Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Aanschaffen van reflexcamera met budget

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Aanschaffen van reflexcamera met budget

    Beste forumleden

    Ik ben een leek met al enkele jaren een passie voor foto en video.
    Na eindelijk alles op orde te stellen in het dagelijkse leven wil ik mezelf een reflexcamera aanschaffen (met bijhorende lenzen), maar ook ik zie door de bomen het bos niet meer.

    Ik had graag iets gehad waarmee ik haarscherpe foto's kan trekken zowel buiten als binnen. Hij zou goed moeten functioneren in donkere situaties en ik had graag in 1080p video willen filmen die mits bewerking semi-pro overkomt op vlak van kwaliteit(aankomende plannen).

    Zijn hier voordelige oplossingen voor? Ik wil namelijk werken rond de 400-750 voor de body maar het budget is nogal flexibel. Lenzen heb ik helemaal geen idee van momenteel.

    Met vriendelijke groeten

    ps: Ik wil nogmaals melden dat ik een basis heb maar verder dan dat niets, enige foutjes in mijn uitleg kan dus wel

  • #2
    Re: Aanschaffen van reflexcamera met budget

    Voor wat je wil zal het budget voor objectieven bijna belangrijker zijn en met gemak dat van je body kunnen overschrijden.


    Met een budget van 750 euro kom je nog niet heeeel ver. Van filmen heb ik niet veel kaas gegeten, maar volgens mij kan bijvoorbeeld een Canon 550D wel filmen...of het dan ook 1080P is?

    Qua objectieven zal je voor binnen lichtsterk spul nodig hebben en dat is meestal prijzig. Goedkope oplossingen zijn er in de 1.8 primes, de 50mm als absolute topper, maar de 85mm is, bij Nikon sowieso, ook niet heel duur. Daarbuiten ga je al snel boven de 750 euro zitten voor een enkel objectief.

    Ik denk dus dat iets meer info welkom is, want met enkel een body ben je er natuurlijk niet. Wat zou het budget zijn inclusief objectieven? Wat wil je zoals gaan fotograferen (en filmen?)
    Mijn objectieven zijn all round...

    Comment


    • #3
      Re: Aanschaffen van reflexcamera met budget

      Het zijn de lenzen die uiteindelijk het kostenplaatje gaat maken, je kan altijd beginnen met de kitlenzen, praktisch ieder merk doet een aanbieding van 2 kitlenzen, een van ca 18-55 en een van 55-200/250. Die kitlenzen zijn meestal van het goedkope type en van een weinig lichtsterkte. Je kan natuurlijk gaan voor de body afzonderlijk en de meest voor jou aangewezen lens eerst.
      Bekijk eens de Sony A55 (ca 800€), die heeft een prisma dat het licht doorlaat naar de sensor en dus geen spiegel die telkens open moet. Het voordeel van die Sony is dat de stabilisatie in het toestel zit en je minder moet uitgeven voor gestabiliseerde lenzen.
      de reden dat ik dit toestel vermeld is dat ik lang heb getwijfeld, heb het niet genomen omdat ik twijfelde aan de kwaliteit van het prisma, maar tot op heden heb ik daar geen negatieve dingen over gelezen.
      Je hebt trouwens ook de A33, het kleine broertje ervan.
      Bezie die eens rustig, in bepaalde winkels zijn ze geduldig, maar nu is het vermoedelijk niet de goede periode daarvoor.
      mvg Guido
      Canon 550D Sigma 17-70/2.8-4 DC Macro OS HSM 55-250IS met extension tube set (3st) van Kenko en 50-1.8 Metz 36AF-4C + Canon S3-IS

      Comment


      • #4
        Re: Aanschaffen van reflexcamera met budget

        beste

        ik heb van nikon D5000 met 18-55 & 55-200 ben er heel tevreden over
        je kan er ook mee filmen in HD , maar ik heb dit nog niet gebruikt
        prijs is nu iets gezakt , maar ik heb er 799 € voor betaald

        Comment


        • #5
          Re: Aanschaffen van reflexcamera met budget

          Nikon

          http://www.kamera-express.nl/Digital...Nederlands.htm

          Canon

          http://www.kamera-express.nl/Digital...#specificaties

          Sony

          http://www.kamera-express.nl/Digital...l-HD-video.htm

          De Sony heeft de beste videofunctie als je dat interesseert en is de snelste qua frames per seconde. Voor de rest zijn ze vrij gelijkwaardig. De lenzen die erbij horen zijn prima om mee te beginnen.
          Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
          Mijn bird foto's en urbex foto's

          Comment


          • #6
            Re: Aanschaffen van reflexcamera met budget

            Achteraan dit topic vind je een link naar €100 cash back op die Sony a33/55.
            "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

            Comment


            • #7
              Re: Aanschaffen van reflexcamera met budget

              LOL, sorry zun.
              Filmen en fotos in 1 toestel is al not done. Je wil dan ook nog semi-pro
              Je budget is ook veeeeeeeeeel te laag.
              Voor semi-pro kan je best een 0 achter je budget zetten voor 1 van de 2 functies.
              Wil je pro gaan zet je best 2 nullen er achter.

