Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

aankoop nieuwe camera

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • aankoop nieuwe camera

    hallo allemaal, nieuw hier.
    ook nieuw in de SLR wereld.

    heb van een vriend een nikon D5000 eens een week kunnen lenen. (D5000 + 2 lensen(kit))
    met als gevolg dat ik er nu zelf 1 wil.

    ben aan het rondkijken geweest bij redcoon en fotokonijnenberg.
    heb beslist om hem bij fotokonijnenberg te kopen. ga er dan 2 jaar extra garantie bijpakken

    zou graag de Canon EOS 60D body kopen
    qua lens had ik de canon EF-S 15-85mm f/3.5-5.6 IS USM in gedachte,
    dit ziet er mij een goede lens uit. heb al veel reviews hierover gelezen.

    de lens kost al wat, daarom volgende vraag,
    deze lens is ook verkrijgbaar als bulk versie-->
    heb op het forum al eens rondgekeken, de lens wordt gewoon uit een kit gehaald. maar zijn alle toebehoren ook inbegrepen (lensdoppen,manual)
    uiteraard koop ik de zonnekap er ook bij.

    dit scheelt zon €150 in aankoop, welke ik dan wil gebruiken om een statief en remote onspanknop van canon te kopen.

    later wou ik nog de Canon EF 70-300mm f/4-5.6 IS USM lens erbij kopen.
    (zou deze beter zijn als Canon EF 70-200mm / 1:4,0L IS USM. hier zit wel geen IS bij.
    voor een telezoom lens heb je dit wel nodig zeker?)
    daarna wou ik nog een Canon EF-S 10-22mm f/3,5-4,5 IS USM lens erbij kopen.
    voor mijn vriendin, deze zit in de interieur architectuur omgeving. heb in de reviews gelezen dat deze lens hier goed voor is?
    Canon EOS 60D - Canon EF-S 15-85mm f3,5-5,6 IS USM - Canon EF 50mm f1.4 USM - Canon 70-200mm f4 IS L USM - Canon Speedlite 580 EXII - en nog wat filters

  • #2
    Re: aankoop nieuwe camera

    Persoonlijk....zou ik nooit extra garantie bijkopen. Maar dat ben ik...vaak te veel haken en ogen aan die "bijgekochte garantie" ik weet niet of je uit NL of BE komt, maar in BE zit er al standaard twee jaar garantie op...in NL bij oa Kamera Express krijg je ook standaard twee jaar garantie...

    Dat lijkt me toch meer dan voldoende

    En de 70-300 is niet "beter" als de 70-200 f4...IS kan handig zijn, maar is niet strict noodzakelijk tot 200mm...(en daarboven ook nog niet, maar daar wordt het toch steeds handiger)
    Mijn objectieven zijn all round...

    Comment


    • #3
      Re: aankoop nieuwe camera

      De D5000 is een zeer goed toestel.
      2 jaar garantie bijkopen ? In België is het verplicht 2 jaar garantie te geven zonder extra kosten. Of bedoel je dat je de twee jaar wil uitbreiden naar 4 jaar ?

      Bij pixmania kan je voor 699,00€ een D5000 kopen met een 18-135mm.
      De prijs met de 2 kit-lenzen 18-55 en 55-200mm zou ik eens moeten opzoeken.
      Veel sucses in elk geval.

      Mvg
      Spogy
      Nikon D5000 A-FS Nikor 1:3.5/5.6 18-55mm G VR, A-FS Nikor 1:4/5.6 55-200mm ED VR.

      Comment


      • #4
        Re: aankoop nieuwe camera

        ben van plan om een canon EOS 60D te kopen.
        standaard heeft deze 2 jaar garantie.
        ik krijg voor 98€ 2 jaar garantie extra
        Canon EOS 60D - Canon EF-S 15-85mm f3,5-5,6 IS USM - Canon EF 50mm f1.4 USM - Canon 70-200mm f4 IS L USM - Canon Speedlite 580 EXII - en nog wat filters

        Comment


        • #5
          Re: aankoop nieuwe camera

          Je hebt een Nikon gebruikt en je wil een Canon kopen ?
          Canon-man. Concerten en natuur.
          Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

          Comment


          • #6
            Re: aankoop nieuwe camera

            idd, wou camera met roterend scherm. daarna wat specificaties vergeleken.
            en dan kwam de EOS 60D er beter uit.
            Canon EOS 60D - Canon EF-S 15-85mm f3,5-5,6 IS USM - Canon EF 50mm f1.4 USM - Canon 70-200mm f4 IS L USM - Canon Speedlite 580 EXII - en nog wat filters

            Comment

            Working...
            X