Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Mat witte achtergrond voor productfotografie

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Mat witte achtergrond voor productfotografie

    Ik wil graag enkele objecten fotograferen en zoek daarvoor een geschikte en buigzame 'infini' plaat met afmetingen van ongeveer 160x90 cm
    Het beste denk ik is mat wit laminaat voor een goede structuur en egaal wit.

    Iemand enig idee waar je dit (rond Gent) kan vinden of waar ik mijn licht kan opsteken ?

  • #2
    Re: Mat witte achtergrond voor productfotografie

    Ik denk dat je Formicapanelen bedoelt? Verkrijgbaar in groot formaat, glad (weliswaar met een zeer fijn korrelstructuurtje), afwasbaar.
    Nadeel: ze zijn wel plooibaar maar toch oppassen voor breken.
    Misschien nuttig om ook eens te kijken naar pvc-panelen, verkrijgbaar in diverse diktes vanaf 1 mm.

    Guy
    www.guydewestelinckfotografie.be

    Comment


    • #3
      Re: Mat witte achtergrond voor productfotografie

      Es rondneuzen bij Deschacht of zo.
      Waarschijnlijk niet goedkoper, maar je kan ook eventueel heel dunne houten platen gebruiken, en dan schilderen?

      L.
      http://lievendevlaminck.wordpress.com/

      Comment


      • #4
        Re: Mat witte achtergrond voor productfotografie

        Bedankt Guy en Lieven.

        Inderdaad, formica is wat ik nodig heb, al dan niet op een plaat gelijmd.
        Momenteel heb ik een pvc plaat (die ik ook niet te zwaar mag buigen) maar die is nogal blauwig wit en een beetje doorschijnend. Niet geheel optimaal.
        Deschacht is ook een goed idee maar misschien ga ik eerst eens naar Hanssens Hout.
        Groeten, Kurt

        Comment


        • #5
          Re: Mat witte achtergrond voor productfotografie

          met een stuk vinyl achtergrondrol kom je ook al heel ver
          Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

          Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

          Comment


          • #6
            Formica (HPL) heeft toch ook wel een hoge reflectie?
            Kijk eens bij carwrapping. Daar zijn ook mat witte folies en mss kun je daar wat weghalen.

            'Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal'

            Comment

            Working...
            X