te openen.
                          Het is bijna inbreken, soms!
                          Geen vergissing mogelijk, daar = “open is open”

                          Op **** €’s kostend High-End materiaal zit er dan 00.00, niets; van zegel of seal?

                          Strange world

                          Raf’ken

                          Comment


                          • #14
                            Re: Hoe kan dit? Splinternieuwe D700 met 4000 clicks????

                            Ik wil mijn bevindingen van zojuist even met jullie delen:

                            Zojuist ben ik teruggegaan naar de winkel. Daar gebeurde wat interessants. Ik confronteerde hen met mijn bevinding dat er 4000 clicks op stonden. Mijn nieuwe CF kaart (met ca 20 foto's) werd in een reader gedaan en uitgelezen. De verkoper liet me zien dat het aantal SHUTTER CLICKS op ca. 110 stond. En dat de oorzaak van de tellerstand 4000 is dat er wellicht in de camera een kaartje is gebruikt waar al 4000 foto's opstonden.

                            De tellerstand van de D700 zou daarom vanaf dat moment doortellen op 4000??? Ik zou dit erg vreemd vinden van Nikon. Dus stel dat je een nieuwe D700 hebt en even een kaartje met 400 foto's gebruikt, daarna overschakeld op een nieuw kaartje, dan telt de camera door vanaf DSC_400 enz.!? Waarom in godsnaam?

                            Anyway, ik heb daar geen goed gevoel over.

                            Vervolgens;
                            vanmiddag kocht ik deze camera, de verkoper zei dat ie de doos zou gaan halen. Al wachtende kijk ik nog eens in de vitrine - waar er ook een D700 stond - en tot mijn verbazing was die in de tussentijd weg. Dit zou dus de mijne worden... Sneakie?

                            Ik vraag vervolgens of het vitrine model een demo is, waarop het antwoord is van de verkoper; nee, demomodellen staan in een andere vitrine "daar, achter de balie". Ja maar, daar staat geen D700. Nee, meneer, dit is een nieuwe.

                            Mijn vraag vervolgens of hij geen splinternieuwe in zijn magazijn heeft beantwoord hij met nee. Ik neem dus de 'gloednieuwe' vitrine versie.

                            Tijdens mijn bezoek zojuist, zie ik dat de vitrine weer is gevuld met een D700 ! Vraag dus de verkoper hoe dit zit, hij had er toch geen meer!?! Tja, geen antwoord. Betrapt dus. Had er vanmiddag gewoon een gloednieuwe in magazijn staan!

                            Ik confronteer hem met mijn wantrouwende gevoel over deze hele situatie. Vertrouwen weg!

                            Oplossing: hij besteld een gloednieuwe, zal volgende week binnenkomen. Ik heb de andere gewoon mee teruggenomen (had tenslotte al een sloot geld achtergelaten).

                            1) hoe zit dit nou met die tellerstand? Is het echt zo dat een andere geheugenkaart de tellerstand van de D700 kan 'ophogen' ??
                            2) hoe ga ik volgende week controleren dat het ECHT een nieuwe is?
                            3) hoe kijken jullie aan tegen deze situatie en gang van zaken?

                            Comment


                            • #15
                              Re: Hoe kan dit? Splinternieuwe D700 met 4000 clicks????

                              Dat van die geheugenkaart klopt wel. Niet enkel bij Nikon, maar bij elk camera merk.


                              Maar dan nog vind ik 80 clicks op een nieuwe camera teveel.
                              Mijn objectieven zijn all round...

                              Comment

                              Working...
                              X