Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 5D ii of 7D?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon 5D ii of 7D?

    Beste lezer,

    Ik zit al een half jaar in een dilemma of ik nu de 7D ga nemen of de 5D.
    Het prijsverschil is al groot, maar de 5D bleek toch meer een aanrader te zijn voor mij zei de verkoper. Maar omdat ik niet zo voor verkoperspraatjes ben, wilde ik het vragen aan mensen die er écht iets van kennen.

    Het zou voornamelijk dienen voor: vliegtuigen (zowel luchthaven als airshows), dieren en optredens . Daarnaast ook nog voor allerlei andere dagelijkse dingen natuurlijk. Maar de vliegtuigen en de dieren moeten echt wel goed lukken. Een beter contrast met optredens is ook zeker en vast welkom!! (2.8?)
    Ik heb gehoord dat de 5D waterdicht is, dat zou wel nuttig zijn voor tijdens een airshow of dieren fotograferen (op zee bijvoorbeeld).

    Ik heb momenteel een 'eenvoudige' spiegelreflex: de 1000D, maar ik merk dat het echt niet hetgene is dat ik nodig heb. (lage iso, weinig mp, niet waterdicht,..)

    Kunnen jullie mij helpen?

    Alvast bedankt!!

    Ans

  • #2
    Re: Canon 5D ii of 7D?

    Ik heb indertijd ook met dat dilemma gezeten en als je een snelle camera nodig hebt dan zal je van de 7D zeker tevreden zijn . Dit toestel is zeer snel en met een grote tele heb je nog de crop-factor .Als je natuurlijk binnen in mindere lichtomstandigheden moet foto's nemen dan is de 5DII dan weer in het voordeel .Je zal moeten afwegen welke foto's voor jou doorslaggevend zijn .

    Comment


    • #3
      Re: Canon 5D ii of 7D?

      De 5D M II is de 'goedkope' camera voor concerten.

      En geen enkele camera is volledig waterdicht of bestand tegen regen, uiteindelijk is het electronica he !
      Canon-man. Concerten en natuur.
      Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

      Comment


      • #4
        Re: Canon 5D ii of 7D?

        Voor airshows is de 7D de beste keuze, anders zal je flink moeten investeren in dure telelenzen. Bij natuurfotografie is meer tele bijna altijd een voordeel, de cropfactor van de 7D (1,6x) is dus een pluspunt.

        Voor concertfotografie is een 5D MKII wel wat beter, maar dat wil daarom nog niet zeggen dat je geen concertfoto's kan maken met een 7D.

        Ik denk dat beide camera's even spatwaterdicht zijn, maar je moet er dan ook wel spatwaterdichte lenzen op gebruiken.
        Een beetje regen kunnen ze wel verdragen, maar als je echt wil blijven fotograferen tijdens een stortbui, dan gebruik je toch best een paraplu om je fotospullen zoveel mogelijk te beschermen.
        Hang ook geen grip aan de camera, want dan kan die nog wat minder goed tegen regendruppeltjes.
        http://barthuysmans.smugmug.com/
        BD0338BE

        Comment


        • #5
          Re: Canon 5D ii of 7D?

          Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
          Voor airshows is de 7D de beste keuze, anders zal je flink moeten investeren in dure telelenzen. Bij natuurfotografie is meer tele bijna altijd een voordeel, de cropfactor van de 7D (1,6x) is dus een pluspunt.

          Voor concertfotografie is een 5D MKII wel wat beter, maar dat wil daarom nog niet zeggen dat je geen concertfoto's kan maken met een 7D.

          Ik denk dat beide camera's even spatwaterdicht zijn, maar je moet er dan ook wel spatwaterdichte lenzen op gebruiken.
          Een beetje regen kunnen ze wel verdragen, maar als je echt wil blijven fotograferen tijdens een stortbui, dan gebruik je toch best een paraplu om je fotospullen zoveel mogelijk te beschermen.
          Hang ook geen grip aan de camera, want dan kan die nog wat minder goed tegen regendruppeltjes.
          Ja ik zou ook met telelenzen willen werken, had gedacht aan een 70-200 en 100-400 e.d., goede keuze?

          Comment


          • #6
            Re: Canon 5D ii of 7D?

            Mijn eerste vraag is welke objectieven heb je ?

            7D heeft een iets betere autofocus en de 5D is in low light stukje beter, maar beide camera's zijn erg goed, maar dit zul je bijna overal lezen ;-)

            Zelf de 1000D en 400D een tijd gehad en vond het beide niet verkeerd in samenwerking met de 70-200 f/4 IS. Alleen bij het fotograferen van de hond die aan het rennen is had ik wat problemen met de snelheid van de camera. Hier is de burst mode en autofocus van de 7D een wereld van verschil.

            Comment


            • #7
              Re: Canon 5D ii of 7D?

              Oorspronkelijk geplaatst door Superdaantje Bekijk bericht
              Mijn eerste vraag is welke objectieven heb je ?

