Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Mieke Hill

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Mieke Hill

    Het alom bekendste gebouw van de Westhoek des lande... "Mieke Hill" bij het krieken van de dag

    "Smaken verschillen en over smaak kun je wel degelijk twisten, zolang het met respect voor de visie van de fotograaf blijft"
    Alles is al gefotografeerd... Maar nog niet door mij !

  • #2
    Re: Mieke Hill

    "Smaken verschillen en over smaak kun je wel degelijk twisten, zolang het met respect voor de visie van de fotograaf blijft"

    niet mijn smaak, compo OK.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #3
      Re: Mieke Hill

      Qua compo en licht zit deze heel goed

      Met alle respect, maar de bewerking "verknalt" het voor mij, maar ik ben dan ook geen aanhanger van fotobewerking...

      Natuur puur natuur doet het voor mij...
      www.damafoto.be
      Facebook Damafoto

      Comment


      • #4
        Re: Mieke Hill

        Oorspronkelijk geplaatst door Dama Bekijk bericht
        Qua compo en licht zit deze heel goed

        Met alle respect, maar de bewerking "verknalt" het voor mij, maar ik ben dan ook geen aanhanger van fotobewerking...

        Natuur puur natuur doet het voor mij...
        gelukkig heeft Ons Heer van elke soort mensen gemaakt...ik vind dan juist deze bewerking wel heel mooi....maar tja, ik hou van bewerken...ieder zijn meug dus! gelukkig!!!
        alhoewel ik eerlijk denk dat hier niet veel "bewerken" aan is? ik ken die heuvel waar Mieke Hill opstaat en denk dat het eerder de zon is die daar komt piepen,kijk eens naar de zon in de ruiten.... denk niet aan een bewerking?
        Last edited by tullep; 20 december 2010, 18:03.
        groetjes
        hilde

        Comment


        • #5
          Re: Mieke Hill

          Laat ik even beginnen bij het begin...
          De opname is gemaakt bij zonsopkomst met behulp van een LCW Fader ND, vandaar de kleuren in de foto. Een opmerkzame fotograaf/waarnemer kan dat zien aan de rand van het helmgras op de duinkop. De weerkaatsing van de zon in de ruiten, de weerkaatsing op de zijgevel ... Een optisch hulpmiddel dat je ook niet vreemd is, toch ?
          Dus Dama, bij deze foto: WYSIWYG... (cfr EXIF)
          Hilde, ben blij dat Mieke Hill je nog in het geheugen is gebleven.
          Verder Dama: ik heb nog even de betekenis van het woord "consequent" opgezocht... Je schrijft in je commentaar op de foto: "...ik ben dan ook geen aanhanger van fotobewerking...", cfr: http://forum.belgiumdigital.com/f20/...ng-336664.html

          Over je inleidend commentaar bij die topic en de inhoud/werkwijze van die alomgeprezen tutorial wil ik het hier niet hebben, alleen even wijzen op een recent artikel over HDR in het BD-lijfblad van deze maand.
          "Smaken verschillen en over smaak kun je wel degelijk twisten, zolang het met respect voor de visie van de fotograaf blijft"
          Alles is al gefotografeerd... Maar nog niet door mij !

          Comment


          • #6
            Re: Mieke Hill

            ik kan het wel smaken
            groetjes Ingrid

            Comment


            • #7
              Re: Mieke Hill

              Ik vind het goed !
              gelegen in Sint-Idesbald koksijde.
              Kende dit uit mijn jeugd ,lang geleden !!!
              groeten
              Met Vele Groeten-Cuvoll-
              Lumix FZ18/lumix FZ8/Lumix TZ8/Lumix lens adapter/lumix closeup lens
              BD 1000BE

              Comment


              • #8
                Re: Mieke Hill

                De compo zit goed en het onderwerp en hoe het in beeld gebracht is zit ook heel goed.
                Het enige wat bij mij een beetje wringt is de bruine zweem die over gans de foto hangt. Misschien is dat door de filter die je gebruikt hebt maar ik vind het ietsje té bruin.
                Als je de kleuren een tikkeltje kouder maakt is het voor mij een hele mooie, maar smaken verschillen zoals je in je signature schrijft, en gelukkig maar
                vriendelijke groeten, Kurt
                Mijn foto's
                Fuji X-T1 + X-T2 + X100F + een paar lensjes

                Comment


                • #9
                  Re: Mieke Hill

                  Bedankt voor jouw toelichting.
                  Het gebruik van dit filter verklaart veel natuurlijk (onscherpte, vignettering, effect rond het gras).
                  Het effect is als een bewerking, maar dan bekomen met een filter...

                  Laat mij dan stellen dat ik niet voor "special effects" ben, of die nu bekomen is door bewerking of filters, maakt niet uit.

                  Over consequent zijn ga ik hier niet te diep op in gaan...
                  Waar ik zeker consequent in ben, is dat ik hier elke foto probeer van commentaar te voorzien, eerlijke, opbouwende kritiek. Ook die foto's die ik niet graag zie, ook de foto's waar weinig of zelfs geen commentaar op komt...
                  Dan riskeer je zoiets natuurlijk, maar daar kan ik tegen hoor

                  En over die tutorial van die layerblending... Dit noem ik geen bewerking, niet méér als aanpassen van levels, curves, witbalans etc...
                  Door de gebruikte techniek wil ik het er alleen maar natuurlijk laten uit zien.

                  Wat ik bewerken noem, slaat eerder op speciale, onnatuurlijke effecten...

                  Dit is hoe ik het zie, de foto's die gepost worden is zoals de auteur het ziet, en die heeft het recht zijn eigen visie daarin te steken, waarvoor ik steeds alle respect heb.
                  Maar die hoeft natuurlijk niet steeds te stroken met mijn visie of smaak...

                  I rest my case

                  Oorspronkelijk geplaatst door Lambert Jan Bekijk bericht
                  Laat ik even beginnen bij het begin...
                  De opname is gemaakt bij zonsopkomst met behulp van een LCW Fader ND, vandaar de kleuren in de foto. Een opmerkzame fotograaf/waarnemer kan dat zien aan de rand van het helmgras op de duinkop. De weerkaatsing van de zon in de ruiten, de weerkaatsing op de zijgevel ... Een optisch hulpmiddel dat je ook niet vreemd is, toch ?
                  Dus Dama, bij deze foto: WYSIWYG... (cfr EXIF)
                  Hilde, ben blij dat Mieke Hill je nog in het geheugen is gebleven.
                  Verder Dama: ik heb nog even de betekenis van het woord "consequent" opgezocht... Je schrijft in je commentaar op de foto: "...ik ben dan ook geen aanhanger van fotobewerking...", cfr: http://forum.belgiumdigital.com/f20/...ng-336664.html

                  Over je inleidend commentaar bij die topic en de inhoud/werkwijze van die alomgeprezen tutorial wil ik het hier niet hebben, alleen even wijzen op een recent artikel over HDR in het BD-lijfblad van deze maand.
                  www.damafoto.be
                  Facebook Damafoto

                  Comment


                  • #10
                    Re: Mieke Hill

                    Ik vind het wel wat hebben zo'n ietsje overdreven lucht, knap !
                    grtjes, fabke
                    Een expert is iemand die binnen een beperkt vakgebied alle mogelijke fouten heeft gemaakt.

                    Comment

                    Working...
                    X