              Comment


              • #8
                Re: Aanschaffen van reflexcamera met budget

                Oorspronkelijk geplaatst door xafke Bekijk bericht
                LOL, sorry zun.
                Filmen en fotos in 1 toestel is al not done. Je wil dan ook nog semi-pro
                Je budget is ook veeeeeeeeeel te laag.
                Voor semi-pro kan je best een 0 achter je budget zetten voor 1 van de 2 functies.
                Wil je pro gaan zet je best 2 nullen er achter.
                Filmen OK, maar de rest is wat overdreven. Ja kan een zeer goede body kopen voor 800€. Je moet al echt zoeken om een body van 8000€ te kopen.
                De Canon EOS-1Ds Mark III kost bvb ca 5500€. Deze noem ik toch professioneel, gewoon omdat ik weet dat er zelfstandige gewone professionelen zijn die niet meer uitgeven.

                zie bvb: http://forum.belgiumdigital.com/f9/w...-aan-1617.html

                Maar nogmaals ivm de lenzen is dit een ander verhaal.

                Ik denk niet dat er hier mensen zitten die met superprofessioneel materiaal werken.
                Inderdaad daar staat bijna geen grens, maar wie werkt hier bvb met een Digitale achterwand voor Hasselblad van 12000€?
                mvg Guido
                Canon 550D Sigma 17-70/2.8-4 DC Macro OS HSM 55-250IS met extension tube set (3st) van Kenko en 50-1.8 Metz 36AF-4C + Canon S3-IS

                Comment


                • #9
                  Re: Aanschaffen van reflexcamera met budget

                  Oorspronkelijk geplaatst door gblanchaert Bekijk bericht
                  Filmen OK, maar de rest is wat overdreven. Ja kan een zeer goede body kopen voor 800€. Je moet al echt zoeken om een body van 8000€ te kopen.
                  De Canon EOS-1Ds Mark III kost bvb ca 5500€. Deze noem ik toch professioneel, gewoon omdat ik weet dat er zelfstandige gewone professionelen zijn die niet meer uitgeven.

                  zie bvb: http://forum.belgiumdigital.com/f9/w...-aan-1617.html

                  Maar nogmaals ivm de lenzen is dit een ander verhaal.

                  Ik denk niet dat er hier mensen zitten die met superprofessioneel materiaal werken.
                  Inderdaad daar staat bijna geen grens, maar wie werkt hier bvb met een Digitale achterwand voor Hasselblad van 12000€?
                  De denkfout die je hier maakt is dat een medium format professioneler is als een FF of zelfs een crop.

                  Natuurlijk is het zo dat een goede medium format met goede objectieven de meeste FF en crop camera's op een hoop aantal punten het nakijken geeft, maar voor dagelijks gebruik en de meeste "pro's" hebben dergelijke camera's enkel maar nadelen...snelheid, grootte van de bestanden, kostprijs van materiaal, bepertke ISO ranges, en ga maar door.

                  Koop een Degelijk toestel als een 5D of een D700 met bijbehorend topglas, zoals een 70-200, 24-70 en een 85mm 1.4 en je zit al snel aan die 6000 - 8000 euro.

                  Maar eens dat je voor een 800 euro een goede body kan kopen, de D90 bijvoorbeeld...of de 60D...TS vergeet enkel dat objectieven nog belangrijker zijn én dat als je dan ook nog wil filmen met dezelfde apparatuur het nog wel eens prijziger kan worden. Wat ik veel begrijp heeft Sony hier een edge op de andere merken vaar wat betreft filmfuncties.

                  Overigens...ken ook een professional, die zeer goed leeft van fotografie...shoots doet voor verschillende magazines...en werkt met een D200 en een D300...pro's zijn meer bezig met waarde van foto's dan gebruikte apparatuur (en gebruiken apparatuur in de functie ervan) (ik moet ook altijd een beetje lachen als ik sites van "professionele fotografen" zie die uitleggen met welke apparatuur ze werken, als de klant hier iets van zou begrijpen of het zou interesseren zou hij waarschijnlijk de fotograaf niet nodig hebben).

                  Het is wel eens vaker gezegd...

                  Amateurs maken zich zorgen om apparatuur
                  Professionals maken zich zorgen om verkoop
                  Fotografen maken zich zorgen om licht

                  Beter kun je het eigenlijk niet omschrijven.


                  Dus terug naar TS....

                  Je budget is inderdaad wat aan de lage kant, voor enkel de body is er echt wel wat te krijgen, maar er is geen zinvol advies te geven als niet gezegd kan worden wat je vervolgens voor objectieven over hebt en wat je wil fotograferen.
                  Mijn objectieven zijn all round...

                  Comment

                  Working...
                  X