Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

De Waarheid!!

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • De Waarheid!!

    ergens gelezen:

    Stort je dus niet in de schulden om een full-frame camera te kopen.
    Een goede fotograaf maakt met een instapcamera mooiere foto's dan een slechte fotograaf op full-frame of middenformaat.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

  • #2
    Re: De Waarheid!!

    Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
    ergens gelezen:

    Stort je dus niet in de schulden om een full-frame camera te kopen.
    Een goede fotograaf maakt met een instapcamera mooiere foto's dan een slechte fotograaf op full-frame of middenformaat.
    grt,bouk.
    Een waarheid zoals een volle Friese koe
    Neen, bouk, ben het eens met jou.
    Ubi bene, ibi patria.
    BD0388BE
    Een website

    Comment


    • #3
      Re: De Waarheid!!

      ik geloof ook nog altijd dat het het "manneke" is die de foto's maakt, niet het toestel...

      dus, dit klopt voor mij ook.
      De gustibus et coloribus non est disputandum
      Nikon F70 analoog, Tri-x filmpjes

      Comment


      • #4
        Re: De Waarheid!!

        Als ik de foto's tegenwoordig zie , is het meer en meer photoshop dat de foto's maakt.

        Heeft er ooit al een foto in de HOF gestaan waar geen photoshop aan te pas is gekomen ??

        Ik zou dan graag weten welke
        Nikon D70, D300s / nikkor 70-200 VR / extender 1.7/ SB800 / lowepro compu trekker AW / ...
        http://album.zoom.nl/user/lindberg/

        Comment


        • #5
          Re: De Waarheid!!

          Oorspronkelijk geplaatst door erwin Bekijk bericht
          ........

          Heeft er ooit al een foto in de HOF gestaan waar geen photoshop aan te pas is gekomen ??

          Ik zou dan graag weten welke


          Forum voor natuur- en landschapsoto's. Kies door middel van de prefix of je ze wil laten beoordelen of enkel showen..

          grt,bouk.
          Last edited by bouk; 14 december 2010, 15:36. Reden: ';,./
          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

          Comment


          • #6
            Re: De Waarheid!!

            Goed materiaal helpt je toch een stuk op weg hoor. Dan heb ik het wel over de technische kant van fotografie. Foto's met een sterk verhaal en gevoel kunnen zelfs met een gsm genomen worden door iemand met een knappe kijk op de zaken. Daar zijn op dit forum voorbeelden van te zien.

            Van zo gauw je sterk in macro, beweging of lichtsterkte wil gaan speelt degelijk materiaal een grotere rol voor technisch knappe foto's imo.

            Grtz,
            Kurt

            Comment


            • #7
              Re: De Waarheid!!

              Bejaardenhuis
              grt,bouk.
              Ja, maar da's eentje uit het Stenen Tijdperk van HoF
              The quickest way to make money at photography is to sell your camera

              Comment


              • #8
                Re: De Waarheid!!

                Oorspronkelijk geplaatst door t.billy Bekijk bericht
                Ja, maar da's eentje uit het Stenen Tijdperk van HoF
                OK maar....(Heeft er (ooit) al een foto in de HOF gestaan waar geen photoshop aan te pas is gekomen ??)
                grt,bouk.
                wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                Comment


                • #9
                  Re: De Waarheid!!

                  Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                  OK maar....(Heeft er (ooit) al een foto in de HOF gestaan waar geen photoshop aan te pas is gekomen ??)
                  grt,bouk.
                  Ja hoor!!

                  Comment


                  • #10
                    Re: De Waarheid!!

                    Oorspronkelijk geplaatst door erwin Bekijk bericht
                    Als ik de foto's tegenwoordig zie , is het meer en meer photoshop dat de foto's maakt.

                    Heeft er ooit al een foto in de HOF gestaan waar geen photoshop aan te pas is gekomen ??

                    Ik zou dan graag weten welke
                    Het gouden uur

                    Maar is het dan zo belangrijk? Photoshop of andere bewerkingsprogramma's zijn de moderne donkere kamers. Je moet eens een boek lezen over Ansel Adams en lezen hoe hij in het stenen tijdperk met zijn negatieven tewerk ging... en zo zijn er tal van voorbeelden hoor.
                    Toegegeven, nu is het allemaal veel makkelijker en toegankelijker maar ik vind dat geen slechte zaak.
                    vriendelijke groeten, Kurt
                    Mijn foto's
                    Fuji X-T1 + X-T2 + X100F + een paar lensjes

                    Comment


                    • #11
                      Re: De Waarheid!!

