Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

EOS 50D aanschaffen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • EOS 50D aanschaffen

    Hallo,

    Sinds enige tijd heeft een vriend van me een Canon EOS 50D te koop staan.

    Het gehele packet hieronder kost samen €650,-.
    - Canon EOS 50D (met ~3000 foto's op zijn naam)
    - Battery grip
    - 2 batterijen
    - 4gb geheugen card (welke weet ik niet)
    - Camera tas waar de laptop, camera en lens in kan
    - Wat installatie handleidingen/cd's.

    Is dit het geld waard om van de 1000D naar de 50D om te stappen? Lettende op dat ik met een 18-200 3.5-5.6 IS lens schiet. (namelijk, maakt dit veel verschil uit kwa kwaliteit?)

    Natuurlijk is een investering in lenzen beter als je direct meer kwaliteit wilt zien.

    Ik twijfel hier enorm mee omdat een andere goede fotograaf die ik ken het mij aanraad om te kopen.



    Alvast hartelijk bedankt,
    Groeten Paul

  • #2
    Re: EOS 50D aanschaffen

    De prijs is correct, en het is een gigantische verbetering qua gebruiksgemak (instelwiel achteraan, joystick, stevigheid, handelbaarheid), maar glas blijft belangrijker. Als je niet aan het uitkijken bent naar andere lenzen dan kan je evengoed de 1000D houden.

    Comment


    • #3
      Re: EOS 50D aanschaffen

      Als alles in goede staat is lijkt me dit een redelijke prijs.
      Kwaliteit zal misschien niet zichtbaar beter zijn, ik denk dat je het vooral moet doen voor bedienings gemak en licht beter in de hand (de mijne toch ).

      Ik zou zeggen probeer hem eens uit en zie als het voor jou een verbetering is.
      Fujifilm en het nodige bijbehorend glas

      Comment


      • #4
        Re: EOS 50D aanschaffen

        [Mod-LesC]Quote naar verwijderde niet-relevante post, en repliek daarop eveneens verwijderd[/Mod]

        Aan TS: als jij 'm niet koopt wil ik 'm wel. Wij hebben al ene en willen er nog 1 zodat we er niet meer om moeten vechten. Zegt genoeg zeker.
        't Is zeker een stap vooruit tov de 1000D, maar hoe hoger de resolutie van de camera, hoe hoger die van het glas dient te zijn om zijn kwaliteit tot z'n recht te laten komen.
        De 18-200 werd ook als kit bij de 50D verkocht. Schiet er 's wat foto's mee (met jouw lens erop) en beoordeel die op je pc. Kijk vooral of hij goed in de hand ligt (zonder en met grip), maar je zal er geen slechte koop aan doen.
        Last edited by LesC; 15 december 2010, 17:56.

        Comment


        • #5
          Re: EOS 50D aanschaffen

          De 50D is nog steeds een gewilde camera en daardoor kun je er tweedehands nog een leuke prijs voor vragen. Nu deze nog zelden nieuw te vinden is. Het is dan ook een redelijke prijs, maar zoals men al heeft aangegeven dat met de 18-200 de kwaliteit van je foto's niet veel beter zullen worden. Persoonlijk zou ik hier als eerste investeren.

          De 50D is zeker de moeite waard om te overwegen

          Comment


          • #6
            Re: EOS 50D aanschaffen

            Heb de mijne meegenomen naar de Diamond Awards vorige week. Dit is een stuk foto op 100% op 1000ISO (wel met Noise Ninja bewerkt, maar de noise was nog niet zo erg dat dit zo'n wazige zweem erover legde )

            Dus als ik mijn 1D III niet kan meenemen, dan gaat deze mee. Ik denk dat alleen de 7D nog beter zou zijn, maar die kost dan ook wel weer een stukje meer.
            Mijn Website | Canon 5 D II - 5D - 35mm f1.4 - 135mm f2.0 - 24-105mm f4 - 70-200mm f2.8 IS - 580 ex en pijnlijke nek

            Comment


            • #7
              Re: EOS 50D aanschaffen

              Het is een koopje. Indien in goede staat niet twijfelen. (En voor mezelf: nooit meer een
              toestel kopen dat pas in omloop is: heb voor de body 1200 euro betaald. Niet eens zo gek
              lang geleden.)

