Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Blauwe/groene achtergrond vervangen door foto

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Blauwe/groene achtergrond vervangen door foto

    Kan iemand me soms helpen met het volgende:

    We zouden voor een kerstactiviteit foto's willen nemen van mensen waarbij ze plaatsnemen voor een blauw of groen scherm als achtergrond.
    Daarna zouden we op deze foto's deze neutrale kleur willen vervangen door bijvoorbeeld een landschapsfoto,...

    Weet iemand hoe ik dit best aanpak, of welke programma's hiervoor bruikbaar zijn?

    Alvast hartelijk dank!
    Sony A7 IV | Sony 24-70mm f/2.8 | Sony 70-200mm f/2.8 | http://www.imagedelavie.be

  • #2
    Re: Blauwe/groene achtergrond vervangen door foto

    Oorspronkelijk geplaatst door dajero1989 Bekijk bericht
    Kan iemand me soms helpen met het volgende:

    We zouden voor een kerstactiviteit foto's willen nemen van mensen waarbij ze plaatsnemen voor een blauw of groen scherm als achtergrond.
    Daarna zouden we op deze foto's deze neutrale kleur willen vervangen door bijvoorbeeld een landschapsfoto,...

    Weet iemand hoe ik dit best aanpak, of welke programma's hiervoor bruikbaar zijn?

    Alvast hartelijk dank!


    photoshop elements 7,8 of 9 , waarom blauw of groen kan toch ook met een witte achtergrond,je gaat de persoon toch moeten selecteren om te kopieëren naar een andere achtergrond

    misschien deze beter posten bij fotobewerking
    Last edited by Bloatenaas; 15 december 2010, 21:15.
    Canon 5D MKII - Canon 24-105 f/4 IS USM - Canon 35 f/2 IS USM - Canon 70-200 f/4 L IS USM - Canon 6D

    Comment


    • #3
      Re: Blauwe/groene achtergrond vervangen door foto

      Er bestaan verschillende technieken voor, als je een voorbeeld laat zien kunnen we je op weg helpen.
      Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
      Mijn bird foto's en urbex foto's

      Comment


      • #4
        Re: Blauwe/groene achtergrond vervangen door foto

        Een chroma blue of green key techniek.

        Je laat de mensen plaatsnemen voor zo'n scherm, afhankelijk van de kleur van hun kledij, en je maakt er een foto van.
        Iemand met een blauwe trui mag je natuurlijk niet voor een blauw scherm zetten.

        In photoshop doe je dan het volgende.
        • selecteer de achtergrond (selectie op kleur)
        • inverteer je selectie, nu heb je enkel de persoon.
        • maak van die selectie een nieuwe laag
        • copieër deze laag nu op de gewenste achtergrond in een 2e foto
        • voeg de verschillende lagen in de nieuwe foto samen en sla op als


        Om het een beetje realistisch te laten ogen zorg je er best voor dat het licht dat op de persoon valt van dezelfde kant komt en van gelijke kwaliteit is als het licht in je achtergrond.
        Vriendelijke groeten,Raf

        www.rafvandenbogaert.be

        Comment

        Working...
        X