                      Oorspronkelijk geplaatst door rikketik Bekijk bericht
                      Ja hoor!!
                      Zeker weten !
                      'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

                      Comment


                      • #12
                        Re: De Waarheid!!

                        Maar om on-topic te blijven. Het hangt er een beetje vanaf waarschijnlijk voor welk soort foto's je je toestel gebruikt. Iemand die sportmanifestaties fotografeert zal waarschijnlijk opteren voor een toestel dat veel foto's per seconde kan schieten. Iemand die in slechte lichtomstandigheden werkt zal opteren voor een toestel dat weinig ruis heeft bij hogere ISO-waarden. En zoals overal hoe hoger de eisen, hoe duurder het toestel. Ik heb soms ook veel zin om een full-frame te kopen maar ik wil eerst leren om alles uit het toestel dat ik nu heb te halen. Goeie lenzen zijn ook belangrijker dan een dure body voor iemand die start of even voorbij de startfase is denk ik.
                        En een goeie fotograaf kan met bijna elk toestel een goeie foto maken denk ik.
                        vriendelijke groeten, Kurt
                        Mijn foto's
                        Fuji X-T1 + X-T2 + X100F + een paar lensjes

                        Comment


                        • #13
                          Re: De Waarheid!!

                          Hey juppekes

                          Oorspronkelijk geplaatst door erwin Bekijk bericht
                          Als ik de foto's tegenwoordig zie , is het meer en meer photoshop dat de foto's maakt.

                          Heeft er ooit al een foto in de HOF gestaan waar geen photoshop aan te pas is gekomen ??

                          Ik zou dan graag weten welke
                          In mijn lange loopbaan hier heb ik toch al twee fotokes in de HOF

                          En ik kan gerust zeggen dat deze een heel beperkte bewerking (bijna niets) hebben gekregen

                          Oorspronkelijk geplaatst door Animalshot Bekijk bericht
                          Goed materiaal helpt je toch een stuk op weg hoor. Dan heb ik het wel over de technische kant van fotografie. Foto's met een sterk verhaal en gevoel kunnen zelfs met een gsm genomen worden door iemand met een knappe kijk op de zaken. Daar zijn op dit forum voorbeelden van te zien.

                          Van zo gauw je sterk in macro, beweging of lichtsterkte wil gaan speelt degelijk materiaal een grotere rol voor technisch knappe foto's imo.

                          Grtz,
                          Kurt
                          Ik heb indertijd toch heel wat mooie fotokes gemaakt met mijn powershot G7, denk maar aan mijn maantjes en mijn macrotjes
                          Bootjes

                          Comment


                          • #14
                            Re: De Waarheid!!

                            Ik ga me een FF kopen om de eenvoudige reden dat ik terug de feel krijg zoals ik al jaren in analoog heb gewerkt. Mss stom heh maar voor mij is dat belangrijk.
                            Ik ben het zo al tientallen jaren gewoon.
                            Dus ik kom voor canon uit op de 5D of de 1Ds.

                            Anderzijds is ook al besproken wat het effect is op bewegingsonscherpte door putor
                            Crop gebruikers beven niet meer dan ff gebruikers maar ze verliezen wel 2/3 stop op "bewegingsgevoeligheid" en dat is ook het gevoel dat ik heb als ik in the field werk zonder statief op minder lichtsterke lenzen met groot brandpunt. Dat verschil tussen ff en crop voel je wel, en ieder stop dat je kan winnen is er een gewonnen, in telegebruik heb je die hard nodig.

                            etc etc etc ...

                            Kost me wat meer poen maar so be it zeker
                            Als je fotografie serieus neemd zal het wat kosten.

                            Comment


                            • #15
                              Re: De Waarheid!!

                              De waarheid ligt ergens tussenin.

                              Geef een goed fotograaf een FF-camera én een instapper in de handen en stel de vraag: welke zal de beste resultaten geven?

                              Een slechte fotograaf zal geen goede foto's maken zowel met een instapper als een FF...
                              www.brunodyserinck.be
                              https://www.facebook.com/pages/Bruno...88376907872022

                              Comment

                              Working...
                              X