Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Waar goedkoopst nikon D700?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Waar goedkoopst nikon D700?

    Ik heb besloten een nieuwe camera aan te schaffen met enkele objectieven en dan meteen iets deftigs te kopen. Laten we beginnen met de D700 want dat is het duurste stuk uit het pakket. Waar is die het goedkoopst?

    Ik dacht aan Turnhout maar als het in Nederland een stuk goedkoper is, rij ik wel door. Binnen twee weken ga ik ook naar Londen.

    Hoe zit dat met BTW en garantie in het buitenland? Ik zou ook een factuur willen ontvangen. Tot slot, is online kopen wel verstandig? Bedankt voor de tips.
    Last edited by mmgull; 15 december 2010, 20:42.

  • #2
    Re: Waar goedkoopst nikon D700?

    Cameranu.nl ?

    Comment


    • #3
      Re: Waar goedkoopst nikon D700?

      Als duurste je criteria is toch maar naar de D3 serie kijken hoor...



      Prijsverschillen zijn marginaal....ik zou hem vooral bij een, voor jou, betrouwbare winkel kopen...waar je nog eens terug heen kan mocht er iets zijn...of een klantrelatie op kan bouwen.

      Wel voldoende VR objectieven bij kopen he
      Mijn objectieven zijn all round...

      Comment


      • #4
        Re: Waar goedkoopst nikon D700?

        Oorspronkelijk geplaatst door jeroen.k Bekijk bericht
        Als duurste je criteria is toch maar naar de D3 serie kijken hoor...



        Prijsverschillen zijn marginaal....ik zou hem vooral bij een, voor jou, betrouwbare winkel kopen...waar je nog eens terug heen kan mocht er iets zijn...of een klantrelatie op kan bouwen.

        Wel voldoende VR objectieven bij kopen he
        Ja, goede raad. Als er iets is met je camera dan mag je naar NL of London terug. Voor een (in verhouding) klein prijsverschil (100 Euro?) koop ik toch liever in een winkel en liefst bij de deur.

        Comment


        • #5
          Re: Waar goedkoopst nikon D700?

          vr? eerder N-glas

          echt bij een fotoboer niet te ver weg, altijd in de buurt voor raad en daad
          nikon stuff

          Comment


          • #6
            Re: Waar goedkoopst nikon D700?

            Als je het duurste wilt een D3s en een D3x kopen omdat je dan de 2 besten hebt en kiezen is moeilijk.
            Sony en Olympus
            Fotoseries

            Comment


            • #7
              Re: Waar goedkoopst nikon D700?

              Blijkbaar moeilijk te begrijpen he
              De topicstarter heeft een pakket in het hoofd, en daarvan wilt hij het duurste eerst kopen.
              NIET het duurste wat op de markt is

              Aan de topicstarter, het is idd beter in eigen land het toestel te kopen ivm garantie.
              Kijk mischien ook eens naar fotorembrandt in merksen, goede naam, goede service.

              Mvg
              "I've said it before and I'll say it again. Life moves pretty fast. If you dont stop to look around once in a while, you could miss it."

              Comment


              • #8
                Re: Waar goedkoopst nikon D700?

                @David; de VR slaat op een ander topic

                @TS...vanwaar de overstap vanaf Canon eigenlijk? Ik gun je deze topcamera natuurlijk van harte, maar aangezien je nu Canon hebt ben ik wel benieuwd. En welke objectieven zou je bij willen kopen? Ik kan me namelijk (bijna) niet voorstellen dat de camera écht het duurste is...of je moet de 70-200 f2.8 VRII niet op de wensenlijst hebben staan
                Mijn objectieven zijn all round...

                Comment


                • #9
                  Re: Waar goedkoopst nikon D700?

                  Oorspronkelijk geplaatst door mmgull Bekijk bericht
                  Laten we beginnen met de D700 want dat is het duurste stuk uit het pakket. Waar is die het goedkoopst?
                  O ik dacht dat investeren in goede objectieven het duurst is?
                  Oorspronkelijk geplaatst door mmgull Bekijk bericht
                  Tot slot, is online kopen wel verstandig?
                  Is het verstandig om ergens naar toe te rijden?




                  Ik vraag me af welk opzoeking's werk jij al het gedaan? je neemt gewoon de makkelijkste weg om het door een ander te laten doen

                  is €1.494 de goedkoopste?
                  Never resist temptation or it could go away...
                  Mijn handleiding is meer versleten dan men toestel :rolleyes:

                  Comment


                  • #10
                    Re: Waar goedkoopst nikon D700?