              7D heeft een iets betere autofocus en de 5D is in low light stukje beter, maar beide camera's zijn erg goed, maar dit zul je bijna overal lezen ;-)

              Zelf de 1000D en 400D een tijd gehad en vond het beide niet verkeerd in samenwerking met de 70-200 f/4 IS. Alleen bij het fotograferen van de hond die aan het rennen is had ik wat problemen met de snelheid van de camera. Hier is de burst mode en autofocus van de 7D een wereld van verschil.
              Ja het is voor airshows enz, dus dat gaat NOG sneller.. en van dieren is het vooral vogels enz.. dus daarbij is een snelle reflex ook nodig.
              Ik heb maar 1 EF lens, maar ben wel van plan stevig te investeren in lenzen en een goede camera. Het liefst zou ik liever ineens goed materiaal hebben, tegen een even goede prijs natuurlijk, maar liever dat dan 5x overstappen (bij wijze van spreken).

              Mvg

              Comment


              • #8
                Re: Canon 5D ii of 7D?

                Dan zou ik persoonlijk starten met de investering in objectieven. En als laatste de camera zoals bijvoorbeeld de 7D of 5D. Maar dit is persoonlijk

                De 17-55 is een Ef-s objectief, onderschat deze niet

                Comment


                • #9
                  Re: Canon 5D ii of 7D?

                  Oorspronkelijk geplaatst door Ans.B Bekijk bericht
                  Ja het is voor airshows enz, dus dat gaat NOG sneller.. en van dieren is het vooral vogels enz.. dus daarbij is een snelle reflex ook nodig.
                  Ik heb maar 1 EF lens, maar ben wel van plan stevig te investeren in lenzen en een goede camera. Het liefst zou ik liever ineens goed materiaal hebben, tegen een even goede prijs natuurlijk, maar liever dat dan 5x overstappen (bij wijze van spreken).

                  Mvg
                  Voor vogels is een 7D met een EF400 5.6 een zeer snelle en betaalbare combinatie, voor airshows zou je een EF100-400 kunnen overwegen (geen ervaring)
                  Beide lenzen worden courant tweedehands verhandeld, je kan zonder veel risico hiermee beginnen

                  Lichtsterkere of langere teles (EF300 f:2.8, EF500 f:4) kosten een veelvoud

                  Comment


                  • #10
                    Re: Canon 5D ii of 7D?

                    Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
                    Voor vogels is een 7D met een EF400 5.6 een zeer snelle en betaalbare combinatie, voor airshows zou je een EF100-400 kunnen overwegen (geen ervaring)
                    Beide lenzen worden courant tweedehands verhandeld, je kan zonder veel risico hiermee beginnen

                    Lichtsterkere of langere teles (EF300 f:2.8, EF500 f:4) kosten een veelvoud
                    Voor airshows is de 100-400 een heel goede keuze.
                    De 400mm f5,6 is wel scherper, maar een zoomlens is veel handiger, de 100-400 heeft beeldstabilisatie, en dat is ook een flink pluspunt op zo'n tele.
                    http://barthuysmans.smugmug.com/
                    BD0338BE

                    Comment


                    • #11
                      Re: Canon 5D ii of 7D?

                      [Mod-LesC]Het gaat hier tussen twee types van hetzelfde merk. Verwijzing naar andere merken is hier niet nodig. Die niet-relevante posts zijn dan ook verwijderd.[/Mod]
                      BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                      Comment


                      • #12
                        Re: Canon 5D ii of 7D?

                        De 100-400 is een goede keuze maar voor vogels is ze dikwijls te kort , maar ze is zeer snel . Zeer tevreden over deze.
                        françois

                        Comment


                        • #13
                          Re: Canon 5D ii of 7D?

                          Ik had eerst een 7D en nadat die gestolen werd een 5DII gekocht. Voor mijn gebruik (portretten, reportages) is de 5DII zes klasses en half beter dan mijn 7D was.

                          Misschien had ik geen geweldig exemplaar maar de foto's die uit de 5D rollen waren gelijk veel mooier, zonder dat ik echt m'n vinger er op kon leggen waar het verschil juist zat.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Canon 5D ii of 7D?

                            De 5D mark III 'zou' de tweede helft van 2011 komen
                            http://www.canonrumors.com/category/...n-5d-mark-iii/

                            Comment


                            • #15
                              Re: Canon 5D ii of 7D?

                              Mijn 5dmkII was de beste camera die ik ooit gehad heb op beeldkwaliteit. Ideaal voor studio en portretwerk.
                              Mijn 7d was misschien een tikje minder (1 stop?) in high iso. Wel is de 7D véél sneller, heeft een 1,6x cropmode, wat veel helpt aan de dure telezijde.
                              Reken het prijsverschil erbij, en maak dan je beslissing.
                              Maar zo kort door de bocht zou ik zeggen, telewerk en aktiewerk de 7D, portret en studio de 5DmkII.
                              En wachten is het domste wat je kan doen. Ik koop altijd een toestel als het gelanceerd word, want daarna word ie alleen maar ouder. (en de 5DmkII is alweer even uit, de 7D ook...)

                              Comment

                              Working...
                              X