Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Chevrolet Camaro

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Chevrolet Camaro

    Gisteren op NG gekeken naar de ultramoderne fabriek waar de Chevrolet Camaro wordt gebouwd, man wat een automatisatie, maar op een bepaald moment zeggen ze dat deze wagen met alles erop en eraan in Amerika te koop is voor slechts 24.000 dollar, en dat voor een 3.5 liter. KLIK

    Hoe komt het dat ze daar bij GM zo goedkoop wagens kunnen bouwen.

  • #2
    Re: Chevrolet Camaro

    Ik heb ook een stuk van die reportage gezien.

    Hier betaal je op een auto invoertaksen + BTW, ginder betaal je zo goed als geen taksen.
    Daar zit al een groot deel van het prijsverschil.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #3
      Re: Chevrolet Camaro

      Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
      Hier betaal je op een auto invoertaksen + BTW, ginder betaal je zo goed als geen taksen.
      Daar zit al een groot deel van het prijsverschil.
      Dat kan nooit de verklaring zijn. Enkele jaren terug ging Opel Antwerpen een Pontiac maken voor de US markt, dit was 99% een Astra. De prijzen in de US voor een 2.0L met alles op en aan lag daar lager dan de 1.6L zonder opties hier.
      BTW, de prijzen zag ik ginder in de kranten staan en waren dus niet de catalogusprijzen.

      Het enige wat ik niet weet is welke kosten er daar zijn voor je met de wagen naar huis mag, maar hier is ook nog een BIV enz...

      Auto's in de US zijn gewoon spotgoedkoop.
      bye, Maurice
      https://on4bam.com/
      Nikon D7500

      Comment


      • #4
        Re: Chevrolet Camaro

        Hou er ook rekening mee dat de wagens voor de Amerikaanse markt niet aan zulke strenge veiligheid - en milieu eisen moeten voldoen als in Europa.

        Comment


        • #5
          Re: Chevrolet Camaro

          Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
          Gisteren op NG gekeken naar de ultramoderne fabriek waar de Chevrolet Camaro wordt gebouwd, man wat een automatisatie, maar op een bepaald moment zeggen ze dat deze wagen met alles erop en eraan in Amerika te koop is voor slechts 24.000 dollar, en dat voor een 3.5 liter. KLIK

          Hoe komt het dat ze daar bij GM zo goedkoop wagens kunnen bouwen.
          - Veel grotere markt + veel minder taksen
          - Amerikaanse wagens staan niet bepaald bekend voor hun geweldige kwaliteit en betrouwbaarheid
          David Leemans
          Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

          Comment


          • #6
            Re: Chevrolet Camaro

            Die prijzen zijn daar idd waanzin.

            Jaren terug heb ik enkele maanden in Florida gezeten.
            Ik reed toen hier met een Hyundai Coupe.
            De prijs hier voor een 1.6 +/-18000euro
            Ginder de GT V6 versie voor omgerekend +/-12500euro

            En daar de benzineprijs nog eens bij. Word je niet blij van

            Bij verschillende dealers ook "million mile waranty" aangeboden.
            Wat ik waanzinnig vond.
            Na 1.600.000km schiet er toch ni veel meer over denk ik.

            Comment


            • #7
              Re: Chevrolet Camaro

              Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Purple Bekijk bericht
              Die prijzen zijn daar idd waanzin.
              Kleine correctie ... hier zijn ze waanzinnig!
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

              Comment


              • #8
                Re: Chevrolet Camaro

                Prijzen hier zijn inclusief BTW.
                Prijzen die je in VS ziet, daar komt nog een sales tax bovenop, maar die is beperkt.

                Sowieso kan zo'n Camaro niet tippen aan een Europese auto.
                Als de prijzen zo verschillend zijn voor dezelfde auto, dan is er wel iets.

                Maar iets wat ik nooit begrepen heb is waarom een auto met 4 grotere gaten in het motorblok ineens zo veel meer moet kosten, maar dat is marketing.

                Comment


                • #9
                  Re: Chevrolet Camaro

                  Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                  Maar iets wat ik nooit begrepen heb is waarom een auto met 4 grotere gaten in het motorblok ineens zo veel meer moet kosten, maar dat is marketing.
                  Je krijgt minder voor je geld maar moet meer betalen om het daarna nog eens zelf te moeten vullen.
                  Inderdaad ... ge hebt een punt.
                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

                  Comment


                  • #10
                    Re: Chevrolet Camaro

                    Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                    ...Maar iets wat ik nooit begrepen heb is waarom een auto met 4 grotere gaten in het motorblok ineens zo veel meer moet kosten, maar dat is marketing.
                    Euh... Bij die Camaro gaat het wel over 8 (grotere) gaten hoor.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Chevrolet Camaro

                      Prijzen zullen zo goedkoop zijn omdat de looptijd van hun krediet anders te lang is En dan kunnen ze daarna niet snel genoeg een nieuwen kopen
                      Nikon D90

                      Comment


                      • #12
                        Re: Chevrolet Camaro

                        Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                        Kleine correctie ... hier zijn ze waanzinnig!
                        Linkje werkt niet Verseg

                        Grt
                        Verplicht "Politiek Correct Denken" is de ondergang van onze democratie en leidt tot extremisme.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Chevrolet Camaro

                          Ik heb toch andere ervaringen met auto's in de VS.
                          Vooreerst, zijn ze echt niet slechter dan onze modellekes hoor. Het is puur prijs kwaliteit.
                          Ik koop in de VS een mooie Camaro (ik prefereer dan eerder de Mustang 2011) met een echte motor voor minder dan hier een Ford Focusje... Dus echt wel een pak goedkoper.
                          Vervolgens valt het me telkens op hoe lang die wagens meegaan, je ziet daar ook echt oude bakken rondbollen, ze vervangen echt niet allemaal zoveel als wij hier denken hoor.
                          En het beter gemotoriseerd model is daar ook veel populairder, vanzelf relatief minder duur, omdat ze meer verkocht worden. Worden daar dan ook niet zo maf belast als hier.
                          Ook wil ik even meegeven, dat ik onlangs 3000 miles rondgebold heb met 305pk, en onder de 10l benzine (zelfs naar de 8 als ik erop lette) verbruikt heb. Met 6speed automaat.

                          Moesten hier de taksen en BIV achtige zotte dingen niet zo duur zijn, had ik al lang een Mustang ingevoerd.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Chevrolet Camaro

                            Oorspronkelijk geplaatst door Jo Bekijk bericht
                            Linkje werkt niet Verseg
                            Ik denk niet dat het een link moest zijn, gewoon benadrukken dat ze HIER waanzinnig zijn.
                            bye, Maurice
                            https://on4bam.com/
                            Nikon D7500

                            Comment


                            • #15
                              Re: Chevrolet Camaro

                              Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
                              Ook wil ik even meegeven, dat ik onlangs 3000 miles rondgebold heb met 305pk, en onder de 10l benzine (zelfs naar de 8 als ik erop lette) verbruikt heb. Met 6speed automaat.
                              Het verbruik valt inderdaad goed mee, meestal verbruikten onze huurwagens tussen de 8-10L/100Km, Zelfs 1 volumewagens of een Oldsmobile NinetyEight met 3.6L. Deze zomer verbruikte onze Commodore 3.6 en Toyota Kluger 4x4 (automaat) 3.6 ook zoiets. Dat die wagens iets minder haalbaar zijn hier heeft natuurlijk met de taksen en de dure brandstof.
                              bye, Maurice
                              https://on4bam.com/
                              Nikon D7500

                              Comment

                              Working...
                              X