              Comment


              • #8
                Re: EOS 50D aanschaffen

                Gewoon ter inlichting. Ik heb voor mijn 2de hands 50D + batt. grip + 3 batt + één geheugenkaartje van 2 MB ongeveer één jaar geleden(mei 2010) exact 500 euro betaald.
                Ik zou hem echter zelf niet wegdoen voor die prijs . Denk niet dat ie zelfs ooit weggaat.... tenzij ik hobby zou stopzetten door omstandigheden.
                Een nieuwe (eventueel betere) body ga ik trouwens nooit kopen.
                Beetje uitkijken dus.
                Groetjes

                Comment


                • #9
                  Re: EOS 50D aanschaffen

                  Oorspronkelijk geplaatst door monstertruckess Bekijk bericht
                  Heb de mijne meegenomen naar de Diamond Awards vorige week. Dit is een stuk foto op 100% op 1000ISO (wel met Noise Ninja bewerkt, maar de noise was nog niet zo erg dat dit zo'n wazige zweem erover legde )

                  Dus als ik mijn 1D III niet kan meenemen, dan gaat deze mee. Ik denk dat alleen de 7D nog beter zou zijn, maar die kost dan ook wel weer een stukje meer.
                  Van de beeldkwaliteit van de 50D heb ik nooit geklaagd, alhoewel hij indertijd werd afgeschoten omdat je moest nabewerken
                  Heb hem 1000 EUR nieuw betaald en na een jaar voor 525 weggedaan voor een 7D, wat ik mij nog niet beklaagd heb
                  Mijn gedacht is de 50D tweedehands erg duur, maar er zijn er niet zoveel en nu wil plots iedereen die op de 60D gewacht heeft er één

                  Comment


                  • #10
                    Re: EOS 50D aanschaffen

                    Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
                    Van de beeldkwaliteit van de 50D heb ik nooit geklaagd, alhoewel hij indertijd werd afgeschoten omdat je moest nabewerken
                    Heb hem 1000 EUR nieuw betaald en na een jaar voor 525 weggedaan voor een 7D, wat ik mij nog niet beklaagd heb
                    Mijn gedacht is de 50D tweedehands erg duur, maar er zijn er niet zoveel en nu wil plots iedereen die op de 60D gewacht heeft er één
                    Bedoel je dat de prijs wat mijn vriend vraagt te hoog is voor een 50D + accecoires?

                    Comment


                    • #11
                      Re: EOS 50D aanschaffen

                      Oorspronkelijk geplaatst door pvink Bekijk bericht
                      Bedoel je dat de prijs wat mijn vriend vraagt te hoog is voor een 50D + accecoires?
                      Als het een echte Canon grip en batterij is en je hebt al die accessoires nodig is het niet overdreven

                      Comment


                      • #12
                        Re: EOS 50D aanschaffen

                        Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
                        Als het een echte Canon grip en batterij is en je hebt al die accessoires nodig is het niet overdreven
                        In de rubriek 'aangeboden' hier op dit forum is er zelfs iemand die voor de body alleen (niets anders erbij) 900 euro durft vragen
                        De laatste nieuwprijs voor de 50D was ongeveer 800 euro ! Deze verkoper mag de mijne kopen voor 800 euro, dan kan hij hem nog doorverkopen met 100 euro winst .
                        Benieuwd of ie toehapt.
                        Maar ja, vragen staat vrij zeker, misschien hoopt hij ergens een gek tegen te komen.
                        Groetjes

                        Comment


                        • #13
                          Re: EOS 50D aanschaffen

                          Voor 867 EUR heb je een nieuwe 60D, inderdaad iets minder fps, minder handige knopjes (als je een XXD gewoon bent) en geen AF microadjust, maar kan filmen en heeft de laatste sensor en beeldkwaliteit plus een uitklapdisplay

                          Beslist een grote upgrade tov de 1000D

                          Een 50D (ook een 40D) is zonder twijfel een goede camera, maar dan aan een echte tweedehandsprijs aub
                          Last edited by palombian; 21 december 2010, 11:57. Reden: een

                          Comment


                          • #14
                            Re: EOS 50D aanschaffen

                            Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                            In de rubriek 'aangeboden' hier op dit forum is er zelfs iemand die voor de body alleen (niets anders erbij) 900 euro durft vragen
                            De laatste nieuwprijs voor de 50D was ongeveer 800 euro ! Deze verkoper mag de mijne kopen voor 800 euro, dan kan hij hem nog doorverkopen met 100 euro winst .
                            Benieuwd of ie toehapt.
                            Maar ja, vragen staat vrij zeker, misschien hoopt hij ergens een gek tegen te komen.
                            Groetjes
                            Dat is waar. Ik heb het ook gezien. Maar denk dan dat het van iemand is die de markt
                            niet volgt. Zelf heb ik voor mijn 50D nog 1200 euro betaald. Anderhalf jaar later zou ik
                            er dan ook nog graag een deftige prijs voor krijgen. Maar als je de markt een beetje
                            volgt weet je natuurlijk wel beter.

                            Comment


                            • #15
                              Re: EOS 50D aanschaffen

                              De prijs is zeker aanvaardbaar, maar wat heel zeker is... het zal een wereld van verschil geven . De 50D is gewoon een zeer goed toestel. Als je nu nog kans ziet om te investeren in de betere lenzen dan gaat er toch weer een andere dimensie open.

                              Groeten,


                              rudy


                              www.vogelsvanbelgie.be
                              Mvg,
                              Rudy
                              www.vogelsvanbelgie.be

                              Comment

                              Working...
                              X