Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Aanschaffen van reflexcamera met budget

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Aanschaffen van reflexcamera met budget

    Beste forumleden

    Ik ben een leek met al enkele jaren een passie voor foto en video.
    Na eindelijk alles op orde te stellen in het dagelijkse leven wil ik mezelf een reflexcamera aanschaffen (met bijhorende lenzen), maar ook ik zie door de bomen het bos niet meer.

    Ik had graag iets gehad waarmee ik haarscherpe foto's kan trekken zowel buiten als binnen. Hij zou goed moeten functioneren in donkere situaties en ik had graag in 1080p video willen filmen die mits bewerking semi-pro overkomt op vlak van kwaliteit(aankomende plannen).

    Zijn hier voordelige oplossingen voor? Ik wil namelijk werken rond de 400-750 voor de body maar het budget is nogal flexibel. Lenzen heb ik helemaal geen idee van momenteel.

    Met vriendelijke groeten

    ps: Ik wil nogmaals melden dat ik een basis heb maar verder dan dat niets, enige foutjes in mijn uitleg kan dus wel

  • #2
    Re: Aanschaffen van reflexcamera met budget

    Voor wat je wil zal het budget voor objectieven bijna belangrijker zijn en met gemak dat van je body kunnen overschrijden.


    Met een budget van 750 euro kom je nog niet heeeel ver. Van filmen heb ik niet veel kaas gegeten, maar volgens mij kan bijvoorbeeld een Canon 550D wel filmen...of het dan ook 1080P is?

    Qua objectieven zal je voor binnen lichtsterk spul nodig hebben en dat is meestal prijzig. Goedkope oplossingen zijn er in de 1.8 primes, de 50mm als absolute topper, maar de 85mm is, bij Nikon sowieso, ook niet heel duur. Daarbuiten ga je al snel boven de 750 euro zitten voor een enkel objectief.

    Ik denk dus dat iets meer info welkom is, want met enkel een body ben je er natuurlijk niet. Wat zou het budget zijn inclusief objectieven? Wat wil je zoals gaan fotograferen (en filmen?)
    Mijn objectieven zijn all round...

    Comment