                    Oorspronkelijk geplaatst door jeroen.k Bekijk bericht
                    @David; de VR slaat op een ander topic
                    Ja grappig hoor

                    @TS...vanwaar de overstap vanaf Canon eigenlijk? Ik gun je deze topcamera natuurlijk van harte, maar aangezien je nu Canon hebt ben ik wel benieuwd. En welke objectieven zou je bij willen kopen? Ik kan me namelijk (bijna) niet voorstellen dat de camera écht het duurste is...of je moet de 70-200 f2.8 VRII niet op de wensenlijst hebben staan
                    Ik heb geen Canon. Ik heb wat camera's mogen lenen maar nu is het tijd om zelf iets kopen. De 2.8 tele is te zwaar om mee te nemen. Ik ben geen beroepsfotograaf en het moet nog leuk blijven. Denk dat 70-300 goed genoeg is, dan eventueel later aanvullen met 85/1.8. Wat mij aanspreekt is groothoek, en daar zal ik een kleine duizend euro insteken voor een 16-35. Nog een flitser (sb 600 lijkt voldoende), wat filters en een tas. Samen 3300 euro. Maar ik dacht als ik een gepimpte crop camera koop, ben ik ook 2000 euro kwijt. Dan beter wat bijleggen en meteen iets fatsoenlijks kopen.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Waar goedkoopst nikon D700?

                      Ondanks dat ik je het beste van de wereld wenst ben ik wel bang dat je de verkeerde redenen gebruikt om over te gaan tot aanschaf.

                      Je "gepimpte crop" opmerking geeft heel erg een waardeoordeel over de crop camera, terwijl fullframe geen vervolgstap is op een cropcamera, maar gewoon een camera met een grotere sensor, waardoor toepasselijk voor ander gebruik.

                      Een D300S is echt niet slechter als een D700 bijvoorbeeld, het ligt er maar net aan wat je wil gaan doen.

                      De objectieven die je noemt zijn ook zeker niet slecht, maar je wil nu de "beste" camera, terwijl je op alle andere vlakken consessies gaat doen.

                      Qua flits...het is maar net waarvoor je een flits wil gaan gebruiken, maar de SB900 heeft toch zeker een bepaalde meerwaarde tov een SB600.

                      Qua objectieven. Zo zwaar is een f2.8 nu ook weer niet. Helemaal niet in relatie tot de body van een D700....maar als groothoek je ding is, dan heb je met een 16-35 natuurlijk al een prima objectief in de tas zitten.

                      Maar vergis je niet dat juist die randapparatuur nog wel eens het verschil kan maken...voor een mooi bereik in het begin zal ik, persoonlijk, die 85 1.8 laten vallen voor een tamron 28-75 2.8 overigens. Dan heb je 16 -300 in bereik met minimale overlap voor een degelijke prijs.
                      Mijn objectieven zijn all round...

                      Comment


                      • #12
                        Re: Waar goedkoopst nikon D700?

                        Je "gepimpte crop" opmerking geeft heel erg een waardeoordeel over de crop camera, terwijl fullframe geen vervolgstap is op een cropcamera, maar gewoon een camera met een grotere sensor, waardoor toepasselijk voor ander gebruik.

                        Een D300S is echt niet slechter als een D700 bijvoorbeeld, het ligt er maar net aan wat je wil gaan doen.

                        De objectieven die je noemt zijn ook zeker niet slecht, maar je wil nu de "beste" camera, terwijl je op alle andere vlakken consessies gaat doen.
                        Ik waardeer je advies.

                        Laten we eens kijken welke voordelen een grotere sensor heeft:
                        - minder ruis
                        - kleinere scherpte-diepte
                        - groter contrast
                        - vollere kleuren
                        ...

                        Wat zijn de voordelen van een kleinere sensor?
                        - lager gewicht
                        - lagere kost

                        De voordelen van klein tegenover groot zijn louter praktisch, niet kwalitatief.

                        Waar halen jullie de idee dat een full frame per se met een 2.8 zoom moet komen?
                        Je noemt mijn keuze van objectieven matig. Een 16-35/4 VR zoom is de beste breedhoek die er is! Is hij beter/slechter dan 17-35/2.8 of 14-24/2.8 ? Nee, alle drie zijn retescherp maar de 14-24 is minder praktisch en de 17-35 is duurder en zwaarder.
                        70-300 VR is ook oerdegelijk, anders zou het niet zo'n populair objectief zijn.

                        Een sterkere flits wil ik wel overwegen.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Waar goedkoopst nikon D700?

                          Vollere kleuren en groter contrast met een grotere sensor? Care to explain?
                          Kleinere scherptediepte kan ook een nadeel zijn, 't is maar hoe je het bekijkt.
                          Over het algemeen niet snel onder de indruk.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Waar goedkoopst nikon D700?

                            Nu weten we nog altijd niet waar het goedkoopst is

                            Comment


                            • #15
                              Re: Waar goedkoopst nikon D700?

                              Oorspronkelijk geplaatst door ThierryM Bekijk bericht
                              Vollere kleuren en groter contrast met een grotere sensor? Care to explain?
                              Kleinere scherptediepte kan ook een nadeel zijn, 't is maar hoe je het bekijkt.
                              Jongens, wat zit ik hier te doen. Ik dacht ik van jullie iets ging bijleren maar het is andersom.

                              Comment

                              Working...
                              X